Je vašim cestujícím příliš zima, nebo naopak teplo v autobuse? V tomto návodě vám ukáži, jak změnit nastavení termostatu v Mercedesu O530 Citaro od Helveteho.
Budeme potřebovat libovolný textový editor (např. notepad).
1. Otevřeme si ve složce Script soubor heizung.osc. Najdeme si tento odstavec
- Kód: Vybrat vše
'Berechnung des Volumenstroms durch die Raumheizgeräte
(L.L.cp_heizluefter_sw)
(L.L.cabinair_temp) 18 < &&
(L.L.cp_taster_heat_or_frost) ||
(L.L.engine_n) 400 > &&
(L.L.elec_busbar_main) &&
{if}
(C.L.cabinair_A_cabinheater) (S.L.cabinair_Vrate_cabinheater)
{endif}
(L.L.cp_heizluefter_sw) !
(L.L.cabinair_temp) 20 > ||
(L.L.cp_taster_heat_or_frost) ! &&
(L.L.engine_n) 400 < ||
(L.L.elec_busbar_main) ! ||
{if}
0 (S.L.cabinair_Vrate_cabinheater)
{endif}
A teď vysvětlení -
Položka (L.L.cabinair_temp) 18 < && znamená, že jakmile teplota spadne pod 18°C, autobus začne topit. Naproti tomu (L.L.cabinair_temp) 20 > || znamená, že jakmile se vytopí na 20°C, autobus topit přestane.
To samé lze udělat i u klimatizace; je o odstavec níže. Položka (L.L.cabinair_temp) 23 > && znamená, že při teplotě nad 23°C klimatizace půjde zapnout (nebo se zapne). Naproti tomu (L.L.cabinair_temp) 22 < || znamená, že klima bude chladit do 22°C a pak se automaticky vypne.
To ale není všechno!
Jak si můžete všimnout, ve scriptu je ještě jedna hodnota - (L.L.engine_n) 400 < || . Protože začínají mrazy, hodně řidičů štve, že jim autobus při vyplém motoru netopí - ale může! Tato hodnota značí, při jakých otáčkách půjde topení / klima zapnout.
Upravený soubor může vypadat třeba takhle:
Mám nastaveno, aby autobus topil od 20.5°C do 22.3°C a při vyplém motoru (hodnota (L.L.engine_n) 0 < ||). U klimy mám nastaveno, aby od 23°C do 22°C chladila a nastavení otáček zůstalo stejné, to jsem neměnil (aby klima chladila při vyplém motoru je opravdu nereálné).
Takže to by tedy k tomuto návodu bylo vše. Pokud máte jakékoliv otázky, můžete se ptát níže a dalšího návodu zase naviděnou!