TOPlist

Train Fever

Obecně i mimo OMSI

Re: Train Fever

Příspěvekod mhdfm » 31 pro 2014 19:34

Legální ano, ilegální ne. ;)
Uživatelský avatar
mhdfm
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 5756
Registrován: 09 pro 2012 08:09

Re: Train Fever

Příspěvekod Endli » 26 led 2015 23:18

Zdravím ... už tady delší dobu nikdo nepsal, ale chtěl bych se podělit o nějaké poznatky a taky mám i nějaký ten dotaz. ;)
Jak se tady psalo o nevýhodné přepravě nákladů z továren, tak je pravda, že zpočátku se to vlakem nevyplatí a pomocí koní taky ne. V době rychlejších náklaďáků (aspoň 40km/h) už to jde pěkně a podmínka pro zvyšování produkce továrny je poptávka měst po zboží. Zjistí se to kliknutím na název města a tam je kolik zboží je dodáváno / kolik je max. požadavek. Max. požadavek roste s růstem města. Jedno město má ale poměrně malé poždavky, takže vysokou produkci jde dosáhnout tak, že vytvořím linky od jedné továrny pro více měst. Pak se dostanu klidně i na produkci 400. Navíc nemusí každý náklaďák jezdit úplně celou trasu. Pokud je například les blíže k městu než pila, tak první linku vytvořím mezi městem a lesem a druhou mezi lesem a pilou. Náklaďáky druhé linky mi dovezou dřevo z lesa do pily a tam hned i naloží zboží, které pak vyloží na zastávce u lesa. Tam ho dále naloží náklaďáky z první linky a odvezou do města. Takto se zastávky dají využívat jako překladiště i pro více různých linek s různými náklady. Pak už mi zboží a suroviny vydělávají poměrně velké peníze.

Co se týče mizejících pasažérů z jedoucího vlaku, tak to je podle mě díky 20-ti minutového limitu. Myslím si, že každý cestující si vymyslí, kam by chtěl cestovat a pokud si vypočte cestu do 20-ti minut (cesta pěšky k zastávce + čekání na MHD + jízda MHD + cesta pěšky na nádraží + čekání na vlak + jízda vlakem + cesta pěšky atd.) tak vyrazí. Pokud se ale někde něco žvejkne, např. zácpa ve městě, nečekané zpoždění vlaku, atd., tak sice pokračuje, ale až mu vyprší 20 minut od doby, kdy se "zjevil" na chodníku, tak zase mizí. To samé platí i u zboží. ;)

Ovšem co se mi zatím nedaří zjistit "jak na to" jsou (aspoň podle mě) malé počty obyvatel ve městech. Ikdyž jsem už třeba v některé hře přesáhl dávno rok 2000, měl jsem ve městech kolem 500 - 600 obyvatel a vlaky jsem nepotřeboval s víc jak 100 místy. Přitom když se dívám na screeny jiných hráčů, tak mají mnohem delší vlaky a pochybuju, že je provozují poloprázdné jen pro parádu. Navíc i na těch nástupištích mají o poznání více lidí. Víc obyvatel by asi potřebovalo i více zboží a tím pádem bych konečně mohl používat dlouhé nákladní vlaky, které se mi zatím stále nevyplatí dotovat, když má město požadavek třeba jen 70 zboží/měsíc. V takovém případě by mi tam jezdila lokomotiva s dvěma trapnýma vagónkama a i tak poloprázdnýma. Takže zatím pořád vystačím jen s náklaďáky. :roll:
Endli
Nový člen
Nový člen
 
Příspěvky: 3
Registrován: 26 led 2015 22:48

Re: Train Fever

Příspěvekod poipop » 01 úno 2015 13:16

Ano přesně tak. Lidé mizí kvůli tomu intervalu. V podstatě nemá smysl na začátku stavět tratě, které budou mít dobu jízdy větší než nějakých 10 minut. Protože pak je třeba počítat doba jízdy + doba čekání na spoj + doba cesty na nádraží. A jakmile tato celková doba přesáhne 20 minut, tak je sice krásné, že při odjezdu z nádraží vlak má 48 pasažérů, ale dojede jich třeba jen 30. Delší cesty sice vydělávají více, ale je tu riziko, že pasažér zmizí a nevydělají nic.

Co se týká zvětšování měst. Tak co jsem zatím zjistil, má na to vliv více věcí. Zaprvé dodávky zboží do města. Jakmile je plně uspokojena potřeba po zboží, město se rozrůstá nejrychleji. Zadruhé je to pokrytí města mhd. Tedy ne počet stanic, ale kolik lidí využívá mhd. To je vidět na okně města. Jsou tam procenta. Opět 100% značí největší růst. A zatřetí mne přijde jako zásadní i random faktor. Měl jsem město, které na začátku mělo 90 obyvatel. Bylo to poslední město na mapě. Přivedl jsem tam železnici, dotoval ji každý rok 2M, vlaky jezdily v intervalech cca 70s, město pokryto cca 10 zastávkami MHD, zajištěné dodávky zboží, a přesto se město nerozrůstalo, ani nikdo nevyužíval vlaky. Tedy skutečně nikdo. Po dobu 10 let, jsem nepřepravil jediného člověka z, ani do města. Možná bug, možná random.

Ohledně nákladní železnice. Měl jsem i města s 1500 obyvatel, které chtěly 150 zboží za rok a přišlo mi, že železnice se ani v tu chvíli nemůže ziskovostí rovnat náklaďákům. Leda na hodně dlouhé vzdálenosti. Ale to jen proto, že železnice si to frčí 120km/h, ale náklaďáky, i když mají v popisu rychlost 100km/h, tak po silnicích mnou postavených nejezdí víc, než 70km/h tomu také nerozumím. Má někdo vysvětlení? Stavím ty 4proudé s pruhem pro autobusy.

Co mne se zatím nepovedlo zjistit je, jak hrát na nejvyšší obtížnost. Střední mne už nebaví. Stát se miliardářem je krásně jednoduché a pak nastupují šílené experimenty. Ale na hard se mne zatím nejvíce povedlo mít na účtě cca 15M někdy kolem roku 1910 pomocí autobusů. Železnice byla těžce ztrátová. A autobusy již pak také začaly být ztrátové. I meziměstské.

Co mne ale začíná slušně iritovat, je nemožnost určení na jaké nástupiště přijede jaká linka autobusů, nebo tramvají. U železnice to jde pomocí checkpointů, ale u silnice ne. Pak stačí malá změna na trase, která má na daném nádraží zastávku a zpřehází se mne nástupiště, kam bus zajíždí. Což tedy není dobré, pokud mne tam zajíždí právě meziměsto s intervalem 36s a několik linek MHD každá s intervalem cca 60s. Pochopitelně tyto městské linky bych chtěl mít na jednom nástupišti a meziměsto na druhém, aby nevznikala zdržení. Bohužel zatím jsem nepřišel jak toto nastavit. Vlastně přesně tato vlastnost mne způsobila krach v poslední hře. Změnil jsem jednu trasu (rozdělil zastávku na dvě), předělaly se mne nástupiště, nevšiml si toho a autobusy se zasekly. A po pár letech koukám na účtě nula.

Mn oa poslední poznámka, nebo otázka. Pochopil nkdo jak funguje automatická výměna vozidel? V pozdější fázi funguje relativně tak jak bych čekal. Ale z dostavníků se mne nedaří měnit automaticky na parní omnibusy. Peněz na účtě na výmenu 3autobusů, nastavená výměna na 25%, protože některé dostavníky mají sice stáří nad 100%, ale některé jsou třeba novější, a prostě ne a ne se vyměnit. Sem tam jednou za několik let se vymění jeden dostavník. Ale že by se tak stalo najednou, dokud peníze dovolí, to ne. Mám jistou teorii, ale ta nefunguje vždy. Pokud nastavím výměnu na 25%, pak mne to přijde, že je třeba, aby na účtě bylo dost peněz na 4 výmeny. Ale provede se jedna, peníze klesnou pod tu částku, a pak se zas čeká, kdy zůstatek vyleze nad 4násobek ceny výměny. Ale nefunguje to stoprocentně. Pokud výměnu nastavím na 100%, podle předchozí "logiky" by výměna měla nastat ve chvíli, kdy stáří vozidla překročí 100% životnosti a zůstatek na účtě je vyšší, než je cena jedné výměny. Někdy výměna nastane, a jindy ne. Jiná má teorie se týká nákladů. Jakmile náklady na provoz staršího vozidla stoupnou nad náklady na provoz nového, pak se někdy výměna provede, a jindy ne. Přijde mne to na hlavu. Rozumí tu někdo, jak funguje výměna vozidel? Osobně si dokážu představit možnost nastavení - při jakém minimálním stáří starého vozidla, možnost nastavení minimálního zůstatku po výměně a možnost nastavení jestli chchi vyměnit vozidla hned jak to bude možné, i za cenu toho že třeba 2 roky budou na lince jezdit vozidla dvou typů. Třeba z důvodu nedostatku peněz. A nebo jestli se mají vozidla vyměnit ve chvíli, kdy na účtě bude dost peněz na všechna vozidla. Takové trojité nastavení bych si dokázal představit včetně využití všech možností.
poipop
Nový člen
Nový člen
 
Příspěvky: 2
Registrován: 01 úno 2015 12:42

Re: Train Fever

Příspěvekod Endli » 04 úno 2015 20:30

... to by mě ale zajímalo, co se s těmi zmizelými pasažéry stane? Jestli se prostě vrátí na původní "start" a zkoušejí štěstí znovu nebo jestli je to natolik znechutí (že museli jít takový kus pěšky domů), že už se na to příště vykašlou a tím jsem přišel o zákazníka? :D

Toho využití MHD jsem si už všiml,ale 100% jsem tedy nikdy nedosáhl. Pokrytí poptávky na 100% není vůbec problém. Spíše jsem zatím nezjistil, jak nejlépe budovat linky ve městě,protože například když u vlakového nádraží postavím zastávku nebo autobusovů nádraží, tak je to stejně pro lidi zbytečné čekání a do bližších budov jdou stejně pěšky nebo aspoň na druhou zastávku busu od nádraží. Když přidám autobusy na lince, aby se zvýšila frekvence, tak už se to zase nevyplatí a stejně busy jezdí poloprázdné nebo uplně prázdné.
Dělám linky jako smyčky v jednom směru, shruba kolem 1 - 2 bloků, cca 4 - 6 zastávek (spíše blízko přechodů pro chodce) a počet busů tak, aby čas byl do 1 minuty. Další linku kolem dsousedních bloků s tím, že po společné ulici vedou linky proti sobě.
Městu "pomáhám" v růstu tak, že na okrajích dostavuji ulice, aby se kolem začly stavět domy,ale jde to celkem pomalu a zpočátku většinou 1 obyvatel/dům. Všiml jsem si, že pokud zavedu do určité části města linku MHD, tak se za nějakou dobu zvýší cena půdy (rozjasní se barva domů).
Spíše si ale myslím, že mám špatný systém linek MHD. Jaký systém používáte vy?

Ta nemožnost nastavení toho, na které nástupiště povede která linka mě taky dost štve a přesně z toho důvodu, že stačí jen úprava silnice, po které linka vede a změní se umístění na nástupišti nebo v depu a v případě, že používám u některé linky FullLoad, tak je zácpa na světě! :evil: O to víc, když jedna nákladní linka přiváží do depa např. zboží pro druhou linku, která má FullLoad a po přehození pozic v depu tam může čekat klidně několik let na zboží, které stojí v náklaďáku vzadu ve frontě. :roll:
Jediný způsob (ikdyž je to trochu loterie) je takový, že si otevřu okno linky, nástupiště nebo depo, ve kterém chci změnit pozici této linky přidám ještě jednou a pak na přdchozí pozici smažu. Například když tato zastávka je v seznamu linky na 2. místě, tak ji přidám ještě na 3. místo a pak ji na 2. místě smažu. Zdá to sice zbytečné, ale dělám to tak proto, že pokud bych zastávku rovnou v seznamu smazal, tak by se všechny auta nebo busy na lince hned vyprázdnily a přišel bych zbytečně o prachy. ;)

Co mi ještě moc nedává smysl je zmizení lidí v blízkosti místa, kde něco zbourám nebo postavím a to samé jsou skákající busy a tramvaje z jedné ulice na druhou. To samé třeba při upgrade silnic, přidání tram. kolejí nebo pruhů pro MHD.

K té automatické výměně mám jednu asi BLBOU otázku, ale máš u dané linky u automatické výměny přepnuto na "Ano"? :lol:
Je fakt, že už jsem si taky všiml, že se mi některé vozy nechtěly vyměnit, ale myslím, že to bylo proto, že jěště nebyly ani ve 25% životnosti.
Jiný případ byl ovšem u vlaku, a to jsem se celkem slušně potrápil! Měl jsem jednu z prvních "pomalých" a neelektizovaných tratí, na ní přestárlý parní vlak, tak jsem ji postupně upgradoval na rychlou a elektrizovanou a na lince jsem přidal nový elektrický vlak pro výměnu za starý. Ovšem utekl rok a parní vlaky pořád jezdily vesele dál i přesto, že jsem měl na účtu pár desítek miliónů. Přitom se celá trať po přejetí upgradovacím nástrojem zobrazovala červeně, takže vše zdánlivě vpořádku. Jiný problém jsem ale nenašel, takže nakonec jsem si musel koleje úplně přiblížit a doslova jet pražec po pražci myší a našel jsem jeden jediný, který "zezelenal" po přejetí. Takže díky tomu, že nad tímto jedním pražcem nebylo elektrické vedení nemohl projet el. vlak a proto se mi nechtěl vyměnit. :shock: Neumím si toto představit u nějakých třeba 4 a více kolejí vedle sebe různě propojených! :mrgreen:
Přílohy
2015-02-04_00001.jpg
Endli
Nový člen
Nový člen
 
Příspěvky: 3
Registrován: 26 led 2015 22:48

Re: Train Fever

Příspěvekod Endli » 04 úno 2015 23:25

Co by se mi ještě líbilo, kdyby šlo postavit kříž na kolejích. ;)
Přílohy
2015-02-04_00002.jpg
Endli
Nový člen
Nový člen
 
Příspěvky: 3
Registrován: 26 led 2015 22:48

Re: Train Fever

Příspěvekod poipop » 22 úno 2015 15:58

Jop, ten kříž by se hodil. Pro nějaké velké stanice s více než 2 linkami z jednoho směru je skoro nutnost. Jinak se křížení natáhne na hodně velkou vzdálenost.

K pokrytí města linkami, tak se mne zatím nejvíce osvědčilo pokrýt jen nějaké hlavní tahy. Obvykle od vlakového nádraží do centra obytné zástavby, přes obchody, zábavu a do tovární čtvrti. Pak se hodí linka, která spojí obytnou čtvrť a továrny. Vždy ale linky tam i zpět po stejné silnici, jako v reálu. Vycházím z toho, že když někdo chce tam, tak časem bude chtít i zpět. Obvykle to pak dopadá, že tramvaje ve městě jsou celkově lehce ve ztrátě, nebo na nule. Vydělává hlavní linka nádraží - domy, ostatní nějakým způsobem dotuju. Beru to ale tak, že když tyto ztrátové linky dovezou pasažéry na nádraží rychleji, než by tam ti lidé došli, tak se zaplatí při cestě vlakem. Pokud by tramvajová linka nebyla a museli na nádraží dojít pěšmo, možná by už nestihli dojet vlakem na druhé nádraží. Jinými slovy rentabilita tramvají mne netrápí. Beru ji jako podpůrný prostředek k naplnění rentabilních vlaků.

Celkově to pak vypadá, že ve městech mám tak 2-4 tramvajové linky. Obvykle 2-3 vedou od nádraží někam a pak jedna napříč městem. A s procenty využití MHD jsem kolem 80-90%.

Nastavení konkrétního nástupiště je fakt zlo. Teď se mne akorát stalo, že jsem měl 1 důl spojený s 1 továrnou a ta zásobovala 3 města. Kapacita výroby už na nejvyšším stupni, takže 400. Něco jsem změnil ve městě, skrz které projížděla první linka, ta změnila nástupiště u továrny a vše se mne seklo. Krom toho že jsem přišel na několik let o zisk cca 1,5M ročně, mne spadl důl i továrna na úroveň kapacity 25. Vývojáři mají ještě opravdu co dělat. Ale přesto všechno stále věřím tomu, že hra má potenciál nahradit OTTD. Jen to chce opravit některé chyby, a zavést pár nových fičur. A zbytek bude na komunitě.

Bohužel zatím jsem nepřišel na způsob jak nějak výrazně vydělávat na nejvyšší obtížnosti. Jsem rád, že jsem tak 2-4M v plusu za rok. Když nic nenakupuju. A to mám rok 1990. Používám skutečně nízkonákladové vlaky, konkrétně z elektrických tu první tmavě modrou na 100km/h, druhou, zelenohnědou na 120km/h, a pak se snažím s těmito počkat až na příchod českých 36x. Jednoduše proto, že jsou levné. Na rychlíkové lokomotivy s rychlostí 200 nemám ani náhodou. TFV na vysoké obtížnosti..... :) nejsem miliardář na dotování. I tyto, které používám mne v průměru vydělají jen tak 600k na jednu trať. Některé přes milion, jiné jsou na hraně. Tramvaje celkově tak milion v mínusu, a jediné co vydělává trochu víc je nákladní automobilová doprava. Tam jsem v plusu tak 3M. Což činí marží cca 30%. U vlaků je marže kolem 40% a u tramvají jsem na "marži" -15%. K tomu náklady na infrastrukturu a při obratu cca 40-43M mám sotva 5-10% zisk. Uznávám, že mne hodně bere Muzejní linka. Ale to je jen tak 500k náklad. To mne rozhodně moc nezachrání. U vlaků na nejvyšší obtížnosti i když vozím v průměru cca 90 pasažérů 2 vlaky mezi 2 městy s intervalem 3minuty, vydělávám nějakých 1-1,2M. A to mezi městy s 1200 a 1100 obyvateli. Vlaky mají kapacitu na 110 pasažérů, a přesto jezdí hodně lidí autem. Tohle celkově se mne zdá podstatně horší než na střední obtížnosti. A na výrazně kratší intervaly si netroufnu. To by znamenalo nasadit další 2 vlaky, a tak nějak pochybuju, že by se počet pasažérů zdvojnásobil.

Mám otázku. Jak mohu postavit silnice, aby mne silniční doprava využila svou maximálku? 4proudá silnice mne umožní, jestli se nepletu, max 75km/h. Ale auta i autobusy mají rychlosti i 100km/h. Takže by to nějak mělo jít.
poipop
Nový člen
Nový člen
 
Příspěvky: 2
Registrován: 01 úno 2015 12:42

Re: Train Fever

Příspěvekod Tomko00 » 23 úno 2015 11:05

No, diaľnica má nadefinovanú maximálku 100, takže.. :) Ale pozriem sa, že či sa to niekde nedá zmeniť. A čo sa týka straty v MHD, tak na tú veľmi nepozerám, radšej upustím 100K, keď mi to prinesie desiatky cestujúcich do vlakov a vráti sa mi to 20-násobne. :)

// Čo sa týka ciest, tak v Steam/steamapps/common/Train Fever/res/config/street nájdeš súbory všetkých ciest, stačí to otvoriť v poznámkovom bloku, a hneď na začiatku je speed, to stačí zmeniť. ;)
Tomko00
Veterán
Veterán
 
Příspěvky: 8865
Registrován: 22 dub 2011 19:08
Bydliště: Košice

Re: Train Fever

Příspěvekod Solaris 28Tr » 29 črc 2015 14:18

Zdravím! Mám takový problém, sehnal jsem si na odzkoušení hru v (myslím) posledním bulidu 5798, ale hra se vždy po určitém čase kousne, někdy na minutu, někdy na pět minut. Vždycky se rozjede, to jo, ale už mně to štve. Nicméně, našel jsem ji ke koupi za vcelku fajnou cenu, ale mám dotaz - Tohle sekání je tím, že mám ted "war" verzi, nebo mi to bude dělat i po koupení ofiko? Děkuji předem za odpovědi. Hra je úchvatna, mně i bráchu hrozně vzala, ale tohle zamrzání mi leze neskutečně na nervy... :evil: :evil:
Uživatelský avatar
Solaris 28Tr
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 556
Registrován: 20 dub 2014 08:39

Re: Train Fever

Příspěvekod Rilian » 29 črc 2015 20:33

Hrál jsem ji nějakou dobu zpátky docela dost a takový problém jsem neměl (a měl jsem ofiko). Nemůžeš mít náhodou jen slabý počítač?
Rilian
Moderátor a redaktor
Moderátor a redaktor
 
Příspěvky: 1241
Registrován: 27 dub 2011 16:28
Bydliště: Zeleneč

Re: Train Fever

Příspěvekod Solaris 28Tr » 30 črc 2015 10:21

Tak jsem tedy nevydržel a ofiko pořídil, hle, světe div se, ač je to opravdu stejný build jako ta "war" verze, šlape to jako hodinky, při úplně stejném nastavení (vyšší)...Nuže máme s bráchou radost a stavíme jak divý. Docela jsem rád, že se těch 250 kaček vyplatilo. :) :)

*EDIT: Akorát mám dotaz, jak je to s návěstidly? Jak mám rozmístit návěstidla, aby se mi v koncové dvoukolejné stanici vlaky vykřižovaly? Ve výhybně, nebo stanici uprostřed trati je to v pohodě, tam odjezdová návěstidla vždycky na jedné koleji nastavím jako jednosměrná, ale u koncové stanice se mi vlak zasekne u vjezdového návěstidla před stanicí a nejede do stanice, kde je už jedna kolej obsazená jiným vlakem.
Uživatelský avatar
Solaris 28Tr
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 556
Registrován: 20 dub 2014 08:39

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků