TOPlist

AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Návody týkající se veškeré tvorby do OMSI.

AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Příspěvekod kuba.k » 29 čer 2014 18:11

Rád bych se s Vámi podělil o své návody, které jsem vytvořil právě na přání některých z Vás. :) A protože mě to stálo nějaké to úsilí, tak rozhodně nechci, aby upadly jen tak do zapomnění. Tudíž, i když je zde návodů popisujících to samé spousty, tak je sem přidávám a doufám, že budou aspoň někomu užitečné. ;)


Obrázek

Jak vytvořit statický objekt a následně ho importovat do hry

Zde se dozvíte, jak název napovídá, vše podstatné o tvorbě statického objektu. Tedy prakticky celý postup od vytvoření textury až po finální vložení do hry.

STAHOVAT MANUÁL MŮŽETE ZDE:
Kód: Vybrat vše
https://drive.google.com/open?id=1t24DTQeiRH3UbgXKk_9ea4PPLDdEfVhi


A modelovaný objekt zde (.skp formát/tvořeno Sketchup 8):
Kód: Vybrat vše
https://drive.google.com/open?id=1K2MnfwS13ReS6vAHU2YDj-MarSk__ls-




Obrázek

Jak vymodelovat a nastavit křižovatku se spline

Tento návod popisuje tvorbu křižovatky a s ní spojených součástí. Ovšem pro lepší pochopení doporučuji si přečíst i návod na tvorbu objektů.

STAHOVAT MANUÁL MŮŽETE ZDE:
Kód: Vybrat vše
https://drive.google.com/open?id=1LTtX7U-KfYEvSFiis1G3YdiQNCW_eB0X


A modelovaný objekt zde (.skp formát/tvořeno Sketchup 8):
Kód: Vybrat vše
https://drive.google.com/open?id=1GgSuZ_BNV5vTe17k0WuWrm6Y4lRXgqfQ




:arrow: Pokud budete mít k některému z manuálů dotaz, tak neváhejte a zeptejte se. Rád zodpovím, případně vysvětlím.
Naposledy upravil kuba.k dne 02 led 2020 19:38, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
kuba.k
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 258
Registrován: 12 zář 2012 10:27
Bydliště: Praha

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Příspěvekod wolda007 » 29 čer 2014 18:57

Pěkná práce, díky :)
Obrázek
Uživatelský avatar
wolda007
Pokročilý člen
Pokročilý člen
 
Příspěvky: 1043
Registrován: 03 srp 2012 21:13
Bydliště: Brno, Československo

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Příspěvekod bouvier » 29 čer 2014 19:36

Super, ale mám jeden dotaz, poznatok. Keď spravíš hotovú križovatku v Sketchupe tak načo to exportuješ do .3ds a následne priraďuješ textúry ešte v 3DS MAX keď už si tam textúry dával? Stačí keď to vyexportuješ do .dae, v Blender-u hodíš iba mierku ktorú používa OMSI, dáš export do .x a vytvoríš súbory .o3d a .sco.
bouvier
Pokročilý člen
Pokročilý člen
 
Příspěvky: 869
Registrován: 29 pro 2011 11:20

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Příspěvekod kuba.k » 29 čer 2014 20:20

Tak do .3ds to dělám automaticky z jednoho důvodu, a to že to z něho můžu exportovat kamkoliv. :) Jinak jsem si vědom, že je to kostrbatý postup, ale pro mne funkční. Zkoušel jsem třeba export do .obj, kde se mi vše v Maxu zobrazilo včetně textur automaticky, ale po konverzi do OMSI objekty mají divné stínování, nebo spíš žádné a to jsem to v tom Maxu ještě nastavoval. :D Prostě pro mě je zvyk železná košile.
Uživatelský avatar
kuba.k
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 258
Registrován: 12 zář 2012 10:27
Bydliště: Praha

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Příspěvekod bouvier » 29 čer 2014 20:35

Jasne, ono postupov je asi viac. Každému vyhovuje niečo iné. Tvoj postup v Sketchupe určite vyskúšam.
bouvier
Pokročilý člen
Pokročilý člen
 
Příspěvky: 869
Registrován: 29 pro 2011 11:20

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Příspěvekod VonShark » 29 čer 2014 20:52

Jééé, děkujůůů, jak jsi mi tuhle řekl, tak jsi učinil, na to jsem čekal celou dobu, ještě jednou velké DÍÍÍÍÍKYYYYYYY!!!

EDIT: No a jak píšeš na konci toho tvého parádního návodu, ohledně stavby reálných map, že se rozjedou, jak na běžícím pásu, odpovím Ti jedno pane kolego - No, to si piš! Já dělám druhou stranu Prahy a silnice s křižovatkami chci mít fakt přesné a tohle jediné mi pro tvorbu chybělo. Opravdu díky moc, pane kolego. ;) ;) :)
Obrázek
ASUS TUF GAMING Dash F15 - CPU: Intel Core i7-11370H, 3,3@4,8 GHz Turbo, grafika: nVidia GeForce RTX 3070 - 8 GB GDDR6, RAM: 16GB DDR4, HDD: 2x1 TB NVMe SSD ;-)
Uživatelský avatar
VonShark
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 621
Registrován: 21 kvě 2014 01:49
Bydliště: Vozovna Motol - tramvaj... ;-)

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Příspěvekod mhdfm » 30 čer 2014 12:07

Postup na křižovatky se hodí. Dělám to podobně, ale toto je o něco lepší. :) Dík.
Uživatelský avatar
mhdfm
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 5756
Registrován: 09 pro 2012 08:09

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Příspěvekod VonShark » 30 čer 2014 16:42

Tak tohle je můj úplně první pokus. Jsem si říkal - jednoduchá křižovatka a ono prdlajs... Pouze hrubý náčrt křižovatky tady kousek, co bydlím na Novodvorské. ;)

testcrossing.jpg
Obrázek
ASUS TUF GAMING Dash F15 - CPU: Intel Core i7-11370H, 3,3@4,8 GHz Turbo, grafika: nVidia GeForce RTX 3070 - 8 GB GDDR6, RAM: 16GB DDR4, HDD: 2x1 TB NVMe SSD ;-)
Uživatelský avatar
VonShark
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 621
Registrován: 21 kvě 2014 01:49
Bydliště: Vozovna Motol - tramvaj... ;-)

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Příspěvekod XiZy132 » 30 čer 2014 16:56

Noooo, to vypadá dobře. :)
XiZy132
Pokročilý člen
Pokročilý člen
 
Příspěvky: 924
Registrován: 31 črc 2013 15:08
Bydliště: Praha

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Příspěvekod VonShark » 30 čer 2014 17:36

Jj, ale tohle je jen náčrt, musel jsem si to zkusit nanečisto, má to jen provizorní textury, nemá to vodorovné značení, nic, jen takový pokus. dělám si objekty postupem pokus - omyl, protože jsem vyhořel v 3ds maxu, protože jsem tam někde zvoral textury, v 3dsku je to, vlastně, jako multimaterial a mně se jich tam nepochopitelně objevilo asi 15, což je blbost, protože by tam měla být jen silnice, tráva, patník a chodník, navíc, mám Sketchup Pro 14 a já nevím, jak moc se liší od té osmičky. Pak jsem si v návodu všimnul, že patníky (pardón, obrubníky :lol: ) dělám z oblouku, takže tam by bylo asi strašně moc poly, budu to muset zredukovat a dělat to čárku po čárce, jako zde kolega (nebo má stejný postup, tzn. obloukovým kreslením?). ;) No, mám co dělat, se učit, se učit, se učit... :lol: :lol:
Obrázek
ASUS TUF GAMING Dash F15 - CPU: Intel Core i7-11370H, 3,3@4,8 GHz Turbo, grafika: nVidia GeForce RTX 3070 - 8 GB GDDR6, RAM: 16GB DDR4, HDD: 2x1 TB NVMe SSD ;-)
Uživatelský avatar
VonShark
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 621
Registrován: 21 kvě 2014 01:49
Bydliště: Vozovna Motol - tramvaj... ;-)

Další

Zpět na Návody

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků