od rpopo » 09 pro 2016 15:49
Vozidlo bolo odjakživa "dvestovkárske", tam sa proste preverí, čo autobus znesie. Služby jazdia prevažne vnútrozávodovú dopravu v oceliarnach USS, kde sú cesty jeden veľký tankodrom, pripadne rozvozy zamestnancov (linky RA), nočné a zamestnanecké linky, a občas nejaky prejazd na dennu linku. Vždy tu boli najrozbitejšie vozidla, pretože práve tým nasadením a vodičmi čo na nich pracovali, dostavali najviac zabrať. Okrem toho, parkuje v garáži Šaca, a tam je údržba neznámym slovom, azda iba pred STK a EK sa urobí v Košiciach, tak aby prešiel. Cestoval som mnohymi sorkami v mnohych mestach, ale niečo tak rozbité som ešte nevidel. Pérovanie tak v prdeli, aké som v autobuse ešte nevidel. Azda tam nebolo súčiastky, ktorá by nevibrovala, dokonca aj vyššie ako na voľnobehu, nápravy tak zničené, za ktoré by sa nemusela hanbiť ani 20ročna Karosa 900, vzduch tratil rýchlejšie ako 30 ročný Ikarus, okrem toho neviem ako reagoval motor a prevodovka na plynovy pedal a štyl jazdy, ale kickdown fungoval až v 6tke, kedy pohotovo podradil do trojky, rozbeh prazdneho autobusu pri plnom plyne by sa dal prirovnať rozbehu trolejbusu so zatiahnutou ručnou brzdou, brzdenie o nič iné, retardér na páčku fungoval bezchybne, nožný retardér už však nie, a brzdenie už vôbec. Keď autobus vošiel do kanála, dalo o sebe vedieť ABS, podradzoval tak náladovo, že čo brzdenie to originál, dokonca aj samotny brzdny učinok motora bol brzdu od brzdy iny. Azda nebolo miesta, od ktoreho by do autobusu neťahalo vzduch zvonka, zima ako v prdeli, jediné miesto kde bolo teplo bola palubná doska. Akože, vždy sa hovorilo, že autobus, ktorý nezničia dvestovky niečo vydrží, ale táto čaja má za sebou na dvestovkách dva a pol roka, a je v horšom stave v akom boli niektoré Karosy, ktoré tam prejazdili 3/4 života. Osobne som tvrdil, že SORka niečo vydrží, ale po včerajšej skúsenosti... nie, nevydrží. Dokonca vydrží ešte menej, ako by bolo očakávané.