TOPlist

Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Obecně i mimo OMSI

Re: Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Příspěvekod vojtas » 04 bře 2018 20:14

Superior momentalne najezdil tech 2000km (je to 2000km, ze?), takze muze zacit jezdit v testovacim provozu s cestujicimi. Ale je fakt, ze to tak opravdu mozna dopadne, jelikoz DPO ho nechce.
Uvidime, jak budou vypadat Stadlery smontovane v Belorusku a Polsku.
Jinak Ekosrot bych radsi nekomentoval. Staci mi, jak vypadaji tramvaje, ktere u nich projdou VP, pravidelne nedojezdi ani den a jdou do reklamace.
10 let...
Uživatelský avatar
vojtas
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1250
Registrován: 12 dub 2011 13:55
Bydliště: Ostrava

Re: Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Příspěvekod Martin_S » 04 bře 2018 20:32

Stadlery budou vypadat naprosto otřesně, jestli teda mají připomínat některou z těch vizualizací. Ani nebudou mít otevírací okna, což bude pro cestujíc v létě znamenat smrt, jestli nepůjde klimatizace, jakože nepůjde, protože neznám případ, kdy by fungovala spolehlivě (viz třeba CityElefanty). Navíc klimatizace je líheň chorob. V zimě pojedou nemocní k doktorovi v MHD, kde budou samozřejmě chrchlat a to se usadí v klimatizaci. Ani k tomu množení bakterií nebudou nutné kultury z želé v miskách.
Uživatelský avatar
Martin_S
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 463
Registrován: 18 dub 2016 13:58
Bydliště: !!!

Re: Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Příspěvekod vojtas » 04 bře 2018 21:08

No uvidime, hned bych ty Stadlery neodsuzoval. Na vizualizaci vnejsku oteviraci okna jsou, vnitrku ne, tak se nechame prekvapit. :D
Jinak s tou klimatizaci bych to tak cerne nevidel. Opet zalezi na udrzbe a cisteni :D
10 let...
Uživatelský avatar
vojtas
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1250
Registrován: 12 dub 2011 13:55
Bydliště: Ostrava

Re: Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Příspěvekod Martin_S » 04 bře 2018 21:13

Jinak s tou klimatizaci bych to tak cerne nevidel. Opet zalezi na udrzbe a cisteni

Na čištění nebudou ani peníze, ani chuť...
Uživatelský avatar
Martin_S
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 463
Registrován: 18 dub 2016 13:58
Bydliště: !!!

Re: Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Příspěvekod Solaris7777 » 04 bře 2018 21:17

Nevím co Vám na nových Solarisech vadí. Mě přijdou naprosto, ale naprosto totožné co se kvality týče jako předchozí vozy, či generace. Hodně taky dá objednání věcí co si DP určuje. Třeba v Olomouci se na všechno vyjebali a díky tomu máte o hodně horší pocit z toho vozu. Přitom by stačilo tak málo a přejít z kategorie "socka verze" na "standartní" či "lehce nadstandartní", vše jen o tom chtít. Jinak, když tady Martin prosazuje jako poslední dobré SU12 do 7787, tak si dovolím nesouhlasit, a říct, že vozy 7778-7787 byly jistým způsobem šunty. Nejen že nemají zvonící infoluxy, ale nějaké pípáky (celý ten infolux je jiný), ale hlavní věc, co u těch vozů bývala a možná ještě teď bývá a to u každého kusu, bylo to, že se tomu hromadně ničily dveřní plenty. Mnohdy byl ulomený jen kousek, ale nebylo divné, když vůz měl ulomenou půlku plenty. Asi byly použity nekvalitní materiály. Dovolím si říct, že všech 5 vozů z 37 mělo plentu alespoň o ten kousek urvanou. Jinak SOR bych jako příklad nedával, ten bude plečky dělat stále a se Solarisy bych ho rozhodně nesrovnával. ;)

Hele, čekal jsem, že se jako zarytý odpůrce CNG ozveš na jejich adresu. Takže jen tak okrajově. Ano, první den dojezdil službu jeden. A divíš se? Bylo to něco naprosto nového tady v Ostravě, nejen, že jsme tady s tím neměli žádné zkušenosti, ale taky to bylo nové a ty dětské nemoci se na tom vychytali. Ano, každý vůz má v začátku vozu většinou nějakou tu nemoc, která se časem vyřeší. A co vím, tak do Polska jely jen 2 kousky, zbytek se vyřešil v Ostravě. Jinak že by do CNG zatékalo či do jiného SU jsem nezažil, jediné co jsem zažil, byl nějaký porubský sráč, kerému viselo těsnění ze střešního okna a měl ještě něco, už nevím co, ale to už jsem tu tuším psal... Ale jinak, já, zarytý příznivce Solarisů, musím říct, že ta zakázka na CNG bylo to nejhorší, co se mohlo udělat. Vozy super, ale ta výbava... to by bylo na hodně dlouhý příspěvek ale, takže to tu rozepisovat nebudu.

K Ekově nebudu hovořit, vůz příjemný, ale to jak fungoval, hrůza děs. K zamyšlení je ale fakt, že Ekova už vozy někde dodala a nějak tam nehlásí problémy, tak jestli se zase něco nedomrvilo tady na Hrancu a všichni to berou jako vadu busu. Ale neznám bližší info, tak těžko soudit.
Solaris7777
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1523
Registrován: 05 črc 2015 00:17
Bydliště: Ostrava

Re: Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Příspěvekod Martin_S » 04 bře 2018 22:23

Na nových Solarisech mi vadí třeba to, že kdybych přišel o nohy a budu chtít nastoupit do trolejbusu, tak budu muset kličkovat. Sorry, ale to uspořádání interiéru v parciálech a CNG se fakt nepovedlo. Nejlepší co se týká uspořádání je asi 7807.

Promiň, ale posuzovat kvalitu vozu podle inofluxu je absurdní a plenta se to prostě lámat bude, je to namáhaná součást autobusu z gumy, terá je sice pružná a ohebná, ale není nezničitelná. To, že poslední dobrý vůz 7787 bylo myšleno tak, že tímto končí ostravské nafťáky, proti kterým nic nemám. Samozřejmě, mám radši Karosy, ale oproti CNG jsou nafťáky úplně zlaté. Z neznámého důvodu mi ale nevadí jen SU12, SU18 a porubské SU15. Všechny SU10 a SU15 z Hrance nesnáším...

Jinak těm CNG se docela nedivím, že se jim nechtělo. Protože jsou to jednoduše šmejdy. Za dětské nemoci považuju závady menšího - středního rozsahu, které se budou opakovat, ne to, že autobus hned první den nenastartuje. To, že nevyjely autobusy kvůli úniku plynu je alarmující. Plyn je hořlavý, výbušný a to, že uniká je znepokojující. Není to tak dávno, co jsem jel vozem 7164 na 59/402, kdy řidiči na palubní desce svítila miliarda upozornění a připomínalo to světelnou show doprovázeno zajímavými (a děsivými) zvuky, ozývající se ze všech částí autobusu.

Mám ten pocit, že na DPO se uvažuje tak, že je potřeba modernizovat vozový park, dokud to EU umožní. Jenže ona to umožní za co nejmenší peníze, takže se logicky kupuje to, co vyhovuje částce a výbava je jen "náhodně" úplně stejná s požadavky. Každou zakázku v Ostravě na nové autobusy vyhraje Solaris. Není to tak náhodou trošku podezřelé? Není v tom nějaký tunel? Bylo by fajn se nad tím zamyslet.
Uživatelský avatar
Martin_S
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 463
Registrován: 18 dub 2016 13:58
Bydliště: !!!

Re: Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Příspěvekod mrkvakj » 04 bře 2018 22:44

EU umoznuje nakupovat za co najmensi peniaz? To nieje pravda. EU zaplati aj drahsi bus, len ked cena ma vo VO vahu 90-95 bodov, tak jasne ze vyhra najlacnejsia vec. Inak na Ostrave, u plynakov ma udivuje, aka je to socka verze. Za vsetko hovori to, ze standartna vybava SU je s automatickymi stresnymi vetrakmi. Lenze DPO chcel manualne, co znamena ze to musel Solaris robit namieru. Co vyslo drahsie ako automaticke vetraky. A takychto prikladov je viacej. :ugeek:
Ako môže byť totalita demokratická, tak môže byť demokracia totalitná.
mrkvakj
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 553
Registrován: 24 říj 2014 17:45
Bydliště: Preßburg

Re: Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Příspěvekod vojtas » 04 bře 2018 22:44

To jsi ještě neviděl přístrojovku Citelisu nebo Citybusu DSZO, z toho by tě asi kleplo :D (tam je to opravdu světelná show)
Solaris to tu vyhrává (z mého pohledu), že si zde chce udržet svůj podíl, udržet si to, že Ostrava je jeho výstavní město, a tak dává ceny zakázek tak, aby to pokrylo akorát výrobní náklady a nic víc.
Jinak tu Ekovu nemůžeš brát zase úplně na 100%, byl to jenom prototyp. Spíš bych se obával jejich celkového přístupu, viz. ten trolejbus, který dodneška pořádně nejezdí.
Jinak tu socka verzi předchozích plyňáků také nechápu. Aspoň, že teď začal nakupovat podnik vozy s klimou.
10 let...
Uživatelský avatar
vojtas
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1250
Registrován: 12 dub 2011 13:55
Bydliště: Ostrava

Re: Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Příspěvekod Solaris7777 » 04 bře 2018 23:04

Já myslel nové Solarisy jako IV. generaci apod. co zmiňoval rpopo. Jinak v CNG je naopak prostor pro kočárky a vozíky maxi, protože narozdíl od naft tam nemáš tu jednu dvojku sedadel. To samé dvojvozíky, v tom problém nevidím. Trolejbusy to tak mají díky tomu, že jsou to trolejbusy, ale nikdy snad s tím nebyl problém, jediný máš snad ty, zdravý člověk. ;)

Ano, ten infolux jsem nebral jako nějakou položku, podle které ten vůz hodnotit. A promiň, ale když na celé řadě 7748-7777 se nikdy plenty nelámaly tak, že co měsíc (mnohdy i míň) se musela dávat nová, tak je pak divné, že na 7778-7787 to tak bylo, a né že ne. ;) To, že nemáš rád určitou skupinu vozů a dokonce i jen skupinu vozů jen z jednoho střediska, je dosti divné. Ono je jasné, že ty Porubské SU15 budou na tom líp, když to prakticky jezdí jen v PD, když nepočítám víkend ve školním období tj. 37/201 v neděli. A taky když si vemeš ty trasy kde jezdí SU15 na Porubě... to se s Hranečníkem nedá srovnávat, je tedy jasné, že Poruba tam bude mít míň najeto a protože jich mají málo, tak i v trochu lepším stavu, než Hranečník, kde je jich plno a nejezdí žádné krátké vymetáky jako 44. ;)

Jak říkám, CNG bylo a je stále pro nás novinkou, zpočátku jsme vůbec nevěděli co a jak, a tak proto se třeba musel dávat nový motor do jednoho CNG18, protože nám nikdo neřekl, že se tam má lét nějaký olej a díky tomu se ten motor pěkně zadřel. Závady jsou a budou a trpí na to jak Vrakosy tak i jiné vozy, kde tam sice nemáš milion čidel, co ti ten vůz prakticky zneschopní a dá se tam ledasco udělat opravou na konečné, ale i přesto se najdou vozy které furt píšou to samé a je tam třeba napsáno "Svítí to a to, ale ignoruj to". A věř, že jak zavoláš na dispečink, že ti autobus píše, že je závada na motoru, tak se tě zeptají, zda ten vůz ještě jede, ty odpovíš že ano a oni na to, že dokud to jede, tak není třeba posílat nový. A pak je jasné, že se ty vozy kurví.

Co si osobně myslím, tak vše je vina DPO a těch, co dělají věci okolo VŘ. EU si diktuje jen to, aby jsme na busy lepily nějaké nálepky o tom, jak je vše super a sluníčkové a že EU je nejlepší a podobné, ale to zas trochu odbočuju... Ale do výbavy se moc nesere, akorát naposledy teda řekla, že za jeden vůz CNG musí jít jedna nafta pryč, to je jediné. Ona fakt nemá zapotřebí psát, vy si tam nekupte přídavné zrcátko, nekupte si vyhřívání sesle u řidiče, nedovolíme Vám koupit dveře se zakulacenými madly a tak... tohle většinou vyřizuje osoba, která si chce pěkně zarobit a řekne si, tohle tam nebude, tohle ne, ať je to co nejlevnější a mě zbyde nejvíc peněz. A je mu naprosto u dupy, že ty vozy vypadají tak jak vypadají... A na tom, že to pravidelně vyhrává Solaris, není nic špatného, ba naopak. Vozy od něj jsou zde již osvědčené, a taktéž je to dobré pro unifikaci parku (v případě DPO a toho, že co vůz, to originál, nepoužitelné v ohledu stejných vozů) to lze použít jen tak, že se nemusí shánět xy náhradních dílů pro každý vůz zvlášť, ale že už to bude skoro stejné (dejme tomu, že se na III rozbije přední maska na 3 vozech, dejme tomu 2 autobusech a 1 trolejbusu, tak se objednají 3 a je jedno, jakou kde použiješ a tak). Snad mě chápete. A taky to, že Solaris má přímo na Hrancu specializovaný servis a taktéž svou "filiálku" v Michálkovicích, takže kontakty jsou dobré a blízko, narozdíl třeba od SORu či Iveca.
Solaris7777
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1523
Registrován: 05 črc 2015 00:17
Bydliště: Ostrava

Re: Fotografie dopravních prostředků - Komentáre

Příspěvekod Martin_S » 04 bře 2018 23:15

Na tom provozu stejně baví to, že se nakoupily CNG, které údajně zlepší kvalitu ostravského ovzduší. Jenže CNG, stejně jako nafta, má základ v ropě (respektive to složení je podobné, jde v podstatě o velmi podobné uhlovodíky a v přítomnosti ropy se vyskytují právě taky zemní plyny - CNG = stlačený plyn a LPG, což je v podstatě jen zkapalněný výpar z ropy). A ekologičtější rozhodně není. Navíc, autobusy na CNG, které samozřejmě žádné výpary nevypouští, nás ohrožují karcinogenními látkami, které vznikají spalováním v motoru, ale jak jsem říkal, tyhle výpary "samozřejmě do ovzduší neunikají".

Nejvíc se ale směju tomu, že DPO ten provoz a údržba CNG vozů vyjde o dost dráž, než provoz a údržba naftových Solarisů a především ještě dráž, než provoz těch "neekologických, špinavých a nespolehlivých" Karos, jejichž seznam odškrtával člověk v kolečkové židli, který ty autobusy nikdy neviděl a přesto je nechal vyřadit. Zajeďte si do Staříče na vrakoviště, pořád jich tam je dost, já jsem si odsaď odvezl celou palubku včetně volantu - pomůžete životnímu prostředí a uděláte radost EU.

Když už mluvíš o údržbě a těch závadách - tu závadu na motoru u řidiče sleduju čím dál častěji a nemám z toho dobrý pocit, naštěstí nemusím jezdit tak daleko. Ale vemu si za příklad třeba vůz 4290 - to býval totální šrot, záložní vůz, a vzal si ji jeden řidič a hned je z ní šperk. Holt když se chce, tak to přece jenom jde. Mimochodem, to, že se na SU18CNG pravidelně láme kloub, to ti připadá normální?

Ty SU15 jsou už hlavně taky pěkné šroty, už to má nejlepší za sebou a doslova se to rozsypává za jízdy, ale to i ty Porubské. Už by to chtělo výměnu.

Vozy od něj jsou zde již osvědčené
Jo, osvědčilo se, že je to dobrá sra*ka, tak se to objednává dál a dál.
Uživatelský avatar
Martin_S
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 463
Registrován: 18 dub 2016 13:58
Bydliště: !!!

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků