TOPlist

ODPAD

Obecně i mimo OMSI

Re: ODPAD

Příspěvekod NettysFall » 15 srp 2018 22:13

Jako BA bych příklad neuváděl, protože tam se spíše snaží o to, aby hořely. Dlabou totálně na jejich údržbu. To samé TEDOMy. ;)
Allons-y!
Uživatelský avatar
NettysFall
Sponzor
Sponzor
 
Příspěvky: 2864
Registrován: 30 čer 2013 16:31
Bydliště: Šalingrad

Re: ODPAD

Příspěvekod vojtas » 15 srp 2018 22:22

Stone Cold: Příběh s BA se známý, byl tam špatně namontovaný u celé dodávky nějaký ventil...
Třeba Citelisy shořely v Ově hned 2: 1 po 2 letech provozu, 2 po 4 letech provozu...
Nejstarší Solaris v Ostravě má 14 let (popř. 12 let v případě III. generace) a stálé jezdí a žádnou SO ani GO neprodělal... Co vím, tak svařovat se rám nemusel (na rozdíl od B951). A že je po 9 letech rám u SORů nechutně prorezlý, i když je na něj garance, je hodně smutné.
U II. Solarisů je problém, že z důvodu mi neznámého (pravděpodobně emise a spotřeba) mají na volnoběh strašně nízké otáčky a tak nechutně rezonují, ale jakmile se rozjedou, tak interiér ani po 14 letech provozu neklepe tak, jako u 6-letého Citelisu.
Takže prostě můj názor je, že SOR je mnohem horší než Solaris.
https://karvinsky.denik.cz/pozary/za-le ... 70510.html Tady máš ohořelý SOR, z Prahy není, ale to mi je naprosto jedno, jelikož ty jsi vytáhl ohořelé Solarisy kdesi z ciziny, v ČR si nejsem vědom toho, že by nějaký hořel (až na ten jeden v Ově, který shořel chybou řidiče, který nechal zaplý bufik)
10 let...
Uživatelský avatar
vojtas
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1250
Registrován: 12 dub 2011 13:55
Bydliště: Ostrava

Re: ODPAD

Příspěvekod rpopo » 15 srp 2018 22:32

Stone cold:
Priložím pár faktov z Košíc. Keď ku nám Solarisy vtedy ešte prvej a druhej generácie dorazili, bol Solaris ešte v plienkach. Keď tie autobusy prišli, nikto im neveril. Každý tomu dával maximálne 10 rokov života. A vieš aký je fakt ? Písal sa rok 2000, keď prišli prvé 4, a tri z nich jazdia. Prvý sa stal obeťou európskeho "niečo za niečo" a vyradil sa úplne zdravý autobus. Keď dobre rátam, točia svoj osemnásty rok a nabehané majú takmer dva milióny kilometrov. Zažili najhoršie roky košickej dopravy, prežili všetky B932E, B941E, prežili všetky B952, prežili dokonca aj prvé Tedomy, naviac je veľmi pravdepodobné, že keby neboli košické Citelisy viazané kvôli eurofondom do roku 2020, tak by dozaista tie Solarisy prežili ešte aj Citelisy z rokov 2009 resp. 2010. A stále sa tešia obľube u vodičov, a dovolím si tvrdiť, že keby sa na tých vozidlách urobila generálka, alebo väčšia oprava, pojazdili by pokojne aj ďalších 10 rokov, nedá sa povedať, žeby tie autobusy boli morálne zastaralé. Mal som česť si pozrieť, ako vyzerá odstrojený Solaris, na sekelete nenájdeš ani známku po korózií. Proste kvalita. S najväčšou pravdepodobnosťou ale Solarisy v Košiciach skončia najneskôr v priebehu budúceho roka, pretože bude treba niečo vyradiť, za eurofondové autobusy, a Citelisy sú žiaľ ešte viazané.

A Karosy ? Karosa nebola schopná odjazdiť bez väčšej opravy viac ako 12 rokov, to možno naposledy 700ky. 900ky už boli črepy, lámalo sa to, hnilo to ... Ver mi, Košice otestujú každe jedno vozidlo, až na samú hranicu možností, a zo zatiaľ skúšaných mi horšie od 900kovej Karosy vychádza už len Tedom, ešte aj tie poondiate SORky vydržia viac. Jasne, Karosy boli stroje, ktoré si nevyžadovali veľkú pozornosť dielní, ale neboli to vozy do bojových podmienok.

Ešte by som dodal na margo Solarisov v Prahe, celkom chápem, prečo pražáci neustále pičujú na Solarisy, potom, čo som sa viezol Alpinom About Me, ma už len tak niečo nezaskočí, takýto vrak som skutočne dlho nevidel.
Obrázek
Uživatelský avatar
rpopo
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 2641
Registrován: 23 říj 2011 20:36
Bydliště: Košice

Re: ODPAD

Příspěvekod Stone Cold » 15 srp 2018 23:11

vojtas: Solarisy byly z Polska, jeden 2. Gen, druhý asi 3. Gen a ten z BA byl 2. Gen. SORka byla plynová, k tomu není co dodat, prostě plyn. Není nad diesel, mám pocit, že CNG Citelisy v Pardubicích mají lehkou prodlevu výkonu při stlačení pedálu. Dále, tu fotku s rámem bych rád viděl. S nějak extra starým Solarisem jsem nikdy nejel, tak nemůžu posoudit klepání interiéru. Ale názor ti brát nebudu :)

rpopo: Jak jsem víše psal, mám zkušenosti se Solarisy pouze z Prahy, jsou to prostě jebky, jak na tom jsou ostatní modely v jiných městech, jsem neměl šanci odzkoušet. To s B952 je smutné, podle této stránky vám zbývá už jen jedna B952ka. Ale v Praze to vypadá nějak takhle. Ze 131 kusů různých gen. mají 32 ČO, 0 GO a první ČO byla v roce 2013 a DP Košice v tomto roce vyřadila první B952, dle výše uvedených stránek. To je zvláštní, jak to, že v podstatě stejný autobus vydrží v jednom městě určitou dobu a stačí mu ČO (Častečná oprava), ve druhém městě vydrží tu samou dobu, ale už ho rovnou vyřazují? B952 nejsou špatné vozy, ale údržba je asi tam u vás špatná, jinak to není možné. A pokud je ta údržba takhle mizerná, tak se nedivím, že ty vaše Citelisy vypadají tak jak vypadají. Tedom je katastrofa už z výroby, to je taková katastrofa, že se už ani nevyrábí.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Stone Cold
Člen
Člen
 
Příspěvky: 1203
Registrován: 14 srp 2013 13:51

Re: ODPAD

Příspěvekod Martin_S » 15 srp 2018 23:16

Nejstarší Solaris v Ostravě má 14 let (popř. 12 let v případě III. generace) a stálé jezdí a žádnou SO ani GO neprodělal

A taky tak podle toho ty vozy vypadají. Ještě, že se těch odporných krabic čísel 7709 - 7724 zbavíme už letos. To jsou neuvěřitelné popelnice, které - mimochodem, pokud vím, jsou už taky ve stadiu rozkladu a rozpadu. Ostatní vozy (7731 - 7787 a 7801 - 7807) jsou v pohodě. Jako Solarisy OK, ale pouze vozy klasických rozměrů (tj. 12 a 18) po roce 2006. U10 z mého pohledu katastrofa (neuvěřitelné vibrace, skřípání při dobržďování atd.) a U15 je tragédie sama o sobě (neobratné, na páteřní linky nevhodné - malé oproti kloubům a na menší linky příliš velké).

Karosy bohužel trápí zuby času a převodovky, hlavně ty Ostravské. Měl jsem možnost srovnat DPO a DPP a v Praze se o ty vozy skutečně starají. U nich je SO na úrovni rozebrání celého vozu, vyčištění a vyměnění vadných dílů, výměna podlahy a výměna + lakování deklů. U DPO zahrnuje SO pouze ten poslední bod, (hlavně na voze 6561, sice 2 roky po SO, ale hrozný střep), jediná slušná SO-čková je 6563. Ostatní jsou prorezlé, shnilé, převodovka jde přes zuby (zázrak, když se vůbec podaří zařadit - na vozech 6556 a 6557 jsem několikrát zažil nepoužitelné převodové stupně 1, 2 a 5), motorově ještě jakž-takž OK.jak vyhaz

Pak ještě srovnání morální zastaralosti a jízdních vlastností - to je možná důvod, proč vojtas hanobí Karosy. Vozy s manuálem se do dnešního městského provozu prostě nehodí. Dnešní uspěchaná doba si žádá i rychlou městskou dopravu. Vozy s automatickou převodovkou (Solaris, B951) vyrazí od semaforu na křižovatce jako žíznivá čára (zážitek z Prahy - jen jsem viděl Karosu, už jsem nevnímal a zdálo se mi nějako podezřelé, že je nějaká živá, až potom jsem si uvědomil, že tady se nekvedlá). Zatímco B952(E) tam teprve sundává nohu z plynu, sešlapuje spojku a ruka hýbe šaltpákou ve směru 2. stupně. Jsou to vozy, které se hodí na příměstskou dopravu a ne do města, kam se nedostanete ještě ani na 4. stupeň a už zase se musí brzdit do zastávky nebo křižovatky. Pak je tu ta morální zastaralost, která taky trošku souvisí s rychlostí té dopravy - výměna cestujících musí být rychlá - krok, a jsem ve voze. Ne, že se ještě drápu do schodů (ano, někdo by mohl namítat, že lidi 70 let chodili do schodů a nikomu to nevadilo). A taky (ale to už je spíš rozmazlenost) nemožnost některých řidičů při řízení, jak mi sám jeden řekl "já jsem rozmazlenej z plyňáku".

Je to opravdu o té péči o vozy (samozřejmě pokud jde o povedené vozy z výroby). Pokud jsou to špatné vozy, je to o ochotě hledat chyby a řešit je. Pokud jsou to dobré vozy, ale kašle se na ně, tak to taky pak vypadá, viz ty naše Irisy.
Uživatelský avatar
Martin_S
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 463
Registrován: 18 dub 2016 13:58
Bydliště: !!!

Re: ODPAD

Příspěvekod rpopo » 15 srp 2018 23:37

Stone:
Stránkam netreba tak úplne veriť, faktom bolo, že každá jedna Karosa do poslednej dojazdili na zlomený rám. S tým údržba veľa neurobí. Posledná košická B952E ostala ako autoškola, aj ona mala ísť pod nožnice, len zistili, že nejde urobiť autoškolu z Firstu. To ju zachránilo... Ale vyzerá hrozne.

Údržba je u nás hrozná, ale na mnoho z tých vecí údržba veľmi nemá vplyv. To sa prejavuje až teraz pri SORkách, kedy ničíme motory a prevodovky jednu za druhou, ale v časoch keď sme mali Karosy nič také nebolo. Do poslednej všetky dojazdili na rámy. Viem o jednej ktorú vyvárali trikrát, a ajtak ... Zlomené B941E posielali na opravy mimo Košíc, ale tiež to malo efekt na maximálne dva roky. A tak sa vyradzovali vozy po GO, lebo sa zase polámali. Košice su vcelku špecificke mesto, okrem vysokého kilometrického nábehu, vozidlá trápia aj neustále tiahle a strmé stúpania. Prakticky tu nie je linka, ktorá by išla len po rovine. Stav ciest tomu nepomohol tak isto. A skutočnou skúškou je USSteel. Autobusy tam jazdia na vnútrozávodovej doprave, a tam dostanú poriadne na frak. Ako vravim, najmenej z toho vydržali Tedomy a Karosy (tedomy sa v USS vyskytovali skôr sporadicky než pravidelne).
Obrázek
Uživatelský avatar
rpopo
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 2641
Registrován: 23 říj 2011 20:36
Bydliště: Košice

Re: ODPAD

Příspěvekod Stone Cold » 15 srp 2018 23:57

Rpopo: Stejně je to zvláštní, měli jsme/máme stejné autobusy jako vy a nikdy jsme neřešili takové závady jako vy. Odkud to vím? Brácha je mechanik v Ústředních dílnách, DPP, tak jsem se ho na to ptal a řekl mi, že takovéto věci se u nich nedějí. Prý jsou nejčastěji prorezlé (Karosa) a prasklé (Citybus) rámy, jdou sice opravit, ale opravy jsou finančně pro DP nevýhodné z důvodu stáří. Na co opravovat 16 let starou Karosu nebo Citybus, když za 4 roky půjde do šrotu, raději to vyřadí. Jestli je to tím, jaké jsou u vás kopce apod. neposoudím, v Košicích jsem nikdy nebyl. V Praze máme děr jako nasráno, nějaké kopečky se také najdou (viz. kopec u Motola), ale opět, nemůžu porovnat, v Košicích jsem nebyl :)
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Stone Cold
Člen
Člen
 
Příspěvky: 1203
Registrován: 14 srp 2013 13:51

Re: ODPAD

Příspěvekod Solaris7777 » 16 srp 2018 16:46

Chlapi, fakt tady nebrečte nad Solarisy jaké to jsou šunky. U nás vozy mají nalítáno i přes milión [zařazení v roce 2007, 2009] (nejvíc má 7732, pak 7737, zbytek má už k milionu najeto), a ty vozy jezdí furt jako divé, klidně předjedou Citelis (i jiné vozy) jen při rozjezdu. Ani jeden Solaris nebyl u nás na SO, GO, a to té údržbě též moc nedáme, vše drží, některé vozy přijedou z trhačky, maj 4 hodiny odpočinek, jedou noční, a ráno si je bere trhačkář zase zpátky. Dovolím si tvrdit, že my, jakožto snad největší provozovatel autobusů Solaris v ČR můžeme porovnávat, jestli jsou kvalitní nebo ne. A podívejte se do Olomouce, teď prodávali 8 II z roku 2003, 2004, a po vozech se jen zaprášilo, jel jsem s nima před vyřazením, a jely jak nové. To co Solarisy vydrží, ať už v BA, KE, Praze (About Me) a u nás, by nevydržel dle mě žádný jiný autobus.

Jinak, vy de*ílci, co tady řvete, napíšu jeden fakt, co jsem napsal i do jedné FB skupiny. "Chytnout může cokoli a většinou o tom nerozhoduje to co má na zadku nebo na přední masce, jen pokud ten vůz nezapálí nějaký šotouš."
Solaris7777
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1523
Registrován: 05 črc 2015 00:17
Bydliště: Ostrava

Re: ODPAD

Příspěvekod martinczech » 16 srp 2018 17:32

To co Solarisy vydrží Praze (About Me) a u nás, by nevydržel dle mě žádný jiný autobus.
SORy CN8.5 se taky drží, a to maj manuál a jsou o 2 roky starší.. Jinak souhlas.
Uživatelský avatar
martinczech
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 404
Registrován: 09 říj 2017 21:37
Bydliště: Doma!

Re: ODPAD

Příspěvekod Martin_S » 16 srp 2018 19:11

Solaris7777: Ano, chytnout může opravdu cokoliv a opravdu z jakéhokoliv důvodu, ale pokud se na to víc zaměříš, zjistíš, že požáry, stejně tak jako ostatní jiné časté závady či jiné problémy, jsou většinou problémem dané série vozů.

A mimochodem, ty vozy sice neprodělaly SO ani GO, ale některé tak bohužel vypadají. Doporučuji vyzkoušet si cokoliv 7709 - 7724 nebo 7606 - 7616 (např. 7709, 7716, 7718 nebo 7610 - 7614), některé jsou skutečně příšerné vozy. Naproti tomu takové 7731 - 7737 jsou skutečně skvělé vozy, i po těch letech. Je to opravdu o těch sériích, když porovnám některé vozy stejného typu, ale z jiné série, tak rozdíly tam jsou, i když by ty vozy měly být do posledního šroubku stejné. A samozřejmě je to o údržbě, pokud se na to v Prase u těch 8 a půlek kašle, tak se celkem dá pochopit, proč se šíří tento názor.
Uživatelský avatar
Martin_S
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 463
Registrován: 18 dub 2016 13:58
Bydliště: !!!

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků