TOPlist

DPMK - Dopravný podnik mesta Košice

Obecně i mimo OMSI

Re: DPMK - Dopravný podnik mesta Košice

Příspěvekod rpopo » 27 lis 2016 23:05

Ozaj po vlne príspevkov, kde sa DP neustále iba kritizoval, tak konečne prišiel dôvod na pochvalu. Po rokoch sa nočná doprava v Košiciach konečne dočkala zmeny, na papieri to vyzerá, že k lepšiemu. Som zvedavý na realizáciu. :) Každopádne za trasovanie a nápad "rozjazdov" majú u mňa plus.
https://imhd.sk/ke/doc/sk/15966/DPMK-zavadza-novy-system-nocnej-verejnej-dopravy-od-1-12-2016
Obrázek
Uživatelský avatar
rpopo
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 2641
Registrován: 23 říj 2011 20:36
Bydliště: Košice

Re: DPMK - Dopravný podnik mesta Košice

Příspěvekod Apache2015 » 27 lis 2016 23:54

Neboj :D po Rekonštrukcii sa vratíme k starému systému, aspon môj názor čo nastane na konci :)
Ryzen 5 3600, 16GB Predator 3200MHz a RTX 2060.
Uživatelský avatar
Apache2015
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1689
Registrován: 18 bře 2015 19:07
Bydliště: Slovensko

Re: DPMK - Dopravný podnik mesta Košice

Příspěvekod rpopo » 10 pro 2016 10:40

Tak príjemne to hreje pri srdci, že si to po ustavičnom spamovaní na rôznych stránkach od rôznych upozorňovateľov vrátane mňa všimli aj iní, čo to dostanú do povedomia.
http://kosice.korzar.sme.sk/c/20406115/autobus-nejazdil-v-mhd-prikryli-nim-eurofondy.html

Ešte keby tak vedeli, že v zozname boli vozidlá, ktoré boli tri roky odstavene bez ŠPZ, STK a EK. To je vhodné vozidlo do premávky.
Obrázek
Uživatelský avatar
rpopo
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 2641
Registrován: 23 říj 2011 20:36
Bydliště: Košice

Re: DPMK - Dopravný podnik mesta Košice

Příspěvekod vojtas » 10 pro 2016 11:08

Mohl bys prosím zkopírovat celý ten článek a dát ho sem? Myslím, že to přežijou :D
10 let...
Uživatelský avatar
vojtas
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1250
Registrován: 12 dub 2011 13:55
Bydliště: Ostrava

Re: DPMK - Dopravný podnik mesta Košice

Příspěvekod rpopo » 10 pro 2016 11:09

Žite....
KOŠICE. Nakláňa sa dopravný podnik nad priepasťou nepreplatenia eurofondov a finančného kolapsu alebo je všetko v poriadku? Envirorezort na to už vyše týždňa neodpovedá.

Dopravnému podniku mesta Košice (DPMK) schválili koncom minulého roka z Operačného programu Životné prostredie (OP ŽP) takmer 3,6 milióna eur na nákup deviatich elektrobusov. Obstaral ich od firmy SOR Libchavy z portfólia finančnej skupiny J&T.
Kontrola: Splnené na 100 percent

Eurofondy získal podnik na projekt „Zníženie emisií znečisťujúcich látok z verejnej dopravy v Košiciach“. Podmienkou bolo, že elektrobusmi nahradí rovnaký počet autobusov s dieselovým pohonom.

Z ministerstva životného prostredia (MŽP) ako riadiaceho orgánu pre OP ŽP nám na vyžiadanie zaslali zoznam vyradených autobusov v DPMK.

Hovorkyňa envirorezortu Petra Stano Maťašovská k tomu uviedla, že Slovenská agentúra životného prostredia ako sprostredkovateľský orgán pre OP ŽP všetko skontrolovala.

„Na základe vykonanej kontroly na mieste a predloženej dokumentácie k záverečnej monitorovacej správe projektu možno konštatovať, že došlo na 100 percent k naplneniu merateľného ukazovateľa výsledku – počet autobusov verejnej mestskej dopravy, ktoré boli nahradené autobusmi na elektrický pohon (elektrobusmi),“ ubezpečila.
Prečo si nevšimli nezrovnalosti, nevysvetlili

My sme však v zozname našli aj autobus Karosa B 732.40 (evidenčné číslo 6289), ktorý podľa dopravného portálu imhd.sk od dodania v roku 1990 do roku 2008 slúžil ako vozidlo autoškoly a po generálnej oprave od roku 2009 ako sanitné vozidlo.

To znamená, že vo verejnej hromadnej doprave nepremával, takže nespĺňa povinné ukazovatele, ktoré boli podmienkou pridelenia eurofondov.

Z ministerstva už vyše týždňa na otázky neodpovedali. Po našej urgencii iba reagovali, že odpovede vypracúvajú.
„Vyžadujú si viac času,“ vysvetlila Stano Maťašovská.

Zatiaľ teda nie je známe, ako je možné, že si agentúra pri kontrole nič nevšimla. Ani to, či hrozí, že MŽP nepreplatí dopravnému podniku peniaze za nákup elektrobusov.

Nevyjadrilo sa ani mesto Košice ako 100-percentný akcionár dopravcu.
DPMK: Neboli porušené podmienky

Hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová na konkrétne otázky k sanitnému autobusu takisto neodpovedala.

Chceli sme tiež vedieť, či by sa nedostal extrémne zadlžený podnik do existenčných problémov, keby mu takmer 3,6 milióna eur z eurofondov nepreplatili.

„Podmienkou realizácie projektu bolo nahradenie 9 dieselových autobusov elektrobusmi, čo bolo splnené a neboli porušené podmienky nenávratného finančného príspevku,“ uviedla.

Dodala, že vzhľadom na to nebude odpovedať na otázky „čo by bolo, keby“.
Nejazdili viac ako rok pred schválením projektu

V zozname sú aj ďalšie štyri autobusy, ktoré nepremávali v MHD už viac ako rok predtým, ako sa malo vďaka ich vyradeniu začať ochraňovať za eurofondy košické ovzdušie.

Ikarus 415.30 (5005) odstavili podľa imhd.sk v roku 2014 a vyradili v tomto roku.

Tri Karosy B941.1962 (3205, 3210 a 3212) odstavili aj vyradili podľa imhd.sk už v roku 2014.

MŽP pritom vyhlásilo výzvu na predkladanie projektov až 28. júla 2015.

Ani v prípade týchto štyroch vozidiel zatiaľ nevyrieklo ortieľ, či je v súlade s projektom, že sa v čase schvaľovania eurofondov už v MHD dávno nevyužívali.

DPMK je presvedčený, že bolo všetko v poriadku.
DPMK: Zápis o vyradení nie je vyradenie...

Karaffová potvrdila, že zápis o vyradení hmotného investičného majetku (HIM) v prípade troch autobusov zn. Karosa sa naozaj uskutočnil v roku 2014. Podľa nej to však nie je smerodajné, lebo ide len „o návrh na vyradenie z dôvodu aktuálneho technického stavu, ktorý je však možné zmeniť investovaním do opravy“.

Určujúcim dokladom je podľa nej až zápis o vyradení z karty HIM s dátumom 30. 6. 2016, teda po realizácii projektu na obstaranie elektrobusov.

Dodala, že karosy aj ikarus odstavili v roku 2014 z dôvodu vysokej investície do ich opráv. Nechali si ich však v rezerve kvôli výlukám električkovej dopravy pre začínajúce rekonštrukcie tratí.

„V prípade nutnosti by sme zainvestovali do ich opráv a zaradili ich do výpravy. Počas rekonštrukcií sme však nemuseli siahnuť do rezerv, teda použiť spomínané autobusy,“ doplnila hovorkyňa DPMK.
Obrázek
Uživatelský avatar
rpopo
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 2641
Registrován: 23 říj 2011 20:36
Bydliště: Košice

Re: DPMK - Dopravný podnik mesta Košice

Příspěvekod vojtas » 10 pro 2016 11:16

Díky :) No, jestli to bude krýt i MŽP, tak to bude hodně smutné :/
10 let...
Uživatelský avatar
vojtas
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1250
Registrován: 12 dub 2011 13:55
Bydliště: Ostrava

Re: DPMK - Dopravný podnik mesta Košice

Příspěvekod rpopo » 10 pro 2016 11:26

Prejde. Vedenie mesta má pod palcom strana SMER, Mesto Košice je zároveň vlastníkom DP, takže pripadne nepreplatenie fondov by znamenalo, že to musi zacvakať mesto /teda nemusi, ale ajtak by to zaplatilo/, zaroveň však netreba zabúdať nato, že SMER je aj vládnou stranou, ktorá má pod palcom väčšinu ministerstiev. Síce ŽP nemá, to majú "slovensí maďari", ale tí idú s nimi ruka v ruke, podvody si kryjú navzájom. Tým pádom je podľa mňa jasné, že aj toto morálne víťazstvo je v skutočnosti prehrou... A pri tom, aké veľké kauzy si už naše skvelé vládne strany pokryli by ma skutočne prekvapilo, keby sa jedna z nich a práve táto, začala riešiť.
Obrázek
Uživatelský avatar
rpopo
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 2641
Registrován: 23 říj 2011 20:36
Bydliště: Košice

Re: DPMK - Dopravný podnik mesta Košice

Příspěvekod vojtas » 10 pro 2016 11:51

Aha... No třeba se tam v příštím volebním období dostane někdo jiný, kdo bude tyto kauzy řešit zpětně (pokud teda nebudou promlčené). Podvod při nákupu elektrobusů, podvod při provozu trolejbusů a ještě (dle mého, ale s tím si nejsem jistý) tunel při nákupu tramvají. Neříkejte mi, že je normální, že za středněkapacitní VarioLF+, které není ani 100% nízkopodlažní, zaplatili v Košicích 1,449 mil. € (cca 39 mil. Kč) za kus, když se přitom v Ostravě se nakoupí 100% nízkopodlažní Stadlery za 27,2 mil. Kč za kus ještě ve vyšší konfiguraci.
10 let...
Uživatelský avatar
vojtas
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1250
Registrován: 12 dub 2011 13:55
Bydliště: Ostrava

Re: DPMK - Dopravný podnik mesta Košice

Příspěvekod rpopo » 10 pro 2016 17:17

Na Slovensku azda nie je oblasti v ktorej by sa netunelovalo. Naša opozícia tie škandály pomaly odkrýva a ľudia za to zodpovední nemajú ani toľko slušnosti, aby to nezakrývali. Robia to naďalej. Problémom je, že pokiaľ na Slovensku nezoberú volebné právo ľuďom nad 65 rokov /myslite si o mne čo si chcete, nevidim dôvod, prečo má právo rozhodovať o budúcnosti štátu niekto, koho sa to už netýka a jeho názory sú z doby minulej. Keď nesmú mladí do 18 tak ani seniori./, tak sa situácia nijako nezmení. Problém je, že týchto "socialistov" tu sú stále státisíce.....
Obrázek
Uživatelský avatar
rpopo
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 2641
Registrován: 23 říj 2011 20:36
Bydliště: Košice

Re: DPMK - Dopravný podnik mesta Košice

Příspěvekod Peterson » 10 pro 2016 17:21

No tak zase že by bola opozícia v tomto dobrá, to by som nepovedal, príde mi to ako vykrikovanie a búrenie ľudí. Rozdeľuje, čo je zle.
Uživatelský avatar
Peterson
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 5385
Registrován: 08 led 2013 16:35

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků