Okoun: Posaď sa do ľubovoľnej klbovej 900kovej Karosy s automatickou prevodovkou a sleduj čo to robí. Jedničku vytočí k nebesiam, dvojka trojka v pohode, eventuelne aj štvorka ak to má. Zatiaľčo ZF radí pekne plynule pri rozumných otáčkach aj s plným plynom (ZF sama od seba nevytočí motor na viac ako 1700 v normalnom režime), a ZF sama od seba motor vytáča len pri jazde dole kopcom, čo je pochopiteľné. Voithka toľko rozumu nemá, tá si veselo radí dole kopcom aj bez plynu, naviac má tendenciu motor vytáčať, najmä prvý stupeň. Však si všimnite ako dlho ho drží v otáčkach kým sa rozbieha. Toto si všimne aj slepý a hluchý. A najmä ten prechod 1-2 kde je cítiť silné okamžité zrýchlenie, lebo motor je v otáčkach. Robia to Karosy, robia to Solarisy, robia to Tedomy. Robí to všetko, čo má VOITHku.
A tých 2500, nebuďte prosím vás smiešni. 2500 vytočí ZF len na kickdown a dole kopcom, ale nakoľko tu prevládajú avatary Arriva, kde sa na spotrebu pozerá snáď najviac, tak tam to tých 2500 videlo možno par krat za existenciu. Normalne nastavená ZFka napriklad na NB 18tke pri normálnom zaobchádzaní s plynom radí max pri 1500 pri plnom to vytáča na 1700 a najnovšie kusy €6 radia pri 1200. Na kickdown to samozrejme točí do nebies. Nie, fakt píšte si čo chcete, ZF radí oveľa oveľa hladšie a je to dané už len samotným programom. Pravda, neviezol som sa veľmi dlho s ničím, čo má novú voithku, ajkeď najnovší voz s Voithkou ktorým som šiel, bol z roku 2012 a to bolo úplne rovnaké, ako tie naše. A prosím, neporovnávajte ZF v starej 741tke, kde to cukalo pomaly ako OMSI na 7 FPS.
V tomto veľmi schvaľujem nastavenie prevodovky VOITH v Karose B961 v OMSI. Však vezmi ten autobus a choď, je to nastavené dokonale reálne. Z jedničky net boha preradiť a keď to hodi dvojku, citeľne trhne z vozom. Krásne, ako v reále, klobúk dole.