od rpopo » 03 črc 2016 17:44
Ja fakt nemam chuť to čitať, pravdou je, že reko v KE, čo robila Eurovia, sa urobila kvalitnejšie, a €via aj uviedla okolie do pôvodného stavu, reko ciest a chodníkov. Dúha to nespravila. A Apačku tebe som už sto krat vravel že nemudruj furt ale radšej ticho seď a čítaj lebo trepeš jeden nezmysel za druhým. To, že v BA maju s traťou take problemy ake maju nema nič dočinenia s tym, že je dvojrozchodna trať. Je použita nespravna technika osadenia koľajníc, o ktorej som ešte nikdy predtým nepočul. Po slovensky povedane vraj tam "zabudli" nechať medzi nimi medzery, aby sa mali kam rozťahovať. A mimochodom, ani by si neveril, aka slaba sila stači na poškodenie zberača, stačil by aj holub sediaci na troleji. Košice potrebuju reko trati ako soľ, minule sa opravili tie useky ktore robiť netrebalo, len pre zaujimavosť rychlosť na vyhybkach pod mostom VSS je 5km/h. Načo sa urobila v BA dvojrozchodna trať netušim, jedine čo ma napada, žeby to časom chceli napojiť na železničnu sieť, tam by s 1000mm nepochodili. A mimochodom inak, trenie v zakrute (po slovensky je to obluk) nie je nič strašne, mohol by si vedieť že dnes sa davaju do oblukov maznice aby sa tomu predišlo, hoci to je skôr zo zvukovych dôvodov. Koľaj sa vplyvom tepla nadvihne/skriví sama, tento fyzikalny jav sa vola tepelna rozťažnosť telies, a je to uplne bežne. Pokiaľ sa nechaju dostatočne medzery medzi koľajnicami tak by to nemal byť problém, svojim spôsobom to s vyrobcom koľajnic ani zhotoviteľom stavby nema nič, na vine je skôr projektant resp. stavebny dozor a tí, čo robili pripomienky.