Ahoj! Dnes sa mi podarilo skompletizovať návod, ako upraviť jazdné časy liniek v OMSI.
Pre zmenu jazdných časov v OMSI, je potrebné postupovať nasledovne:
1.V OMSI editore načítame mapu. Následne (viď obrázok 1) klikneme na položku Tracks & Trips.
2. Potom (viď obrázok 2) z pravého Menu vyberieme konkrétnu trasu, na ktorej chceme upraviť jazdné časy. Potom klikneme na tlačidlo Edit Profiles.
3. Otvorí sa nové okno (viď obrázok 3) kde sú v kolónke Profile definované časové profily danej trasy. Pre jednu trasu je možné nastaviť viacero profilov, ktoré sa potom zadávajú do turnusu. V tomto príklade je nastavený iba jeden profil standard.
4. Teraz prichádza najdôležitejšia časť. Na obrázku vidíme súpis zastávok na danej linke.
Ku každej z nich je priradený čas príchodu a odchodu v minútach. Tieto jazdné časy sa zapisujú kumulovaným súčtom. Východzia zastávka má priradenú hodnotu 0. Z východzej zastávky na druhú je jazdná doba 1 minútu. Kumulovaný súčet 0+1, teda hodnota zápisu bude 1. Z druhej zastávky na tretiu je jazdná doba 3 minúty, kumulovaný súčet 1+3, teda zapíšeme výslednú hodnotu 4, a tak ďalej, až pokým neprídeme na konečnú zastávku. V závislosti od toho, aká hodnota kumulovaného súčtu nám výjde pri poslednej zastávke, túto hodnotu musíme potom zapísať aj do položky Time from start to terminus. Prepisovanie týchto jazdných časov sa ukladá automaticky. Neexistuje tu žiadny krok späť. Ak náhodou zapíšeme nejaký údaj chybne, musíme ho opätovne prepísať správnou hodnotou.
Ak je zaškrtnuté políčko pri čase, OMSI prepočíta časy automaticky podľa zadaného celkového času trasy v Time from start to terminus. Túto možnosť ale veľmi neodporúčam, pretože OMSI si časy rozpočíta až na sekundy a potom budú odchody v cestovnom poriadku napr. o 12:34:56 hod.
U OMSI 2 tiež pribudla možnosť určiť, akým spôsobom bude zastávku obsluhovať AI doprava. Nachádza sa v stĺpci vedľa časov odchodu a je možné vybrať z týchto možnosti:
on demand – zastaviť len na znamenie
Always – vždy zastaviť
Never – nikdy nezastaviť
Wait on dep time – zastaviť na znamenie alebo kvôli čakaniu na čas odchodu
Alw. + wait dep.t. – vždy zastaviť a čakať na čas odchodu
Na záver túto tabuľku opustíme kliknutím na tlačidlo Close.
5. Pokiaľ sme menili jazdnú dobu len po trase medzi jednotlivými zastávkami a celková jazdná doba linky sa nezmenila, práca je v podstate na konci, a môžeme si vyskúšať, či sa nám podarí všetky zastávky obslúžiť načas
Pokiaľ však zmena jazdných časov spôsobí predĺženie celkového jazdného času linky, budeme musieť vykonať kontrolu pomocou tlačidla Edit Timetable.
Otvorí sa nové okno, kde v ľavom hornom rohu vyberieme linku a turnus. Následne sa zobrazí tabuľka jednotlivých turnusov na danej linke s prehľadom jednotlivých spojov premietnutých na časovej osi. Tu skontrolujeme, či sa spoje navzájom neprekrývajú. Ak sa neprekrývajú ,všetko je v poriadku a netreba ďalej nič meniť. Ak sa prekrývajú, znamená to, že sa nebude dať stihnúť prechod na nasledujúci spoj.
OMSI na prekrývane časov upozorní tiež v logfile hláškou:
Warning: Line "maps\(názov mapy)\TTData\(súbor cp linky).ttl", tour X: Entry Y begins before previous entry ends!
Potom bude potrebné začať opravovať aj jednotlivé časy odchodov z východzích zastávok. Ako je znázornené, klikneme na konkrétny spoj, a editor nám zobrazí jeho odchod. (v kolónke Dep.Time vľavo). Ten potom prepíšeme na požadovaný čas (zapisuje sa do jednotlivých štvorčekov v tvare H:M:S). Takto postupujeme v celom turnuse, až pokým sa všetky spoje prestanú prekrývať a my tak budeme stíhať prechod na ďalší spoj. Na záver túto tabuľku opustíme kliknutím na tlačidlo Close. Aj tu pritom platí, že všetky zmeny sa automaticky ukladajú a neexistuje krok späť. Prípadný chybný zápis je potrebné opätovne prepísať na požadovanú správnu hodnotu.
6. Keď máme všetko hotové na záver nezabudnime uložiť mapu pomocou hlavného Menu editora: Map – Save.
To je všetko. Verím, že tento návod Vám pomôže s úpravami existujúcich CP