od Apache2015 » 15 led 2020 21:02
Ja neviem mno, ale môj názor je, že ak chceš spraviť hru, tak ju sprav, daj to na kickstarter, a ak to presvedčí ľudí tak ti tam prídu samí i bez "reklamy" na fóru napr.
Ak hovoríme o cene, tak prečo kupovať modely? Urob si vlastné, veľa času to zožerie? O tom je tvorba hry, ak ti na tom záleží, tak si väčšinu spravíš sám pretože ťa to baví , ak budeš chcieť urobiť hru a poskladať ju z vecí cudzích tak doslova ti ide len o peniaze , pretože tú hru urobíš z cudzích vecí a zo svojho to max. doskládaš do enginu, spravíš mapu atď., na to nie je skoro potreba ani programovať, existuje mnoho nástrojov, aplikácii s Uživateľským prostredím kde skladáš hru len z objektov atď., a v takom prostredí vie urobiť hru i lajk bez nutnej potreby vedieť nejako boh vie ako programovať.
Hej, znie to strašne drzo, ale napr. vývojar hry Welcome To The Game, nepotreboval nič, nebol tuším ani na kickstarteru, proste to vydal, hra sa chytla, a robí si ďalej svoje hry, a i streamy ktoré prevozuje tak je to len preto aby mal nejakú spoločnosť pri práci.
Nepotrebujem na toto reakciu, odpovedz si v duchu sám, ak ťa to baví, a chceš to robiť preto lebo ti to príde fajn, si pri tom šťastný, a zopakujem baví ťa to, tak niet potreby hľadať na to peniaze, mnoho hier vzniklo bez nejakej fundácie a majú celkom výborný postoj i na ich lacný vývoj.
edit: a začať svoju "kariéru" prácou na nejakej "veľkej", časovo náročnej hre? Blbosť na n-tú, ani živnostníci napr. v stavbarčine nejdú hneď na prvú stavbu robiť Mrakodrap ale malé projekty.
Týmto zbŕklym a nútením čo najrýchlejším postupom mi príde že pre teba to nie je pôžitok a zábava na tom pracovať ale skôr ten konečný výsledok a hlavne zisky.
Pochop to ako chceš, ale toto je moje chápanie a myslím si že niekto určite bude súhlasiť komu to vyjde podobne
A znie to ako po základnom dokončení hry by zrazu čas na hru nebol potrebný? po releasu treba riešiť zase... bugy, optimalizácia, opravovať hru, a hlavne ju vylepšovať, IT na seba nedá čakať pretože to je hudba budúcnosti a ani nevieš ako, a konkurencia sa vynorí len tak, spomínam si na hru Factorio, ak sa nemýlim vývoj začal okolo roku 2012-2013, a stále je vo vývoji ta hra, stále sa na nej celkom pracuje, holt, to trápenie ak vieš čo robíš nakoniec za to stojí, potom si rozšíriš štúdio a zohnáš si ľudí na to aby robili to čo si robil tak, holt takto funguje herný priemysel od kolísky, skoro nikto ti nedá peniaze ak nevie čo si dokázal, a nejaké "demo", Ak ti ukážem krásne postavený PC, dáš si ho umňa postaviť lebo len to vyzerá pekne? Možno niektorí áno, ja by som si počkal na finálny produkt a ten ohodnotil, a vyskúšal či naozaj je celkom stabilný, bezchybný vrámci možností. Takto to je aj v prípade OMSI v podstate, keby OMSI nemalo vymožeností aké má, tak je to v skratke len predražená vec s DLC ktoré sú tiež predražené, pretože optimalizácia stojí za starú blažkovú, a zachraňuje a ťahajú to ozaj smerom hore Fičúry hry, ktorých nebyť, tak OMSI 2 ani nevýjde a krachne to u 1tky
edit2: Nakoniec si vezmem do úst aj SORky NB od Mareka... ktoré bohužiaľ zatiaľ nevieme čo ako bude, tiež to robil vo svojom záujme, dokonca modely raz robil odznova, pretože chcel produkt spoplatniť kedže v tom videl veľkú víziu ako vymakané sa to dalo spraviť, chcel peniaze za ten premárnený Čas s prvou verziou ktorú doslova zahodil lebo ju robil na Warez programoch? Nie, dal sa cestou že pôjde odznova a spraví sakramentsky kvalitný kus práce, ani ten nakoniec zatiaľ po asi 4r práce na ňom stále sa nedostal von, a nakoniec peniaze ktoré zaň čakal nedostal, aj za to chcel späť peniaze? Nie, zmieril sa s tým že holt to nevyšlo ako to chcel, robil viac než 3 roky iba na jednom modeli, nie to na celej hre, toľko času, robil to zo svojho potešenia, bola to jeho náplňou pre to, aby bol šťastný, preto nepotreboval peniaze pre vývoj, len pre samotný koniec že ak to niekto chce tak si zaplatí, nie že zaplatím si zato, a v podstate neviem čo to bude, lebo si doslova kupujem niečo čo je otázkou času ako na tom bude.
No, rozpísal som sa ale vyjadril som asi všetky emócie, a pocity ohľadom tohto, každopádne ti prajem veľa šťastia a nervov do vývoja, lebo o tom to je vždy, nikdy nevyjde takýto vývoj bez problémov a komplikácii, podľa toho ako sa s tým vývojar vysporiada, podľa toho sa vidí kvalita hry.
Ryzen 5 3600, 16GB Predator 3200MHz a RTX 2060.