TOPlist

Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Obecně i mimo OMSI

Re: Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Příspěvekod Solaris7777 » 04 bře 2018 23:27

Hele, CNG ber spíš jako takovou věc, aby jsme ukázali, jací jsme pokrokoví a tak. ;) Divím se, že v tom hledáš nějaký hlubší smysl. Většina těch Karos už byla slušně v prdeli a nebylo nic jiné na výběr, co vyřadit. Je to naprosto logické, i když opravdu, hlavně Irisy byly v super stavu. Do Staříče bych nelezl, sice tam mám od kámoše pár věcí, ale co vím, tak tam lidi a hlavně kidi dělali dost bordel až se to tam dost zarazilo, to rozprodávání. No ale někdy bych si tam možná zajel, palubka ze Solarisu nezní špatně, i když to tahat do paneláku, no nevím. :) 4290 a hlavně ten řidič, netřeba slov. :D Lámání kloubu je věc, co byla u 7863 často, ale už se to myslím vyřešilo. Možná to bude v tom, že ji má ten řidič, co měl tu 4290 (myslím, pan bonbónek, jestli neznáte). 8-) SU15 jsou na to, jaký věk mají za sebou v super kondici, jen vy, Karosofilové si myslíte, že když tam občas něco bouchne a nebo to někde kvete, tak je to třeba poslat na vrakáč a Karosu dát na opravu. Jo a mimochodem, to je taky docela důležitý fakt. Berte prosím ohled na to, že ty vaše Vrakosy mají za sebou různé opravy, zatímco Solarisy nikoli. A přesto jsou Karosy co měly relativně nedávno nějakou buď menší či i větší opravu v mnohem horším stavu jak SU15 z roku 2004, např. :idea: A Solarisy rozhodně sračka nejsou, to si zajeď do JZD Libchavy. ;)
Solaris7777
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1523
Registrován: 05 črc 2015 00:17
Bydliště: Ostrava

Re: Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Příspěvekod Martin_S » 04 bře 2018 23:55

Ale prosimtě. Já mluvím o řidiči, který dostal 4290 teprve nedávno, ten, co ji měl před tím, z ní udělal slušný střep (a ne, neznám ho).

Jinak já se tu nebavím o všech SU15, ale jen o těch starších, hlavně II. generace, které už jsou na práhu životnosti (2004, 2005). Ty pozdější, třeba 7623 (2008) - 7630 (2010) jsou zatím úplně v pohodě. Jako řeknu ti to na rovinu, všechno je to na údržbě, ale třeba i ta 4290 se už trochu lepší, co ji má ten nový, takže když se chce, tak to jde. Jinak ale ta údržba pokulhává, hlavně u těch Karos (4292 celá rezavá, DAP B941 - tam je furt nějaký problém, 4294 - zapečené pístní kroužky, 4295 - tam je převodovka v pytli, od čehož se rozvíjí další problémy, DAH B941 - některé, třeba 4274 jsou klenot, jiné zase šrot - třeba 4281 a bere se to tak, aby to vůbec jelo a jinak nic moc). Ale nedělej si iluze, i mezi těmi vyřazenými byly super kusy. Třeba B932E 6513 (myslím, že to byla ona) - děda "Einstein" si ji nemohl vynachválit. Nebo 6537, ta byla čerstvě po SO, naštěstí šla do Prahy ke Stenbusu.

vy, Karosofilové si myslíte, že když tam občas něco bouchne a nebo to někde kvete, tak je to třeba poslat na vrakáč a Karosu dát na opravu
Chlapče, s těmihle slovy opatrně. Nehaž mě do jednoho pytle s ostatníma. Třeba taková 6482 je pěkný vrak (hlavně převodovka a spojka - autoškola, jak se na tom učili řadit, tak to zničili + nedávno prasklé těsnění pod hlavou, momentálně výměna), divím se, že to ještě drží při životě. Ta měla být v tom Staříči už dávno, spolu s 4272 a jinými B941. Navíc, je rozdíl, když jedeš po nerovnostech a když se ti autobus opravdu rozpadá nad hlavou. Už jsem to tu opakoval do zblbnutí a těžko říct, kolikrát ještě budu muset, JÁ PROTI NAFTOVÝM SOLARISŮM NIC NEMÁM! (kromě už zmíněných SU10 a některých 15).

Vrakosy mají za sebou různé opravy, zatímco Solarisy nikoli
Některé už mají nejvyšší čas, třeba takové II.generace.
Uživatelský avatar
Martin_S
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 463
Registrován: 18 dub 2016 13:58
Bydliště: !!!

Re: Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Příspěvekod mrkvakj » 04 bře 2018 23:58

Solaris...Uprimne, ani SOR by som uz uplne neodpisoval. NS12 zatial vyzera fajn a ked naplno nabehne vyrobny program, tak kvalita sa uz vyrovna, za mna v niecom aj prekona IVECO. Vela ludi...ehm, sotousov (kedze bezny inteligentny clovek vie menit nazor) pozna SOR bud podla jednej jazdy v Prahe, alebo o nom len pocula. Taktiez dost ludi sudi SOR podla vozov z 2012-2013 roku. Odvtedy sa kvalita posunula hore. Uz je to ten priemer IVECO, cize srackou by som to uz nenazival.

Okrem toho, vsetci dobre vieme, ze nebyt EU, tak Ova urcite nekupi plynaky a ani naftaky v takom pocte v akom sa nakup realizoval. :)
Ako môže byť totalita demokratická, tak môže byť demokracia totalitná.
mrkvakj
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 553
Registrován: 24 říj 2014 17:45
Bydliště: Preßburg

Re: Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Příspěvekod Solaris7777 » 05 bře 2018 00:50

Ano, naše údržba tomu dává dost zabrat. Ty příspěvky nejsou z větší rásti mířeny jen na Tebe, ale všeobecně, neodsuzuju tě podle toho, že nejsi úplně příznivce Solarisů (správný příznivce přijde na chuť každému, většinou). Můžu sám říct, když začly CNG jezdit, no katastrofa, nemohl jsem tomu vůbec přijít na chuť, vytýkal jsem snad vše, stále jsou dle mě nafty mnohem lepší, ale jsou to dobré vozy až na tu výbavu. Jinak měnit názor na SOR a Iveco nehodlám, po tom co jsem zažil v Brně, no hrůza děs, musel jsem hned po příjezdu do Ovy zajít za známým si zlepšit chuť SU12. :twisted: Když si porovnám nejnovější vozy od těchto 3 výrobců, tak volba je jasná. Iveco s Urbanem je katastrofické, zevnitř Citelis, žádný pokrok, zvenku to vypadá docela dobře, možná ten zadek takový prapodivný. SOR s tím novým 12m. Předek, vůbec netuším co si o tom mám myslet, sklo vypadá na tom hrozně, ten kdo s tím někde ťukne, se nedoplatí. Zadek je katastrofický no a vnitřek. Docela povedený. A Solaris? Teď to budu hodnotit jako kdybych neměl nějak zvlášť Solarisy v oblibě. ;) Snad největší změna zvenku ze všech tří výrobců, rysy III. generace jsou pryč a ukazuje se Vám krásný bus, který se hodí do 21. století. Zevnitř už je vidět, že nápady na nějaké razantní změny už pomalu docházely, dobré jsou ty světla po stranách u dveří. Bus je víc uzpůsobený pro lidi, co nechcou chodit do schodů, na což je Iveco totálně vyprdlo a SOR to tak polovičně splnil. Taky, nepřišel jsem tomu z počátku na chuť, ale jak jsem se projel v Olomouci, no luxus. Jinak nevím kdy přišly do Brna ty jejich SORky, ale má to už nové infoluxy (ještě ty s krytem a pak zapuštěné), a připadá mi to furt stejně strašné a oproti Solarisu velmi špatné. Ovšem uznávám, že souboj Urban vs. staré NBčko (tím ENS nebo jak se to jmenuje jsem nejel) by asi vyhrál, sice o prsa, SOR. Iveco je prostě plečka a snad nic jiné jak pracovat se šuntem jako je Citelis, tam neumí.
Solaris7777
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1523
Registrován: 05 črc 2015 00:17
Bydliště: Ostrava

Re: Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Příspěvekod Solaris 28Tr » 05 bře 2018 07:43

Tak se tu vyjádřím k Ostravě i já, jakožto neOstravak, ale zároveň velký Ostravofanda :D :D
Co se týče CNG, tam to DPO podělal tou výbavou natolik, že si z toho dělali srandu i v médiích a odborných časopisech (ČSD). A je to opravdu k smíchu. Vše v úplném základu, hlavně, ať je to co nejlevnější. Ale po technické stránce mi ty vozy nepřijdou špatné. Jako cestujícímu, se mi s nimi jezdí dobře.

Padla tu zmínka o 24Tr, chcachaři, buďte rádi, že tehdy nikoho z DPO nenapadlo tyhle vergly pořídit. V Pardubicích je máme a ačkoliv se o ně starají dobře, tak to je děs. Ty zvuky co je schopné to vyluzovat, to je jak kočka v posledním tažení. Rozklepané to je, tvrdý podvozek...ne. Fakt ne.

Solaris je dobrá volba, on ty busy umí, ale to by se nesměl někdo vykváknout na požadavky moderní doby a nechat to v sockozákladu. Bohudík to DPO, stejně jako ostatní DP začalo chápat, že touhle suprčupr výbavou nové lidi do MHD fakt nedostane. Tak snad se to teď začne zase lepšit.

Když ještě zabrousim na téma kvalitativní rozdíl Hranec/Poruba, tak jsem onehdá slyšel hezký výrok že "čím víc šrot, tím víc Hranec". No a asi to bude pravda, když jsem viděl stav některých vozů z Hrance, byl to fakt mazec. I když teda některá porubská devítikila taky stojí za to. :D :D

A za poslední ještě se zmíním o rozlučce s 15Tr. Po střídání to fakt převzal nějaký morous, kterému se pramálo líbilo, že o jeho vůz je takový zájem a prý to dost dával najevo. Já fotil jen na trati, tak jsem s ním žádný konflikt neměl, ale dost lidí, co jsem potkal si stěžovalo.
Upřímně si myslím, že o akci se vědělo dost dlouho a tak při přídělu směn se mohli řidiči, kterým by takový zájem nevadil, prostě jednoduše dotázat a vybrat. Ale ono obecně ze strany DPO to bylo spíše jako takové "ať už to zmizí, nikdo se o to moc nezajímá a bude pokoj". Nakonec i ta cedule na čele byl soukromý počin...
Uživatelský avatar
Solaris 28Tr
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 556
Registrován: 20 dub 2014 08:39

Re: Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Příspěvekod vojtas » 05 bře 2018 08:15

Cedule byla vyrobena v DPO, ale defacto diky iniciative krouzku.
DPO se k tomu postavilo tak, ze teda tomu krouzku vyjde vstric, ale nic vic k tomu neprida...
10 let...
Uživatelský avatar
vojtas
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1250
Registrován: 12 dub 2011 13:55
Bydliště: Ostrava

Re: Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Příspěvekod Martin_S » 05 bře 2018 09:18

Solaris 28Tr píše:Vše v úplném základu, hlavně, ať je to co nejlevnější. Ale po technické stránce mi ty vozy nepřijdou špatné. Jako cestujícímu, se mi s nimi jezdí dobře...

...Když ještě zabrousim na téma kvalitativní rozdíl Hranec/Poruba, tak jsem onehdá slyšel hezký výrok že "čím víc šrot, tím víc Hranec". No a asi to bude pravda, když jsem viděl stav některých vozů z Hrance, byl to fakt mazec. I když teda některá porubská devítikila taky stojí za to.


No a to je právě ono, výbava, ale ony ty vozy jsou i po technické stránce nic moc. A proto, když ve VŘ rozhoduje taky cena a podle ní se zvolí výbava, neštěstí je na světě.

S tou údržbou to je strašně diskutabilní. Viděl jsi někdy porubské záložní SU12, třeba 7723 nebo 7726? To je teda peklo. A ty nejstarší SU15 (např. 7606) jsou taky pěkné šroty. A třeba když srovnám porubské a hranečnické B941, tak ty Hranečnické mi některé přijdou v lepším stavu, než porubské, ale záleží to na tom, kdo to má přidělené a jak se o to stará (třeba 4281 DAH je slušný šrot, ale 4272 DAP je ještě horší, 4283 DAP je teda taky zážitek s tím jet a vidět to, oproti tomu třeba 4274 DAH by si zasloužila pozlatit). Se SU12CNG je to stejné. Když se vezu domů, tak na 26 potkávám Hranečnické a na 59 zas Porubské (většinou) a ty z DAH mi přijdou, že se tam o to aspoň někdo trochu stará. Ono ta Poruba je vyhlášená hlavně údržbou tramvají, kdyby jsme neměli T6A5 v tak dobrém stavu, tak už tu tak 2 - 3 roky nejsou, tak jako v Praze.
Uživatelský avatar
Martin_S
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 463
Registrován: 18 dub 2016 13:58
Bydliště: !!!

Re: Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Příspěvekod rpopo » 05 bře 2018 13:04

Čo sa CNG týka, CNG nie je vôbec dobrý pohon pre vozidlá mestskej dopravy. Duplom nie do veľkého mesta plného smogu. Ono hej, emisie to nemá temer žiadne to je pravda, ale vypúšťa to pre organizmus ešte škodlivejšie veci než nafta a všimnite si, ako to neuveriteľne vysúša vzduch. Ak už si mám vybrať či CNG alebo elektrika tak dnes už radšej tá elektrika, CNG pohon je neporovnateľne drahší oproti naftovému, a keď vezmem košické citelisy a ich dojazd, tak dojazd elektrického vozidla dnes už vie byť cca polovičný. To už nie je zanedbateľné.

Ku Ekove sa vyjadrím tak, začínajú od nuly. Ten elektrobus, síce sa vraví že niekde hlboko v duši, to je Tedom, ale všetky systémy sú funglovky. Od takého vozidla jednoducho nemôžete očakávať, že hneď ako to pustíte na cesty tak to bude jazdiť bezproblémovo. Keď do Košíc dovliekol SOR svoje prvé EBN 11, tiež s tym boli, a celkom vážne problémy. Či to, že zrazu nešlo servo, alebo aj to, že cele vozidlo sa bolo schopné vypnúť len kvôli tomu, že bus vošiel do diery. Poddimenzovaný podvozok, pruženie a všetky tieto faktory sa u nového výrobku inak ako testovaním neodhalia, a Ekova toto nevyrieši nikdy, pokiaľ si nenájde takého obetného baránka, ako boli Košice pre SOR a jeho EBN.

Solaris, Solaris... Ja vravím. Pozrite sa na prvú generáciu Solarisov, možno aj na druhú. Tie vozidlá dnes majú cca 18 rokov. Viete o inom autobuse, ktorý by sa dožil toľko bez toho, aby ho po životnosti rozobrali a postavili na novo ? Jediný takýto autobus bol Ikarus 435, nič iné. To len dokazuje moje tvrdenie. V čase keď Solaris začínal, prakticky jediný ponúkal 15m autobusy na našom trhu, tento trh ovládal, a cenovo si mohol robiť prakticky čo chcel. Ale za zvýšenú cenu ste dostali aj patričnú kvalitu. Solaris využil to, že dopravcovia naivne verili, že 15m vozidlo bude mať nižšiu spotrebu pričom dopad na kapacitu oproti napriklad Ikarusom 280, nebude veľký. Že staré Solarisy mali rozumný pomer ceny a kvality svedčí aj to, koľko kusov druhej generácie jazdí aj napríklad v Nemecku. Potom sa situácia na trhu ale zmenila, jednak ostatní výrobcovia prenikli na trhy, a iní zase našli spôsob, ako to isté vyrobiť za menej. Solaris tu ale zaostal. A zásadným zlomom pre náš trh bolo, keď SOR predstavil radu NB. Aby sa Solaris presadil pri cenovo navrhnutých zákazkách, niekde musel začať šetriť. Nuž, a to bol presne ten zlomový okamih, odkedy v Solarise začali kašľať na kvalitu a robustnosť.

O tom či je klíma škodlivá alebo nie, existuje dosť štúdií. Faktom však je, že ešte aj v takom dopravnom podniku s balkánskymi princípmi a nulovou údržbou vozidiel, ako je dopravný podnik mesta košice, sa tie filtre menia. Takže neuverím, že niekde v civilizovanej spoločnosti sa na to kašle.
Obrázek
Uživatelský avatar
rpopo
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 2641
Registrován: 23 říj 2011 20:36
Bydliště: Košice

Re: Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Příspěvekod Solaris7777 » 05 bře 2018 15:42

Martin_S: ono je divné se divit, že těch pár DAP naft je úplně v dupě, když to furt stojí na placu a vyjede to občas (7723, 7726, 7727, 7739, 7741), 7779-7782 jsou v provozu alespoň tak jednou za týden. Podívej se na 6482. Tež je z Poruby, stála na garáži, hnila tam, nikdo s ní pravidelně nejezdil. A jak vypadá? Říkám ti, jak půjdou zbylé Porubské nafty na Hranec, tak těch prvních 5 bude na tom co se technické stránky stejně jako 6482. Málo km, za to to bude pěkně prohnilé z toho, když to stojí venku a nikoho to nezajímá. Tohle fakt DAP nejde zapřít, že jak dostanou nové vozy, tak ty staré tam akorát hnijou. A DAH je v posledních několika letech brán jako sekáč, když Porubáčci dostanou nové vozítka a Hranečník, podřadný, dostane už jeté vozy z Poruby. :| Něco podobného je i u tramvají, ale tam to s tím, že tramvaje hnijou venku není až tak horké.
Solaris7777
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1523
Registrován: 05 črc 2015 00:17
Bydliště: Ostrava

Re: Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Příspěvekod henko151 » 05 bře 2018 15:49

Strašne ma zaráža že Česi až teraz objavujú že autobus sa dá kúpiť aj s klimatizáciou. U nás je to už minimálne 4-5rokov vo väčšine krajských miest už štandartom. Nehovoriac o tom že aj MHD ako Levice, Šala... začínajú kupovať autobusy s klimatizáciou.
Uživatelský avatar
henko151
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1464
Registrován: 11 srp 2012 18:05
Bydliště: Nitra milá Nitra na peniaze chytrá

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků