TOPlist

Elektrobusy a vozidlá na alternatívne pohony

Obecně i mimo OMSI

Elektrobusy a vozidlá na alternatívne pohony

Příspěvekod rpopo » 01 srp 2016 22:37

Napadlo ma založiť túto tému, z dôvodu, že tu nič podobné nevidím, a bolo by fajn, mať vlákno, kde sa môžeme diskutovať o takýchto vozidlách, hlavne teda elektrobusoch. Môžete sa tu vyjadriť, svoje pocity a domnienky, ale pekne prosím, ak nemáte čo k veci povedať, radšej nepíšte. Odcenil by som, keby sa tu vyjadrovali ľudia, ktorí vedia o čom hovoria a nie šotolina typu "sorkaješrotakarosa4ever"...

Hlavným dôvodom ale prečo to zakladám je to, že viem, že sa tu nachádza dosť schopných ľudí, ktorí kutrajú na rôznych stránkach a majú čo to precestované, aspoň súdiac podľa fotiek vo vlákne fotografie. Dnes keď som prehľadával ruský Fotobus, čo určite mnoho z vás pozná, natrafil som na zaujímavé vozidlo. Volá sa Elektron.
http://fotobus.msk.ru/vehicle/1019109/#n1244457

V skratke, ide o 12 metrový autobus na elektriku. Snažil som sa čosi o tom vypátrať, lebo ma to zaujalo, dojazd do má okolo 200km na jedno nabitie. K dispozícii je široká škála výbavy, aj batérii, na stránke výrobcu "ElektronTrans" sa dočítate viac. Čo som ale urobil bolo, že som sa snažil porovnať známe záležitosti s košickými SORkami EBN 11,1. Naše SORky stáli cca 400 tisíc eur jedna, Elektron, s vyššou kapacitou, dojazdom, aj výkonom vyjde na 325 tisíc €. Autobusy pomaličky začínajú jazdiť v Ľvove, koncepčne to vychádza z trolejbusu, ktoré firma tak isto vyrába. Subjektívne hodnotím dizajn ako podarený, interiér vyzerá dobre, hoci nechápem, prečo je v ňom toľko schodíkov. Ak som to správne pochopil, kúrenie je naftové.
Nestretol sa s tým niekto, alebo s nejakými informáciami o ňom ?
PS: nie, nie je to Ekova Elektron, sú to dva rozdielne elektrobusy.
Obrázek
Uživatelský avatar
rpopo
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 2641
Registrován: 23 říj 2011 20:36
Bydliště: Košice

Re: Elektrobusy a vozidlá na alternatívne pohony

Příspěvekod Peterson » 01 srp 2016 22:51

S autobusmi na alternatívny pohon som sa už stretol, či už s hybridmi v Monaku, alebo s hybridmi a vodíkovým autobusom na expresnej linke Brusel - Leuven. Všetko to bol VanHool A320 (ak si dobre pamätám), avšak veľmi sa s nimi nestretneš. Pre západ je altenatívny pohon aj CNG, čo som tak brouzdal stránku STIB, tak bolo CNG v štádiu výskumu. Košice behajú na elektrobusoch. Kde urobili súdruhovia progresu chybu?

K tomu ruskému autobusu - nepáči sa mi, konštrukčne vyzerá zastaralo (na spôsob TWT), podozrivo nízka cena skrýva otázku, že na čom sa šetrilo. Len aby to nebolo na baterkách, ktoré chytia takú pamäť, že nedajú ani poradie. To bol problém starých bateriek, prvá Tesla sa po úplnom vybití musela vracať do firmy, Nissan Leaf sa zas nesmel ťahať. Dvíhať na žeriave také hebedo bude zábava.
Uživatelský avatar
Peterson
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 5385
Registrován: 08 led 2013 16:35

Re: Elektrobusy a vozidlá na alternatívne pohony

Příspěvekod rpopo » 01 srp 2016 23:23

Prečital som toho o ňom veľa... Baterky vraj vydržia až do 8000 nabijacich cyklov, pri spravnej udržbe a prevadzke. Ak zobereš do uvahy, že 8000 nabiti ja pri jednom nabiti denne je okolo 27 rokov, za idealnych podmienok, tak realne by som tomu dal polovicu, ajkeď kto vie. Životnosť autobusu by to malo mať asi pokrytú. Na 70 percent sa vie nabiť za 20 minut, na baterky ma dozerať BMS, čo maju všetky elektrobusy. Nikde som sa nedočital ake baterky použili, štandardne Lithium-iontove ale pamäťovy efekt potlačuju. Firma sa sklada z viacerych firiem, medzi nimi aj niečo nemecke. A je to relativne nova, iba 5 ročna firma, elektrobusom sa venuju rok. Zaujimali by ma nejake postrehy z prevadzky, poruchovosť ....
Obrázek
Uživatelský avatar
rpopo
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 2641
Registrován: 23 říj 2011 20:36
Bydliště: Košice


Zpět na Volná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 13 návštevníků