Vojtas: Ono to praskanie rámu nie je také ako bolo napríklad u Karosy keď bol autobus na odpis. V Košiciach Citelisy naprávajú, narovnávajú, a asi prišli nato ako to vyriešiť, lebo už fakt dlho som nezaznamenal, aby niektorý z Citelisov bol opätovne polámaný... Na praskanie rámu má u Citelisu vplyv aj mnoho iných faktorov ako jeho nedostatočné dimenzovanie vzhľadom na hmotnosť vozidla, zlé odpruženie/tlmenie.... Problémom takého umiestnenia motora je jeho chladenie, to spôsobuje fakt obrovské ťažkosti. Problém je, že keď sa pustí ventilátor tak fúka vzduch zvonku na motor, ale už nikto nemyslel nato, kadiaľ ten vzduch pôjde von. Malo sa to urobiť celé opačne, a celý motor urobiť naopak. Lebo keby sa momentálne mal ten problém riešiť, tak sa urobí do krytu motora z praveho boku mriežka a vzduch by mal kadiaľ ísť von, problém je, že pravdepodobne by to spôsobilo popáleniny všetkým, čo by stáli pri zastávke ak sa bus rozbieha. Motor tam zaberá oveľa menej miesta ako napríklad v SORke alebo hociktorom inom autobuse. Jediný problém je zadné okno. Dnes to však už problém byť nemusí, keď vieme urobiť kamery o rozmeroch mince. Ja to celkom schvaľujem.
Máte niekto skúsenosti s tým, že do Citelisov fúka ? Aj pri zatvorených oknách a 70tke na tachometri je v buse prievan ako sviňa a nepomáha na to nič, ani keĎ sme celý predok vypchali silikónom, oblepili páskou a utesnili dvere aj dekle od prednej masky. Máte podobné problémy aj v iných mestách ? Už mám podozrenie, že to fúka od podlahy, neviem už fakt prísť na miesto, odkiaľ nám do busu tak fúka. Keď je vonku 30 stupňov tak fajn ale v zime pri minusovych teplotach keď mi za službu zamrzol ešte aj horúci čaj z domu, to už bolo fakt priveľa. Už som rozmýšľal že budem pri jazde po výpadovke rozprašovať po buse múku aby som videl pohyb vzduchu V Košiciach sa to deje na celej sérii z r 2010, montované boli zlatými talianskymi ručičkami a prejavuje sa to asi posledné dva roky. Teda zhruba odkedy talianske lepidlo povolilo.
Pre mňa je však ale voľba jasná, ak SOR alebo Iveco, beriem SOR.