Všetci tu porovnávate len aktuálne vozy, ale ak si už len spomeniem na šotoušmi milované B 741, aj tie vedeli u nás pekne vŕzgať. A nie, s prestavbou na plyn to nič nemá. To vŕzganie interiéru je ale pomerne normálne u nových vozov, ono aj chvíľu trvá, než si tie plasty usadnú do seba. Keď si len spomeniem, ako vŕzgali po dodaní napr. 31 Tr a ako nevŕzgajú dnes, je to obrovský rozdiel. Dnes som sa opäť bol previesť s jednou z novododaných NB 18 a napriek tomu, že linka 43 je z 80% vedená po mačacích hlavách, ten autobus ani netreskol. Jediné, čo ma neskutočne nasralo bolo to, že vodič nebol schopný zapnúť klimatizáciu. A že Solaris nevŕzga po dodaní? Nedávno som pozeral jedno video z našej SU 10 čerstvo po dodaní a interiér takisto vŕzgal. To, že túto značku nemám rovnako rád, ako Karosu snáď vie každý jeden užívateľ, čo je na fóre už dlhšiu dobu. Žijeme jednoducho vo svete, kde sú produkty prispôsobené tomu, aby fungovali isté časové obdobie a potom sme ich vyhodili a nemyslím si, že autobusy sú výnimkou. SOR takisto nerobí autobusy na 20 a viac rokov. Navyše, podľa môjho názoru je po istom časovom období potrebná aj nejaká obmena a určite aj nejaká pridaná výbava. Pre príklad si zoberiem SORky dodané v roku 2010 a SORky dodané tento rok. Rozdiel? Obrovský. Či už v kvalite, alebo výbave. Jednoducho, aj dopravca aj výrobca idú s dobou a nechcú zaspať a preto sa všetko kupuje také, ako sa kúpilo.
Ešte sa ale vrátim k tomu vŕzganiu interiéru. Vychvalujete tu nemeckých a iných výrobcov pomaly do nebies, no ich kvalita je možno porovnateľná so SORom. Naše MB CapaCity sú už takisto pekne rozje**né vraky (česť výnimkám ako je 4905, 4927 a pod.) a plynové Citaro radšej ani nebudem spomínať. Tu ide jednoducho o cenovú dostupnosť týchto vozidiel a určite si bude môcť nejaký BVG dovoliť oveľa drahšie vozy ako napr. DPB.
Na SOR tu už všetci len z princípu nadávate, pretože ich je tu na niekoho vkus proste veľa. Nám v uliciach jazdí momentálne okolo 300 vozidiel s karosériou NB a myslím si, že to je z jedného hľadiska veľmi výhodné. Vozidlá medzi sebou zdieľajú veľké množstvo dielov, takže opravy dokážu byť vykonané rýchlejšie. Jediné diely, ktoré nie všetky NB zdieľajú medzi sebou sú klimatizačné jednotky, čo dokáže spôsobiť dlhšie čakacie doby na opravy. Čo by ste ale v iných mestách dali aj za rôzne typy klím, že..