... to by mě ale zajímalo, co se s těmi zmizelými pasažéry stane? Jestli se prostě vrátí na původní "start" a zkoušejí štěstí znovu nebo jestli je to natolik znechutí (že museli jít takový kus pěšky domů), že už se na to příště vykašlou a tím jsem přišel o zákazníka?
Toho využití MHD jsem si už všiml,ale 100% jsem tedy nikdy nedosáhl. Pokrytí poptávky na 100% není vůbec problém. Spíše jsem zatím nezjistil, jak nejlépe budovat linky ve městě,protože například když u vlakového nádraží postavím zastávku nebo autobusovů nádraží, tak je to stejně pro lidi zbytečné čekání a do bližších budov jdou stejně pěšky nebo aspoň na druhou zastávku busu od nádraží. Když přidám autobusy na lince, aby se zvýšila frekvence, tak už se to zase nevyplatí a stejně busy jezdí poloprázdné nebo uplně prázdné.
Dělám linky jako smyčky v jednom směru, shruba kolem 1 - 2 bloků, cca 4 - 6 zastávek (spíše blízko přechodů pro chodce) a počet busů tak, aby čas byl do 1 minuty. Další linku kolem dsousedních bloků s tím, že po společné ulici vedou linky proti sobě.
Městu "pomáhám" v růstu tak, že na okrajích dostavuji ulice, aby se kolem začly stavět domy,ale jde to celkem pomalu a zpočátku většinou 1 obyvatel/dům. Všiml jsem si, že pokud zavedu do určité části města linku MHD, tak se za nějakou dobu zvýší cena půdy (rozjasní se barva domů).
Spíše si ale myslím, že mám špatný systém linek MHD. Jaký systém používáte vy?
Ta nemožnost nastavení toho, na které nástupiště povede která linka mě taky dost štve a přesně z toho důvodu, že stačí jen úprava silnice, po které linka vede a změní se umístění na nástupišti nebo v depu a v případě, že používám u některé linky FullLoad, tak je zácpa na světě!
O to víc, když jedna nákladní linka přiváží do depa např. zboží pro druhou linku, která má FullLoad a po přehození pozic v depu tam může čekat klidně několik let na zboží, které stojí v náklaďáku vzadu ve frontě.
Jediný způsob (ikdyž je to trochu loterie) je takový, že si otevřu okno linky, nástupiště nebo depo, ve kterém chci změnit pozici této linky přidám ještě jednou a pak na přdchozí pozici smažu. Například když tato zastávka je v seznamu linky na 2. místě, tak ji přidám ještě na 3. místo a pak ji na 2. místě smažu. Zdá to sice zbytečné, ale dělám to tak proto, že pokud bych zastávku rovnou v seznamu smazal, tak by se všechny auta nebo busy na lince hned vyprázdnily a přišel bych zbytečně o prachy.
Co mi ještě moc nedává smysl je zmizení lidí v blízkosti místa, kde něco zbourám nebo postavím a to samé jsou skákající busy a tramvaje z jedné ulice na druhou. To samé třeba při upgrade silnic, přidání tram. kolejí nebo pruhů pro MHD.
K té automatické výměně mám jednu asi BLBOU otázku, ale máš u dané linky u automatické výměny přepnuto na "Ano"?
Je fakt, že už jsem si taky všiml, že se mi některé vozy nechtěly vyměnit, ale myslím, že to bylo proto, že jěště nebyly ani ve 25% životnosti.
Jiný případ byl ovšem u vlaku, a to jsem se celkem slušně potrápil! Měl jsem jednu z prvních "pomalých" a neelektizovaných tratí, na ní přestárlý parní vlak, tak jsem ji postupně upgradoval na rychlou a elektrizovanou a na lince jsem přidal nový elektrický vlak pro výměnu za starý. Ovšem utekl rok a parní vlaky pořád jezdily vesele dál i přesto, že jsem měl na účtu pár desítek miliónů. Přitom se celá trať po přejetí upgradovacím nástrojem zobrazovala červeně, takže vše zdánlivě vpořádku. Jiný problém jsem ale nenašel, takže nakonec jsem si musel koleje úplně přiblížit a doslova jet pražec po pražci myší a našel jsem jeden jediný, který "zezelenal" po přejetí. Takže díky tomu, že nad tímto jedním pražcem nebylo elektrické vedení nemohl projet el. vlak a proto se mi nechtěl vyměnit.
Neumím si toto představit u nějakých třeba 4 a více kolejí vedle sebe různě propojených!