Nastavenie súradníc mapy a DEM Import alebo import terénu
1. Ako prvú vec si nájdeme súradnice miesta na mape. Ja osobne som použil aplikáciu Google Earth, kde mi súradnice vypíše hneď dole. Pre mňa boli tieto súradnice nasledovné:
- Kód: Vybrat vše
N: 48.054264
E: 17.062275
OMSI používa ale "Longitude" a "Latitude" takže čísla získané z Google máp je potrebné prekonvertovať prevodníkom (link tu). Používajte prvý prevodník.
Súradnice v Google Earth som farebne vyznačil (pre lepšiu prehľadnosť).
2. Súradnice máme takže sa môžeme presunúť do práce v editore. Zo zložky \OMSI 2\template skopírujeme priečinok NewMap do zložky \OMSI 2\maps. Mapu otvoríme v editore. Tam nám vyskočí dialóg, ktorý sa nás pýta, či chceme mapu prekonvertovať pre OMSI 2. Zvoľte OK. Mapu uložte a zavrite editor. V hlavnom priečinku OMSI 2 si nájdite súbor options.cfg a otvorte ho v nejakom poznámkovom bloku (stačí klasický, Windowsový). Na konci tohoto súboru nájdete položku s názvom [Editor_LinkAerial]. Pod ňu vpíšte tento odkaz :
- Kód: Vybrat vše
http://omsi2.ofpmafia.eu/google_API.php?x=~x&y=~y&z=~z
Súbor options.cfg uložte a zavrite. Spustite OMSI 2 Editor.
Dialóg pre konvertovanie mapy.
Súbor "options.cfg".
3. Teraz si nastavíme globálne súradnice mapy. V editore si prejdeme na položku Map a zvolíme možnosť Convert to World Coordinates.... Do neho vpíšeme do prvých dvoch okienok súradnice, ktoré sme získali v kroku 1. Do posledného vpíšeme názov priečinku mapy (tento názov znova využijeme pri Aerial importe) a dáme Start conversion!. Otvoríme si mapu (položka Map a Change) s názvom, ktorý ste zadali do posledného okienka pri konvertovaní na globálne súradnice.
Okno nastavení globálnej polohy mapy.
4. Mapa je už plne kompatibilná s OMSI 2 editorom a máme nastavené svetové súradnice, takže môžeme sa pustiť do importovania terénu. Ako prvé si musíme vložiť do \OMSI 2\DEMImport\SRTM\Data súbor s terénom (má príponu .hgt). Súbory s terénom nájdete tu (pre mňa mal súbor názov "N48E017.hgt.rar)". Do priečinku vkladajte samotný .hgt súbor, nie WinRAR balíček! Ak máte súbor .hgt vložený, môžeme spustiť import terénu. Najprv zvolíme záložku Tile a tam si nájdite "okno" DEM. Ako prvé vyberte samotný systém pre import (mala by tam byť možnost "SRTM\Import.dll", tú zvoľte) a potom klikneme na "Run curr. Tile...". Ak je všetko v poriadku, aktálny Tile by mal byť istým spôsobom hrboľatý a mal by byť vyššie od ostatných Tile čo máte v mape. Toto aplikujte na každom Tile v mape.
Importovanie terénu v editore.
Príklad výsledku importu.
Aerial import alebo import mapových podkladov
1. Nastavenia aerial importu sme si už spravili v kroku 2 pri importovaní terénu. Aerial import nie je nič ťažké, zvládne to naozaj každý. Aby editor mal kam ukladať mapové podklady tak si v zložke \OMSI 2\maps vytvoríme priečinok aerials a v ňom priečinok s názvom vašej mapy (u mňa teda Bratislava, ako som zadával v kroku 3 pri importovaní terénu).
Priečinky v \OMSI 2\maps.
2. V editore prejdeme na položku Tile a budeme sa venovať oknu "Aerial Download". Označíme si nastavenie "Use tile aerials" a klikneme na "Dnl. current Tile". Tlačítko "Dnl. current Tile" použite na každom tile v mape, aby ste mali podklady. Nastavenie resolution zatiaľ nemeňte, pravdepodobne je to chyba OMSI lebo ak dáte rozlíšenie vyššie ako 256 px tak hra vypíše error "JPEG-Fehler #53.".
Mapa s importovaným terénom a s mapovými podkladmi.
Tak a mapa je pripravená na tvorbu. Dúfam, že sa vám návod páči a že ho využijete. Prípadne otázky píšte sem, do topicu.
//31.07.2014 - úprava názvu topicu
//23.01.2018 - vymazanie gcW linkov (nefungujú)