TOPlist

DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Obecně i mimo OMSI

Re: DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Příspěvekod vojtas » 07 led 2018 14:23

Celkově je u autobusů umístění čehokoliv těžkého na střeše problematické.
Jinak tady máte důkaz toho tragického designu interiéru a jeho technického řešení. Třeba nahoře vzadu u dveří si nemá normálně vysoký jedinec (180 cm i méně a s botami většími jak 36) šanci sednout.
Více obrázků:
Obrázek
Obrázek
Zdroj fotografie schodů: FB, Tomáš Stanislav
10 let...
Uživatelský avatar
vojtas
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1250
Registrován: 12 dub 2011 13:55
Bydliště: Ostrava

Re: DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Příspěvekod centipede » 07 led 2018 15:08

Tak baterky nahoře už má většina velkých výrobců. Dozadu jsem se vešel a to mám víc jak 180 cm (když má někdo batoh a není na sedačce úplně, tak se není čemu divit). Stačí si vzpomenout na EKOVU, tam bych si na některých místech musel uříznout nohy, abych se tam vešel. Ale uznávám, že řešení vzadu tím schůdkem není moc dobré, ale u Dieselu to má smysl (otázka je, k čemu je to tady!?).
Uživatelský avatar
centipede
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1416
Registrován: 09 pro 2013 21:15
Bydliště: Praha

Re: DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Příspěvekod vojtas » 07 led 2018 15:10

Nemyslim kolena, ale hlavu. Ja jsem se tam s mymi 193cm ani nesnazil napasovat. Myslel jsem proste velikost bot, proste mezi sedackou a sklem je nedostatek mista.
10 let...
Uživatelský avatar
vojtas
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1250
Registrován: 12 dub 2011 13:55
Bydliště: Ostrava

Re: DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Příspěvekod centipede » 07 led 2018 15:13

Ano u skla je problém, že tam je málo místa na boty, ale výškově se tam vejdu. ;) (mj. jsem se bavil o výšce a chtěl jsem tím říct, že všechno má svoje + a -)
Uživatelský avatar
centipede
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1416
Registrován: 09 pro 2013 21:15
Bydliště: Praha

Re: DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Příspěvekod rpopo » 07 led 2018 21:15

Tak on to je všeobecný problém dnešných autobusov, že nie sú robené pre "nadrozmerných" cestujúcich. Posledným takýmto autobusom bol asi slovenský Novoplan, tam bolo plno miesta všemi smermi. To sa ale nedá nič robiť, koniec koncov si myslím, že keby na tom zákazník nejako extra trval, tak s tým budú vedieť niečo spraviť.
Obrázek
Uživatelský avatar
rpopo
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 2641
Registrován: 23 říj 2011 20:36
Bydliště: Košice

Re: DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Příspěvekod Peterson » 07 led 2018 21:36

Ak si porovnám priestor v NB18 a v C2G (zo spomienok, ach to boli časy, mali kožené sedadlá), tak môžem bez problémov vyhlásiť, že viac miesta mal ten Mercedes určite, minimálne vzdušnosť interiéru bola perfektná. V NB18 sa človek nemá pomaly kam postaviť, ak teda nie je miesto vo dverách, a musí vystúpiť polovica ľudí, ak niekto vystupuje zo sedadla. Aj strop je tam zvláštne nízky, jednoducho to nie je dobre zvládnuté.

Stačí porovnať CapaCitu a každé iné vozidlo, Mercedes je úplne iná trieda. Dokonca mám aj kam dať nohy, nemusím nosiť veľkosť 37, aby som nedržal chodidlá vo veľmi, veľmi nepríjemne natočenej polohe...
Uživatelský avatar
Peterson
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 5385
Registrován: 08 led 2013 16:35

Re: DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Příspěvekod Martin_S » 07 led 2018 21:40

Pravda, dneska je obrovský problém všech dopravních prostředků (snad kromě lodí), že sedadla a prostor mezi nimi jsou dělané pro trpaslíky. Mám 185 cm a číslo boty 47, při tom už si nikde jinde, než na "čtyřce" nesednu, a to tam musí sedět kromě mě už maximálně jen jeden člověk. Jednou si dokonce jedna paní stěžovala, že jí tlačím kolenama do opěrky a že když vím, že jsem takové vysoké "tele", že si nemám nikam sedat. A když vstávám ze sedačky, vždycky se j*bnu do stropního držadla. Ono je sice hezké, když se ti designéři snaží nacpat do autobusu co nejvíc sedaček rozmístěním interiéru (ne vždycky se ten interiér povede, co si budem nalhávat - projeďte se někdy SU18 DPO CNG), ale protože sedí v kanceláři na pohodlných houpacích kolečkových židlích, tak si to neuvědomují, nebo je to nezajímá a je jim to jedno. Jediným řešením je stát, ale tam sou zase ty debilní držadla, co vidí ze stropu.
Uživatelský avatar
Martin_S
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 463
Registrován: 18 dub 2016 13:58
Bydliště: !!!

Re: DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Příspěvekod rpopo » 07 led 2018 22:32

Peterson: Dobre si pamätám, keď bolo MBCC na testovaní v Košiciach, a ten interiér bol fakt čerešnička na torte, skutočne iná klasa. Nemecké vozy nie sú stavané do slovenských končín, kde dopravca považuje spoj za vyťažený iba v prípade, že autobus nevie zatvoriť dvere... Neskutočné problémy s tým vozom boli kvôli tomu, a celá nemecka technika išla do hája. SOR by nemal až taký tragický interiér, keby mal druhý kočíkový priestor. Tým že tam sú sedačky namiesto státia, sa cestujúci rozlezú po autobuse a miesto na státie proste nie je. Zrovna u SORu to nie je nič neriešiteľné, len opäť, neexistuje tlak zo strany dopravcov nato, aby sa s tým niečo urobilo.
Obrázek
Uživatelský avatar
rpopo
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 2641
Registrován: 23 říj 2011 20:36
Bydliště: Košice

Re: DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Příspěvekod vojtas » 07 led 2018 23:06

Martin_S: Holt si opravdu musis vytipovat mista, na ktera si bez problemu sednes. SU 18 CNG zase tak moc tragicky interier nema, kdyz to porovnam treba se Citelisem, kde si opravdu skoro nikde nesednu.
10 let...
Uživatelský avatar
vojtas
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1250
Registrován: 12 dub 2011 13:55
Bydliště: Ostrava

Re: DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Příspěvekod rpopo » 08 led 2018 12:53

S miestom v dnešných autobusoch je na tom bezkonkurenčne najlepší 15m Solaris, som zvedavý, či sa ho dočká aj IV. generácia. Prvá, druhá aj tretia generácia mali dostatok sedadiel aj pre dlháňov, naviac interiér bol celkom priestranný, a pohodlnne sa dá sedieť aj v 4ke pri 4 ľuďoch.

Vojtas: On Citelis je zvláštny autobus. V Košiciach máme dve výrobné série, neviem odkiaľ je tá prvá, ale tá druhá je z Talianska, hoci hovorí sa, že aj ona je Talianská, a rozdiely v prvej a druhej sérii čo sa miesta na nohy týka činia aj 10 centimetrov. Košické vlnkované citelisy sú na tom s miestom na nohy pomerne luxusne. Tie druhé, no... je lepšie si nesadať ...
Obrázek
Uživatelský avatar
rpopo
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 2641
Registrován: 23 říj 2011 20:36
Bydliště: Košice

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 12 návštevníků