Zdarec, včera (tj. 20. 8. 2013) mě na blíže nespecifikovaném místě napadlo, jak by se možná daly dělat ploty jako objekt bez toho, aby člověk musel pustit jakýkoliv modelovací program. Večer jsem to vyzkoušel, luky.pat to tesntul a opravdu to funguje. Potřebujete k tomu jen poznámkový blok, rozum a prográmek Omsi X to O3D Converter 1.0, který je součástí Omsi SDK balíčku.
Postup je následující:
- zapni editor OMSI a načti svou mapu
- vytvoř nějaký plot
- přepni se do Spline-Exp.
- vyber jednotlivé části spliny vytvořeného plotu (minimálně 2) a klikni na export (soubor pojmenuj jak chceš)
- vytvořený soubor otevři v poznámkovém bloku
- vyhledej (ctr+f) frázi "MeshNormals {"
- před tuto frázi zkopíruj obsah souboru "co tam hodit.txt", který je v souboru v níže uvedeném odkazu, poté odentruj, aby fráze "MeshNormals {" nebyl spojena s tím nakopírovaným
- vytvořený soubor .x ulož a poznámkový blok zavři
- pusť Omsi X to O3D Converter 1.0
- Zaškrtni All Normals Up a klikni na tlačítko Convert...
- vyber vytvořený soubor .x a klikni na otevřít
- vytvořený soubor o3d nakopíruj do složky se svými modely
- z níže uvedeného souboru zkopíruj soubor sco a uprav ho dle svých potřeb (včetně názvu souboru)
- vrať se do editoru a zkus vložit vytvořený objekt
http://woomsi.4fan.cz/zips/pvs.zip
V balíčku najdete i jeden ukázkový plot. Ten soubor sco, který je v balíčku, je teď zrovna nastaven na průhlednost. Pokud netvoříte průhledný (drátěný) plot, smažte následující:
[matl]
nazev_textury.png
0
[matl_alpha]
1
Pokud tvoříte průhledný plot, nezapomeňte, že textura musí být na patřičných místech průhledná. Taky mějte na paměti (až budete tvořit plot), že v případě plotu je textura otočená o 90°, tzn. že vlevo je spodek plotu.