Pravidla (v1.2):
Pravidla pro "firmu" - založení "firmy":
Založit si firmu může každý, kdo si myslí, že na to má, pročetl a plně pochopil veškerá pravidla VDP a všech institucí a dostal od Úřadu povolení k zahájení činnosti. První týden od založení firma nemusí vyplňovat vyúčtování, platit za údržbu, vydávat platy ani splácet půjčky, tj. vyúčtování se vyplňuje až koncem druhého období po založení firmy. Přiznání se vyplňuje podle kalendářních týdnů, jedno období trvá 2 týdny.
Jednoduchý postup hry (základní koncept by DImi):
1) Úřad vybere několik vhodných map na výběr k VDP. VDP postupem času mezi mapami vybírá pro sebe nejideálnější. Postupně nabírá nové řidiče.
2) První mapou pro všechny začínající firmy jsou mapy startovní úrovně, na který si mohou firmy zažádat o linky, které jim přidělí úřad. Po splnění určitých podmínek (uvedeno na Úřadě) dostane firma na výběr z několika dalších map, kam se může přestěhovat (na těch mapách se budou ztěžovat podmínky, které určí úřad).
3) Rozdělit práci mezi řidiče - zajistit tak počet odježděných hodin / plnit závazky smlouvy s VDP.
4) Na konci období inkasovat odměny, vyplatit řidiče, nakoupit nová vozidla, ... / dostat výplatu a hledat práci na další týden.
Forma dotací - Firma nedostane dotaci pro začátek podnikání, ovšem dostane dotaci na nákup nových autobusů, přičemž platí, že počet autobusů se musí rovnat počtu řidičů ve firmě. Na první autobus firma dostane dotaci 250k DM, na druhý a každý další dotaci až 160k DM. Žádný základní kapitál mít tedy firma nebude, vše bude financované z dotací. Modernizace vozového parku probíhá formou státní dotace. Firma musí splňovat 2 podmínky - stáří autobusu musí být minimálně 20 týdnů a firma musí být státně vyrovnaná. Více viz Úřední deska.
Firma má také možnost si hotovost půjčit, každopádně splátky jsou vysoké a nevýhodné pro VDP.
Tabulka vyplácení dotací z odbavených zastávek:
Pod 100 odjetých zastávek týdně se nebude vyplácet dotace.
Startovní mapy______ 10 DM za 1 zastávku
1. úroveň __________ 12 DM za 1 zast...
2. úroveň __________ 14 DM za 1 ...
3. úroveň __________ 16 DM ...
4. úroveň __________ 18 DM ...
5. úroveň __________ 20 DM ...
Pokud někdo bude mít 149 zastávek zaplatí se mu 1 000 DM,jelikož nedosáhl hranice 150 zastávek.
Jak má vypadat žádost o založení firmy:
V žádosti uveďte název podniku, majitele a logo, popřípadě další doplňující informace. Poté vám bude zaslán dotazník, který ověří vaši připravenost pro vedení dopravního podniku.
Vzor:
Dobrý den, rád bych si požádal o založení nové dopravní společnosti
Jméno firmy: SherPa log. & Comfort Line a.s.
Majitel: Pall
Logo:
Firmu zakládá úřad na základě schválení žádosti o založení firmy.
Pravidla pro "úřad":
"úřad" je nezávislý subjekt (jedna osoba), který rozhoduje o schvalování linek firmám, řeší vyhlašování výběrových řízení, exekuce, postihy za neplacení půjček, vyúčtování, rozdělování majetku po bankrotu firmy.
"úřad" má dále za povinnost pro každou určitou mapu určit ICAO kód, který bude diktovat reálné počasí pro všechny subjekty, které se po mapě budou pohybovat. Každý řidič má povinnost mít zapnuté reálné počasí s platným ICAO kódem určeným pro mapu (ne reálné počasí v okolí svého bydliště). Výjimkou je nefunkční připojení k internetu (v tom případě se počasí přizpůsobí ročnímu období).
Pravidla pro "banku":
"banka" je nezávislý subjekt (jedna či více osob), který má na starosti přidělování půjček a úvěrů, peněžní operace, řešení ekonomických krizí a schvalování a vydávání pojistek. V případě, že dlužník nedodrží podmínky úvěru, je "banka" povinna toto oznámit "úřadu", který na základě výše nesplaceného úvěru provede potřebné kroky (zbavení majetku, zákaz činnosti či insolvence firmy).
Pravidla pro "dopravní policii":
"dopravní policie" je nezávislý subjekt (jedna či více osob), který vyšetřuje dopravní nehody a na základě tohoto uděluje tresty řidičům a oznamuje toto ředitelům "firem", ti na základě posudku od "dopravní policie" stanoví výši ceny opravy. V případě, že mají uzavřené pojištění, mohou "banku" zažádat o vyplacení pojistky. V současné době dopravní policie v VDP nefunguje.
Pravidla pro "bazar":
"bazar" je nezávislý subjekt, který má na starosti prodej a výkup nových a použitých autobusů za ceny odpovídající stavu autobusu (rok výroby, opotřebování, spotřeba atd.) a jejich vylepšení.
Pravidla pro "firmu" a jejího řidiče - běh firmy:
Ředitel firmy smí být zároveň řidičem, pokud mu úřad toto umožní. Musí být uveden zároveň jako ředitel i jako řidič, nedostává výplatu řidiče, ovšem smí si požádat o dotaci na autobus pro sebe.
Firma je oprávněna začít nábor zaměstnanců ihned po svém založení - kritéria pro volbu zaměstnanců má každá firma libovolné, ale měly by se točit především ohledně: dosavadního "řidičského umění" - tj. záznamů řidiče před přijetím do firmy, případně podle livestream videa. Každý zaměstnanec má povinnost si pro práci ve firmě založit nový uživatelský profil kvůli doložení jízd. Po odjetí každé směny je zaměstnanec povinen uložit tzv. "záznam o jízdě", který na konci týdne doloží firmě spolu se záznamy z uživatelského profilu (screen). Po přijmutí prvního zaměstnance firma může zažádat o dotaci na první autobus, a po předání autobusu od Bazaru může zažádat o první linku.
Firma bude zaměstnancům vyplácet týdenní plat podle průměru z odbavených zastávek firmou za týden o minimální výši 600 DM.
Řidič je také povinen uvést podrobnou dokumentaci o každé dopravní nehodě "dopravní policii". Za dopravní nehodu může "firma" na základě posudku od "dopravní policie" řidiče potrestat zákazem činnosti, snížením platu či výpovědí.
Řidič má ZAKÁZÁNO jakkoli úmyslně manipulovat s časem, posouvat ho vpřed či vzad, a má za povinnost mít nastavený reálný čas (jako pomoc může posloužit v Nastavení na první kartě zatrhnout "Reálný datum: Čas, Datum, Rok). Dávat pauzu (P) má hráč právo pouze při nahodilé, neplánované situaci (rodiče, požár). Řidič má za povinnost mít zapnutý Pokročilý prodej lístků.
Na konci směny má řidič povinnost zrušit aktivovaný jízdní řád.
Firma má za povinnost vyplňovat daňová přiznání a uvádět veškeré příjmy (lístky, dotace, úvěry) a výdaje (splátky, platy, údržba autobusů apod.).
Firma má za povinnost své autobusy udržovat v dobrém stavu, tj. každý týden platit za údržbu autobusu částku pevně stanovenou bazarem. Informace o výši částky na týdenní údržbu najde firma v "kartě" autobusu, tj. uvedených informacích o autobusu, kterou dostane spolu s autobusem či si jí může vyžádat od bazaru.
Výnos firmy je kladný rozdíl mezi příjmy a výdaji. V případě, že je firma dlouhodobě v mínusu, je povinna vyhlásit bankrot.
Firma má právo přidělovat jízdy zaměstnancům podle jejich doby strávené na PC - zaměstnanci mohou tuto dobu libovolně změnit, ovšem musí o tom dát vědět firmě předem.
Hlavním ziskem firmy budou dotace, které bude firma dostávat od úřadu za počet odbavených zastávek. Dalším ziskem bude příjem z lístků a případné půjčky.
Od 27.11.2011 je povinností firmy pojistit každý svůj autobus povinným ručením. Tento poplatek činí 200DM týdně/autobus.
V případě, že chce firma změnit své jméno, musí podat žádost na úřad, a až po jeho schválení je oprávněna změnit jméno své firmy.
Nastavení maximálního počtu lidí na mapě a na zastávkách bude pro všechny řidiče na všech mapách nastaveno takto:
s tím, že: minimální hustota provozu 30%, minimální počet zaparkovaných aut 20%, možnost použít zkrácený seznam AI listu, schelude priority libovolná.
Pravidla pro "firmu" - ukončení činnosti:
"firma" má právo kdykoliv k poslednímu vyúčtování ukončit svou činnost s tím, že veřejně vyhlásí ukončení činnosti, vyplatí zaměstnancům poslední plat a veškerý svůj movitý i nemovitý majetek odevzdá "úřadu".
Pravidla pro "firmu" - převod firmy:
V případě, že chce firma ukončit svoji činnost tím, že se nechá sloučit s jinou firmou, je povinna se na tomto s druhou firmou dohodnout. Druhá firma převezme veškerý majetek první firmy - její peníze, autobusy, zaměstnance, dluhy, licence na linky atd. Poté svou žádost obě firmy předají úřadu (nebo ji alespoň potvrdí) a úřad posoudí, zda je druhá firma schopna zvládnout určené požadavky za licence. V případě že ne, může úřad zakázat sloučení firem či odebrat převáděnou licenci.
Pravidla pro "firmu" - bankrot:
V případě, že firma z důvodu neutěšené finanční situace není schopná nadále plnit své závazky (její zůstatek na účtu se dostane do minusu a firma nejeví evidentní známky toho, že by se její finanční situace měla během jednoho týdne zásadně zlepšit -- ne však udělením další půjčky --), bude vyhlášen její bankrot. Celý aktuální majetek firmy bude přesunut do vlastnictví úřadu. Úřad vyčíslí celkovou dlužnou částku po odečtení prodejní hodnoty autobusů a majitele VDP podle toho postihne trest (vězení), v možnostech fora BAN. Majitel VDP dále přijde na 2 měsíce o právo vlastnit a vést VDP, a to pouze ze předpokladu, že po uplynutí dané doby podrobně popíše, kde udělal při vedení VDP chybu a co udělá nyní jinak, aby se situace neopakovala. Jinak přichází o právo doživotně. Jestli bylo rozebrání vlastních chyb dostatečné, rozhodne úřad, popř. jiná osoba k tomu pověřená, při posuzování žádosti o založení VDP.
Pravidla pro "firmu" - odchod od firmy za účelem založení vlastního VDP
Jednotlivec, který se z jakéhokoliv důvodu rozhodne opustit VDP, v němž byl zaměstnán, a založit si vlastní VDP, bude pod přísnějším dohledem Úřadu v oblasti obchodu, aby nedošlo k vzájemnému přeprodávání autobusů pod cenou, a to po dobu 2 měsíců. Dále se výslovně zakazuje sloučení řidičova nového VDP se svým původním po dobu 2 měsíců ode dne založení nového VDP.
Pravidla pro "Instituce" - možnost zaměstnání u VDP:
Majitelé institucí (Banka, Policie, Bazar, Úřad) mohou být zaměstnáni u dopravního podniku a po domluvě s úřadem si svůj DP mohou založit. V případě, že se zjistí jakékoliv podvody v oblasti firem či institucí ze strany Institucí, bude těmto osobám odebrána Instituce, dostanou výpověď u dopravního podniku a budou mít zákaz se jakkoli angažovat v systému VDP po dobu 1 měsíce.
Pravidla pro reklamní firmu jsou uvedena u ní.
Samozřejmostí je, že jakýkoliv pokus o podvod (v jakékoliv závažnosti či podobě) je velice přísně trestán BANem v řádech měsíců až trvalým na IP adresu.
VDP JIŽ JE OFICIÁLNĚ SPUŠTĚN!
Návrh projektu: lubos1306
Příprava projektu: Bocko777, Dimi, Dom, Fantomas007, kosak, Pall, shitman, Tomko00
Vedoucí VDP: glideordie, Fantomas007
Spolupracují: shitman, Tomko00
V minulosti se na chodu VDP podíleli: Deiv, Dom, rogerer