Stránka 2720 z 2787

Re: ODPAD

PříspěvekNapsal: 17 srp 2018 20:04
od vojtas
No, od I. po III. generaci je to opravdu skoro porad to same, ale IV. generace je natolik rozdilna, ze se s predchozimi modely neda srovnavat (design, konstrukce vozidla).

Re: ODPAD

PříspěvekNapsal: 17 srp 2018 20:08
od Martin_S
Ještě jsem si v souvislosti s tímto vzpomněl na větu z jednoho seriálu: "Apple taky pořád jen mění velikosti a my je stejně pořád kupujem..." :)

Re: ODPAD

PříspěvekNapsal: 17 srp 2018 22:49
od rpopo
Ak by som vzal prvú a druhú generáciu Solarisu a porovnal ich navzájom napríklad tie košické, tak zvonka sa tie vozy nelíšia temer vôbec, jediným rozdielom sú disky. Prvá generácia však nebola ešte tak prepchatá kdejakými riadiacimi jednotkami, bolo tam proste viac mechaniky, boli to viac menej také posledné staromódne autobusy. Všeobecne sa prvá generácia kazila menej než druhá. V interiéri boli podobné zmeny, ako u SORov €5 a €6, proste drobnosti, no v princípe išlo o to isté vozidlo, kvalitné vozidlo. Druhá generácia mala trošku inakšie riešenú kabínu vodiča (v Košiciach ešte odlišnú aj od jednotlivých dodaných sérií), ale v princípe oproti prvej generácii sa zmenili mechanizmy dverí, zmenili motory, a pod. Nešlo však o žiadne prevratné novinky. Tretia generácia priniesla odlišný vzhľad, ale podľa mňa aj veľký úpadok v kvalite vozidiel. Nech vezmem do úvahy nápravy, perovanie, tlmiče, trvácnosť, robustnosť, v ničom nebola tretia generácia lepšia od druhej, práve naopak. A s pribúdajúcimi rokmi to šlo len dole vodou. V Košiciach sme mali tri SU 18 tretej generácie, a to bola hotova pohroma, tie autobusy viac stáli než jazdili, a všetky tri sa nepodarilo prevádzkovať dlhšie než pár dní snáď nikdy. Trpelo to najrôznejšími poruchami, aj len obyčajné prejdenie cez dieru vedelo autobus dostať do nepojazdného stavu, autobusom praskali bloky motorov, poruchové boli diferenciály ...

Osobne som to dával za príčinu tomu, že preraziť v pomerne silnej konkurencii a cenovej vojne nie je jednoduché a niekde sa to prejaviť muselo. Osobne za najpodarenejšiu považujem druhú generáciu. Štvrtá generácia je zase niečo nové. Šiel som tým len raz, v Krakove, a veľký dojem to na mňa teda neurobilo, pripadalo mi to kvalitou asi ako desaťročný vymlátený Citelis, podvozok priam športovo tvrdý, no proste zle, nepáčilo sa mi to. Možno som mal šťastie na vadný kus, do Košíc nam prídu newUrbina 12, tak potom to zhodnotím lepšie, tu dostanú na frak viac než hocikde inde.

Re: ODPAD

PříspěvekNapsal: 17 srp 2018 23:26
od Martin_S
Pokud porovnám 2. a 3. generaci tady u nás, tak vozy 3.generace mají jednoznačně navrch a newUrbiny jsem byl při své první jízdě velmi okouzlený. Ale možná jsem jen zmanipulovaný tím, že "cokoliv je lepší, než plyňák" a 2.generace je jen víc roztřískaná po tom čase. Ale jednoznačně nejlepší vozy tady u nás jsou SU12 3. generace z roku 2007, ale potom přesně, jak říkáš, rok od roku s kvalitou dolů, ale vozy u nás stále ve velkých počtech jezdí a nepozoruju zdaleka tolik závad, jako u Citelisů, které - i když by některé turnusy měly mít paíprově stále jeden a ten samý vůz, tak Citelisy se tam po 3 dnech střídají kvůli závadám. A jak to bylo s poruchami u nás 10 roků zpátky, to se mě neptejte, z té doby snad kromě Karos 700 nemám žádné vzpomínky :) Ale co mě trochu znepokojilo, tak nakolik jsem byl newUrbinem očarován, jel jsem vozem, který byl v ten den poprvé v provozu, ale plasty už o sebe celkem slušně třískaly a máš pravdu, i ten podvozek byl tvrdší a při rychlostech nad 60 celý vůz nepříjemně rezonoval. Ale celý vůz krásně voněl a byla v něm klimazitace a první dojem byl dobrý, ale možná jsem byl asi jen trošku očarovaný tou novinkou.

Jinak jak jsem říkal, možná je to tou problematikou dané výrobní série, možná jste v Košicích měli něco trošku jiného.

Re: ODPAD

PříspěvekNapsal: 18 srp 2018 07:30
od vojtas
Jel jsem s 7873 (IV. generace) v prvni den provozu a to byl docela des... Klepalo to, nefungoval tomu odbavovaci system a nakonec dojezdil na "praskle" celni sklo nad BUSE (nakonec to byla odloupla guma :D ).
Potom jsem s nim jel o tyden pozdeji, odbavovak funkcni a plasty neklepaly :o (jenom tomu nechutne vrzaly dvere, ale to je asi nejmensi problem...)
Jinak vcera jsem jel s 7868 a ta uz vubec nevrzala :D . Proste v prvni 2 az 3 dny provozu jsou ty klepajici plasty hruza a des a pak si to sedne... A s tou rychlosti nad 60km/h je to blbe, ale vem si, ze uplne stejne duni i predchozi CNG v rychlostech nad 70km/h.

Re: ODPAD

PříspěvekNapsal: 19 srp 2018 23:49
od Stone Cold
Kluci, nevíte co je toto za typ volantu, který se nachází v některých citybusech? :)
NewVolant.JPG

Re: ODPAD

PříspěvekNapsal: 19 srp 2018 23:55
od fanda124
Normální starej IVECO volant, akorát to má na sobě logo irise. Mají to v dodávkách, kamionech, no proste ve všem co bylo od roku 2000-2005

Re: ODPAD

PříspěvekNapsal: 19 srp 2018 23:59
od Stone Cold
Děkuji :)

Re: ODPAD

PříspěvekNapsal: 20 srp 2018 11:21
od martinczech
Co to je za Ciťáka, ze nemá retardér?

Re: ODPAD

PříspěvekNapsal: 20 srp 2018 11:31
od SORkař CZ
Ten jezdí někde ve Francií, že? :)