TOPlist

DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Obecně i mimo OMSI

Re: DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Příspěvekod Martin_S » 06 led 2018 15:26

Pánové, myslím, že co se týká toho SOR EBN 8, pletete si označení "autobus" s dodávkou, protože tohle fakt vypadá jako snížený starý Ford Transit s oknama na boku... :lol:

Studio bus1 píše:To máš fuk, prostě Praha je nej :mrgreen:


To jsi přišel kde, na takovou capinu? Jenom proto, že vám po štatu lítá pronajaté žihadlo soudíš, že jste prostě nejlepší? :) (Pokud ovšem pomyslím na naše "slavné" parciály, které sice dojedou na baterky, ale ne dostatečně daleko, aby to stačilo na zamýšlenou trasu, napadá mě, že mluviti stříbro, mlčeti zlato... :lol: )
Uživatelský avatar
Martin_S
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 463
Registrován: 18 dub 2016 13:58
Bydliště: !!!

Re: DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Příspěvekod vojtas » 06 led 2018 16:25

Tak kdyz chlapci z DPO neumi pocitat, tak je to potom problem. Ale trasa je vymyslena jina, tak uvidime. Vetsi problem bych videl uz v nynejsim nedostatku ridicu, kdy pravidelne misto treba 4 trolejbusu jezdi autobusy.

No uvidime, jak budou ta NSka jezdit. Designove pro mne hnus, at uz interier nebo exterier. Jinak predpokladam, ze vyzbroj bude od RAIL Electronics CZ, ze? :D
10 let...
Uživatelský avatar
vojtas
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1250
Registrován: 12 dub 2011 13:55
Bydliště: Ostrava

Re: DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Příspěvekod rpopo » 06 led 2018 16:46

Neviem ako budú tieto nové, ale kvitujem SORke, že v Košiciach sa o tie pôvodné nepodarky EBN 11 stará celkom príkladne, a muchy už zdá sa vychytali. Jazdí to celkom spoľahlivo. Neviem ako má ale riešené rozloženie hmotnosti a pérovanie NS, ale EBN majú prakticky svoju celú váhu na zadnej náprave, u EBN 10 to je ešte ako tak v pohode ale u EBN 11 ten previs robí veľa, a manuálne vyrovnávanie je potrebné skoro na každej zastávke /týmto neduhom trpí aj plynový Citelis, takže to až za takú tragériu nepovažujem/, ale hlavne vidno na správaní sa na ceste, čo tá hmotnosť so zadkom robí. Okrem toho každý väčší výmoľ sprevádza prekrásny kovový úder od zadnej nápravy... Som fest zvedavý, či skôr ako baterky na tom neodíde rám alebo bude nutné vymeniť nápravu.
Obrázek
Uživatelský avatar
rpopo
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 2641
Registrován: 23 říj 2011 20:36
Bydliště: Košice

Re: DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Příspěvekod vojtas » 06 led 2018 20:00

Tak třeba v Ově jsou ty EBN 10,5 docela katastrofa. Za 7 let najezdily v součtu sotva 1 mil. km, pravidelně jsou všechny odstaveny (momentálně jezdí 2) a hlavně se teď musí měnit baterie, které jsou kur***ky drahé.
10 let...
Uživatelský avatar
vojtas
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1250
Registrován: 12 dub 2011 13:55
Bydliště: Ostrava

Re: DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Příspěvekod centipede » 06 led 2018 20:43

rpopo píše:Neviem ako budú tieto nové, ale kvitujem SORke, že v Košiciach sa o tie pôvodné nepodarky EBN 11 stará celkom príkladne, a muchy už zdá sa vychytali. Jazdí to celkom spoľahlivo. Neviem ako má ale riešené rozloženie hmotnosti a pérovanie NS, ale EBN majú prakticky svoju celú váhu na zadnej náprave, u EBN 10 to je ešte ako tak v pohode ale u EBN 11 ten previs robí veľa, a manuálne vyrovnávanie je potrebné skoro na každej zastávke /týmto neduhom trpí aj plynový Citelis, takže to až za takú tragériu nepovažujem/, ale hlavne vidno na správaní sa na ceste, čo tá hmotnosť so zadkom robí. Okrem toho každý väčší výmoľ sprevádza prekrásny kovový úder od zadnej nápravy... Som fest zvedavý, či skôr ako baterky na tom neodíde rám alebo bude nutné vymeniť nápravu.

Tak ono je důležité zmínit, že u NS jsou baterky rozmístěné po celém vrchu střechy, takže by váha měla být lépe rozložená.
Mj. V Praze taky byly porodní problémy s NS, které SOR vyřešil (hlavně ohledně vzduchu).

Plus je trochu zajímavé k vojtasovému příspěvku..tak u nás u DPP mělo EBN11, které bylo v provozu dva roky spolehlivost víc jak 90% a najeto mělo přes 130 000 km za 2 roky.
Uživatelský avatar
centipede
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1416
Registrován: 09 pro 2013 21:15
Bydliště: Praha

Re: DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Příspěvekod rpopo » 06 led 2018 21:05

V Košiciach bol prv problém s tým, že nejako každá z nich vydržala inač, ale to sa už podarilo vyriešiť, dojazd majú cca rovnaký. Objavili sa aj problémy so samotnými baterkami, na par vozoch odišli baterky po par nabitiach, na jednom dokonca dvakrát, vždy za to mohlo vybitie. Ale potom čo odstránili detské chyby, to jazdí celkom spoľahlivo. Žalostne ale tieto vozidlá trpia na materiál, z ktorého sú vyrobené /pre tých čo by nevedeli, tak sklo nie je len tam kde ho je vidno, ale to isté sklo pokračuje až na úroveň dolnej lišty/, takže každý škrabanec = v lepšom prípade šestina bočnice na výmenu, a na tie bočné diely sa čaká fakt strašne dlho.

Najnovšie, asi od prvých mrazov tejto zimy sa objavujú problémy s nabíjaním. Nejako im to vyhadzuje poistky v celej hale a už sa pár krát stalo, že nebolo čo ráno poslať von, lebo sa nič nenabilo. Či problém pretrváva a čo ho spôsobovalo neviem, zhruba od tej doby mám od MHD pracovnú pauzu kvôli škole.

Paradoxne v Košiciach s EBN 10,1 problémy nikdy neboli. U nás sú problémové tie dlhšie, novšie.
Obrázek
Uživatelský avatar
rpopo
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 2641
Registrován: 23 říj 2011 20:36
Bydliště: Košice

Re: DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Příspěvekod vojtas » 06 led 2018 21:06

Tak u nás jsou defacto prototypy, ale i tak, čekal bych, že po tolika letech by mohly být problémy vyřešeny. A ten nájezd je taky hodně vtipný...
10 let...
Uživatelský avatar
vojtas
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1250
Registrován: 12 dub 2011 13:55
Bydliště: Ostrava

Re: DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Příspěvekod centipede » 06 led 2018 21:11

rpopo píše:V Košiciach bol prv problém s tým, že nejako každá z nich vydržala inač, ale to sa už podarilo vyriešiť, dojazd majú cca rovnaký. Objavili sa aj problémy so samotnými baterkami, na par vozoch odišli baterky po par nabitiach, na jednom dokonca dvakrát, vždy za to mohlo vybitie. Ale potom čo odstránili detské chyby, to jazdí celkom spoľahlivo. Žalostne ale tieto vozidlá trpia na materiál, z ktorého sú vyrobené /pre tých čo by nevedeli, tak sklo nie je len tam kde ho je vidno, ale to isté sklo pokračuje až na úroveň dolnej lišty/, takže každý škrabanec = v lepšom prípade šestina bočnice na výmenu, a na tie bočné diely sa čaká fakt strašne dlho.

Najnovšie, asi od prvých mrazov tejto zimy sa objavujú problémy s nabíjaním. Nejako im to vyhadzuje poistky v celej hale a už sa pár krát stalo, že nebolo čo ráno poslať von, lebo sa nič nenabilo. Či problém pretrváva a čo ho spôsobovalo neviem, zhruba od tej doby mám od MHD pracovnú pauzu kvôli škole.

Paradoxne v Košiciach s EBN 10,1 problémy nikdy neboli. U nás sú problémové tie dlhšie, novšie.

Jo, vlastně na problém s nabíjením jsem zapomněl..ten taky NSko mělo, měl by být též vyřešený (aspoň, co jsem slyšel).

vojtas píše:Tak u nás jsou defacto prototypy, ale i tak, čekal bych, že po tolika letech by mohly být problémy vyřešeny. A ten nájezd je taky hodně vtipný...

Tak ono co bys čekal, když to má maximálně 170 km za den. :) ...a nemá to průběžné dobíjení.
Uživatelský avatar
centipede
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1416
Registrován: 09 pro 2013 21:15
Bydliště: Praha

Re: DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Příspěvekod Peterson » 06 led 2018 23:56

Baterky na streche sú skvelý spôsob ako dať odpruženiu na prdel, hlavne anti-roll bary budú mať kopec roboty. Budú jazdiť ako SU15 v DPB - s najvyššou svetlou výškou, aby v zákrutách nebrúsili boky pri rýchlosti nad 20km/h. Už len keď som videl ako jedna zišla s toho postaviska pod mostom SNP, kývajúc sa viac ako Cadillac z roku 1982, vedel som, že to bude napínavá jazda.

No ešte môžu to odpruženie spraviť tvrdé ako zoschnuté BeBe keksy, a potom už budú nadávať úplne všetci. Za mňa je geniálna tá TNB12 s naftovým motorom sťaby generátorom, dať tam tak nejaký malý dvojlitrík a dobre sprevodovať, a máme fungujúci dieselelektrický autobus, ktorý má spotrebu jednej Navary v automate.
Uživatelský avatar
Peterson
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 5385
Registrován: 08 led 2013 16:35

Re: DPB-Dopravný Podnik Bratislava

Příspěvekod rpopo » 07 led 2018 13:43

Ale nezabúdaj na to, že batérie vieš rozložiť rovnomerne ale plynové nádrže nie. Okrem toho veľa závisí na systéme odpruženia, Tedom bol celý postavený viac menej iba na vzduchu, do toho bomby na streche, tak tie autobusy plávali ako plť na orave, obávam sa, že na celom svete nenájdeš jediný Tedom, ktorý by nebol kvôli tomu niekde obitý, hlavne predné rohy na to dosť trpeli. Celé to bolo spôsobené, že na vzduchovej podložke bola okrem motora prakticky veľká časť hmotnosti položená v jednom bode a to na streche. To sa niekde prejaviť muselo. U klbakov je toto plávanie kompenzované vlečkou, ktorá vždy ide proti predku a tak sa to vzájomne potlačí. Ale uvidíme ako tento SOR, už som to na pár fotkách videl celkom žalostne naklopené.
Obrázek
Uživatelský avatar
rpopo
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 2641
Registrován: 23 říj 2011 20:36
Bydliště: Košice

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků