>>> HLÁŠENÍ PORUCH <<<
zákLadní informaCe:
Při řízení autobusů společnosti SP&CL a.s. se mohou vyskytnout různé potíže. Protože je potřeba zajistit maximální komfort pro cestující, je nutné všechny (ať už sebemenší) poruchy autobusů hlásit na dispečinku zástupci vedení (TomsonTom). Autobus s poruchou je poté zavezen do servisu a na několik hodin či dnů se stane nedostupným. Toto je třeba respektovat při hlášení svých služeb (nelze řídit autobus, který je v servisu).
tyPy Poruch:
- Drobná porucha
- Malé poruchy typu nesvítící světlo, vadná kontrolka, jednou prasklá pojistka (ne opakovaně) není potřeba hlásit na dispečinku, stačí je zapsat do knihy jízd a opravit v depu, případně zavolat mechanika.
Simulace v OMSI: tyhle poruchy v OMSI nejsou simulovány a vy je nemusíte řešit
- Střední porucha je taková porucha, kterou je nutné řešit co nejdříve, ale nebrání dojezdu linky. Je to třeba náhlý nízký tlak vzduchu (autobus nelze pořádně rozjet, dveře se otevírají pomalu), zaseknutí převodovky na určitém převodovém stupni, nemožnost otevřít některé ze zadních dveří, atd. Pokud se porucha objeví před započetím jízdy, autobus se nechá v depu. Je-li porucha zjištěna až při jízdě, linka se dojede.
Simulace v OMSI: občas se může stát, že se autobus začne chovat divně, ale je možný s ním jezdit
- Velmi závažnou poruchu je potřeba řešit ihned. Autobus je nutno zastavit a přes dispečink vyjednat náhradní autobus. Je to například celková porucha převodovky, spojky, nulový tlak v brzdách, vypovědění služby motoru, atd.
Simulace v OMSI: autobus nelze rozjet; teplota v buse začne stoupat do milionových hodnot; a další
inStrukCe:
Při objevení poruchy postupujte podle popisu poruch výše. Náhradní dopravu samozřejmě v OMSI nezajišťujte. Pokud se objeví vážná porucha, prostě dojeďte linku i se zpožděníma (dotace nezávisí na zpoždění). Pokud se objeví velmi závažná porucha, ukončete jízdní řád a odstraňte autobus z mapy (odjeté zastávky se vám započítají do profilu). O poruše napište co nejdříve do tohoto topicu. Pokud chcete pokračovat v jízdách, zapište do služeb změnu autobusu.
vzory PříSPěvků:
- Kód: Vybrat vše
[b]Vozidlo:[/b] název výrobce, typ vozu, evidenční číslo
[b]Datum a čas:[/b] den.měsíc.rok hodina:minuta
[b]Linka:[/b] na které lince jste byly při objevení poruchy
[b]Typ poruchy:[/b] drobná / vážná / velmi závažná
[b]Popis poruchy:[/b] stručný popis (vymyslete si něco)
Příklad:
Vozidlo: LiAZ 677m, ev.č. XA712
Datum a čas: 15.1.2012 17:20
Linka: Essen - 160
Typ poruchy: velmi závažná
Popis poruchy: motor přestal fungovat, v autobusu se objevil dým a z motoru šlo horko (teplota rostla do milionových hodnot)