TOPlist

MHD-Máte Hromadu Důvodů

Obecně i mimo OMSI

Re: MHD-Máte Hromadu Důvodů

Příspěvekod igisek » 18 lis 2017 12:35

On velký problém je dle mého vypozorování i přeplněnost různých spojů. Třeba v Brně jsem si toho všiml několikrát. A v kombinaci s intervaly, či časem trvání cesty v MHD, pak vítězí auto. Ono lidi lze dělit na 3 části, co se týče ježdění MHD:1. skupina-lidi, kteří pojedou MHD ve většině případů, protože třeba na auto nemají, nebo odmítají z různých důvodů jet autem. Ti pojedou MHD i kdyby byla dopravní kalamita všeho druhu (žáci ZŠ,důchodci,chudší lidi). Pak 2.skupina jsou lidi, kteří pojedou třeba v MHD za určitých podmínek, nebo za určitých podmínek v autě (třeba v létě pojedou autem, protože chybí třeba klimatizace v MHD, nebo protože aktuálně spěchají, jindy třeba jedou MHD nebo se jim zrovna nechce platit za benzín nebo jsou to studenti atd., atd. A pak 3.skupina lidí je taková,která do MHD nesedne, i kdyby za to dostávali peníze. Takové lidi (většinou bohatí, nebo příliš pohodlní) MHD nikdy nenaláká. A cílem DP by mělo být nalákat co nejvíce lidí, hlavně z té 2.skupiny, protože 1.skupinu mají ve většině případů jistou a třetí skupinu se jim nalákat většinou nepodaří.A troufám si říct, že té druhé skupiny je asi nejvíc. Třeba já si za účastí průzkumů všiml, že na podzim a v zimě, alespoň u nás, jezdí v MHD víc lidí, než na jaře a v létě (prázdniny, absence klimy, méně cestování) a proto si myslím, že podpora DP bude jak v tom, aby spoje jezdily nepřeplněné, tak i v tom, aby se zvyšovala venkovní teplota, za jaké se bude ve vozidlech povinně již topit (třeba v roce 2010 to bylo v DPMB kolem 3°C, teď je to již skoro 6°C), aby některé spoje měly na sebe garantovaný přestup (vyčkání na určitý spoj do určitého zpoždění apod, ano v Brně to tak různě funguje, že bus,který jede do okrajové části vyčkává na třeba 1-2 zpožděné další spoje jiných linek, zatímco spoje, které jezdí často nevyčkávají na nic). :)
Je nejlepší slavit narozky na pátek 13.,v roce 2013 :D
Stránka mého města https://www.facebook.com/dpmoravec?ref=hl
Uživatelský avatar
igisek
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1509
Registrován: 12 dub 2011 14:53
Bydliště: Brno-Řečkovice

Re: MHD-Máte Hromadu Důvodů

Příspěvekod Peterson » 18 lis 2017 23:08

Problémov v MHD je mnoho. Pravdepodobne výsadou tej v Bratislave je zásadné nečakanie na ľudí, ktorí idú z autobusu do električky (alebo naopak, neraz sa mi stalo, že mi z LaFranconi ušiel autobus pred nosom), ale to sa dá ospravedlniť.

Absolútna blbosť v Bratislave sú vybetónované trate pre električky, po ktorých však autobusy jazdiť nemôžu. Z akého dôvodu? Vôbec sa neteším na to postávanie v linke 31, ktorá stojí v zápche od Karlovej Vsi do centra, navyše odbáča vľavo, čo nie je extra veľký problém. Do práce nebudem musieť chodiť tým busom, prestúpim na LaFranconi a odveziem sa pod Most SNP, tam si opäť počkám v zápche až po Nivy, odkiaľ sú bus pruhy. Väčšinou s prekážkami v podobe áut, ktoré vyčnievajú do pruhu. Od toho bottlenecku je to už v pohode.

Bratislava má veľmi širokú prímestskú oblasť, mnohí dochádzajú (aj z Trnavy), zo satelitov najviac. MHD stojí v zápche spolu s nimi. Mám pocit, že ľudia, ktorí majú trvalý pobyt v BA práveže MHD používajú, dochádzači menej (študenti samozrejme áno, poprípade pár exemplárov z najbližších obcí), no a samostatnou kategóriou sú ľudia, ktorí majú služobné auto 24/7. Oni autom pôjdu, aj keby ich to stálo život. Veď keď už ho majú, tak ho aspoň totálne zruntujú. A tak.

Bratislava rieši ten istý problém ako Brusel, a tak isto ako Brusel, finančne to neutiahnu na 100%, lebo nie všetci čo žijú v Bratislave tam majú aj trvalý pobyt. A od nich dane nejdú. Aj preto by Frešov projekt MHD zadarmo fungoval, resp. by ani nebol tak drahý. Veď koľko z tých 60 000 študentov je z BA?

Spojte si to s úplne hlúpym fetišom na samostatný profil pre električky (na druhej strane, aspoň to nie je úplne naopak ako v prípade linky 82 v Bruseli...), a máte tu MHD, ktorá sa síce snaží fungovať, ale bez poriadnej injekcie umu a nekonvenčného uvažovania môže implodovať.

V prípade Košíc by som navrhol to isté: na sídlisku Nad Jazerom spraviť nový betónový koberec na električkovej trati a pustiť tam autobusy, hneď bude MHD menej meškať, aj sanitky sa niekam v špičke dostanú. Určite to nie je jediný prípad. Veď počas veľkých výluk aj stávali autobusy na električkových zastávkach...
Uživatelský avatar
Peterson
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 5385
Registrován: 08 led 2013 16:35

Předchozí

Zpět na Volná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků