TOPlist

Vývoj vlastních her

Obecně i mimo OMSI

Re: Vývoj vlastních her

Příspěvekod Teku » 16 led 2020 00:39

Apache2015 píše:Áno, ale nikto, žiadny autor nezačínal veľkou hrou, videl si žeby napr. niekto začal od "konca"?
Každý začne nejakou malou hovadinkou ktorá zaberie max. rok vývoja so všetkým, a nie skočiť do niečoho čo má byť plnefunkčná hra, a konkurenciou pre hru ako OMSI napr.

Ak ideš pracovať ako programátor, ideš hneď programovať umelú inteligenciu alebo ideš nejaký jednoduchý program ktorý je praktický a proste je napr. žiadany?

Ako vraví autor, na modely je treba Peniaze ale tie peniaze mu nikto nedá ak niekto nevidí jeho produkt finálny, nie nejaký polotovar, o tom hovorím celú dobu, nedá sa začínať na veľkých projektoch, veľké projekty potrebuju buď fundáciu alebo viac členov, osamote taký veľký projekt sa proste nedá, a peniaze mu na to nikto nedá.

Ty si predpokladám tiež nekupuješ počítač ktorého komponenty ešte ani neexistujú, a nevieš aké výkonné, či stabilné alebo bezproblémové budú, tak isto auto.
Treba sa držať nohami na zemi.

Zaplatíš na začiatku vývoja hry napr. 10 000€, vývoj hry môže trva´t kľudne 5 rokov, ak tá hra o 5 rokov bude vydaná a nebude stáť za to? Alebo ani vôbec nevýjde? Na toto poukazujem.
Ak tá hra bude prepadák, nebude mať predaje a výnos, tak tých 10 000€ ti nikto nevráti, ak si aj kúpiš auto ktoré nakoniec nechceš, tak ti vrátia peniaze, ale u Startupu? Ak sa to neujme, tak zbohom, peniaze premárnené a výsledok nikde... Treba rozmýšľať z viac strán ako len z autorových, má to byť výhodné aj pre zákazníka, nikto mu nekáže aby hneď spravil v hre veľkú mapu, po .... funkcií, trolejbusy, autobusy a boh vie čo.

SIMT je hra ktorá grafikou ani funkčnosťou nezáujme a i tak je na tom celkom fajn, vyžadovala nejak veľa úsilia? okrem vytvorenia nejakého prostredia asi nič, pretože modely, hlavne vo Free verzii sú záležitosť na 2-3 mesiace, a ako projekt ktorý má byť začiatkom niečoho väčšieho je to dobrá vec.
Aneb, z Radového vojaka sa tiež nikto nestane "skokom" Generál

Ale presne toto chce spraviť, nikdy nevydal žiadnu hru, nevie aký bude mať feedback jeho tvorba, ale chce proste fundraising projektu aby bol uľahčený tento vývoj, doslova kupovanie mačky vo vreci



Jo a abych připomněl, "No Man's Sky" je velká hra. Větší než moje. Studio na ni začínalo. Teda technicky za to měli Android hru předtím... a 2D, ale to se nepočítá. A taky byly kickstarter, měly sice "video demo" hry, ale to bylo nafekované jak to bylo mockrát na netu rozebrané v herních souborech.

Měli bohužel pády a problém po vydání ale to je tím že na ně tlačilo Sony... Ale nyní je hra hratelná a sklízí vynikající hodnocení a dobré prodeje.

A jak dobře dopadly.
Uživatelský avatar
Teku
Zabydlený člen
Zabydlený člen
 
Příspěvky: 199
Registrován: 18 črc 2011 16:45
Bydliště: Brno

Re: Vývoj vlastních her

Příspěvekod domcek » 16 led 2020 11:25

Teku píše:
domcek píše:Apache - nechci se úplně zastávat autora ale třeba na koupi modelu nevidím víceméně nic špatného. Mít model je podle mě tak polovina práce, naprogramovat samotnou funkčnost - ať už aby to realisticky zrychlovalo, zpomalovalo, síla motoru, převodovka, animace, nastupování lidí atd. atd. Ono bych řekl že je navíc prakticky nemožné dělat vše v jednom člověku a cílit na to aby takhle rozsáhlá hra dopadla nějak rozumně. Pak to dopadne právě jako SIMT. Pokud autora víc baví ta programovací část, tak proč ne.


Definice "polovina práce" je špatně.

Nejde porovnávat kolik času zabere komu jaká část projektu v jedno měřítku. Není tu "univerzalní game developer".

Já jsem programátor, model té kvality kterou chci by mi zabral 98% práce. Dělal bych ho 3 - 4 roky a myslím si že bych nedosáhl kvality stejně které chci. Proč? Protože neumím modelovat autobusy. To jsem nikdy v životě nedělal, sice umím udělat dvojkolí k vlaku, ale i ten model mi zabral tehdy 5 měsíců. A to jsou vlastně jen kola.

Zase opačná strana existuje člověk co modeluje vozidla, dělal autobusy v minulosti. 98% času by se učil programovat a model by měl za 7 měsíců hotový.

Každý je jiný a já si nevěřím na modelování a nevěřím si na zvukové zpracování.

Pak je tu třetí strana naší nyní kvantové mince, a to je že udělám vše ale nekvalitně, nebo spíš "Rychle". A to nechci.



Jo, však to jsem se tak nějak snažil naznačit, 50% je tak nějak můj velmi hrubý odhad na základě vlastního projektu, jinak jsem tou svojí zprávou chtěl veskrze říct to co říkáš ty.
Jedna věc mi ale vrtá hlavou - co assety? Sada administrativních budov, domečků, paneláků, industriální věci, silnice, chodníky, obrubníky, ploty, zdi, sada značek.. To jsou věci co běžně na asset storu úplně neseženeš a jak píšeš na modelování není úplně tvůj šálek čaje. Jak to plánuješ řešit? :)
http://trucksbook.eu/ developer, ETS 2 Map designer.
Uživatelský avatar
domcek
Diskutující člen
Diskutující člen
 
Příspěvky: 380
Registrován: 15 dub 2011 20:13

Re: Vývoj vlastních her

Příspěvekod Teku » 16 led 2020 13:28

No spoustu modelů si budu muset objednat na zakázku, alespoň na demo.
Říkal sem si že v demu bych udělal BRNO a linku 501 která tady vede z Ústředního hřbitova do Moravan, Nebovid a dál.
Tím se pokryje dálnice (Brno - Vídeň), kruhové objezdy, křižovatky a silnice mezi vesnicemi i vesnice. Takže by v demu šlo vyzkoušet vše.

Vzniká tím bohužel problém že narozdíl od Brno-Lišeň což je komunistický panelák vedle druhého, tohle jsou baráky... Nejvíce podobné bych zkusil najít na asset storu, pokud nejsou tak objednat. Popřípadě snadné budovy bych možná i zvládl sám (Když to bude komunistický kvádr...).

Jinak silnice mám sehnané v assetech s 3D texturou, neboli výmoly budou vážně výmoly. To stejné ke značkám a označení obecně a také k chodníkům.
Uživatelský avatar
Teku
Zabydlený člen
Zabydlený člen
 
Příspěvky: 199
Registrován: 18 črc 2011 16:45
Bydliště: Brno

Re: Vývoj vlastních her

Příspěvekod Apache2015 » 16 led 2020 14:26

Nemyslíš že porovnávať SCS, či iné štúdia ktoré v začiatkoch už mali viac zamestnancov so sebou je celkom neobjektívne?

Porovnaj sa tak k chlapcovi z kanady ktorý vytvoril hru Unturned ktorá je celkom slávna, bol na to jediný a sám

Štúdia začínali na celkom veľkých projektoch, jednotlivci nie pretože by to trvalo roky a roky... vidno že nechápeš kam tým mierim, ak vravíš že ti nejdú modely, prečo si neskúsiš nájsť nejakého entuziastu ako ty ktorý by ti pomohol podieľať sa na tvorbe hry, ale bol by to napr. nejaký Grafik, so schopnosťami tvorby 3D? Ak chceš byť úspešný musí ti byť jasné že samému to ide, ale v spoločnosti ďalších ľudí o to ľahšie..
Ryzen 5 3600, 16GB Predator 3200MHz a RTX 2060.
Uživatelský avatar
Apache2015
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1689
Registrován: 18 bře 2015 19:07
Bydliště: Slovensko

Předchozí

Zpět na Volná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků