TOPlist

ODPAD

Obecně i mimo OMSI

Re: ODPAD

Příspěvekod dejvk » 16 srp 2018 22:55

Stone Cold píše:Budeme se bavit o vozech z Prahy. Ano u Citybusů praskaly rámy, ale to je tak jediné, co je na nich vyloženě špatného. Tenkrát hořely 18M Citybusy, kvůli (pokud si dobře vzpomínám) vadným startérům, ale byly to 13 let staré vozy a ne pár měsíců staré. Pražské Citelisy nehořely vůbec, ani 12 metrový a ani ten jeden 18 metrový a jsou méně rozvrzané než 4 roky staré Crosswaye, se kterými jezdím do školy. Ono také záleží na údržbě, pokud se na to sere, tak to taky nějak vypadá. Se Solarisy jsem se tenkrát v Praze několikrát vezl, sedačky ve starých verzích jsou tvrdé, v interiéru to smrdí plastama (U SORu taky, ale to je vedlejší) a abych si mohl sednout do zádu k motoru se svojí výškou 185 cm, tak si musím krčit hlavu.


Stone Cold píše:Karosa je prostě Karosa, některé vozy jsou schopny vydržet 20 let, kolikrát by vydržely i déle. Např. B951 jsou kvalitní vozy, i ty nejstarší, kterým je 16 let, tak jsou pořád v provozu a mají za sebou maximálně ČO.


Nevím, co tvůj brácha v údu prý dělá, ale Karosy jsou naprosto rozpadlé, a právě B951 už spíš připomínají spíš schodiště než autobus (slavná zlomenina 4046) a velmi rychle se vyřazují. Které nemají zlomený rám, ty jsou prorezlé skrz naskrz. Ač to byl na svojí dobu pokrokový vůz, tak se sotva dožívají rozumné životnosti. Solarisy jsou myslím jediné vozy, které v Praze nehořely, jinak hořelo všechno, sorky, karosy (zdravíme suchdolský kopec), ciťáky (ty mají na plápolání vyhrazenou svojí jednu zastávku v Letňanech; byť uznávám, že ta hrstka vozů s novou maskou možná statisticky nehořela), myslím že i ten pidiikarus blafnul. Pokud máš pocit, že jsou City-whatever míň rozvrzané než cokoliv jiného, podívej se taky kolik novin to drží pohromadě. Když jednu sobotní přílohu vyndáš, tak se to složí jako puzzle. Tak, jako se při rekonstrukcích kostelů vyndavají staré svitky z patnáctého století, jednou budou někde na Balkáně vyndavat pražskou mladou frontu. Že nové vozy smrdí... well, s tím kolik je tam plastu je to ještě hodně dobré. Doporučuju očmuchat 6950+, tam se člověku motá hlava jak na vietnamské tržnici.
Uživatelský avatar
dejvk
Pokročilý člen
Pokročilý člen
 
Příspěvky: 1088
Registrován: 10 pro 2011 20:51

Re: ODPAD

Příspěvekod fanda124 » 16 srp 2018 23:49

Rád bych zareágoval na Stone Colduv příspěvek o tři strany zpět o tom, jak Sorky a Irisy jsou nejlepší vozidla planety.
Tak za prvé, všechno co se v moderním výdobytku dělá jsou ty největší šunky co se dají vyrobit... A srovnávat nějakou plesnivou karosu s novým autobusem hodný roku 2018 je docela slušnej výkon. Píšeš cosi o sedačkách, to si určuje dodavatel, a pokud DPP jsou čůráci a dali si tam ty nepohodlné Sterky tak to je jejich blbost, né výrobce. To, že se tam musíš krčit, není jenom Solaris... Viz Busline Sor CNG12... Tam se musíš krčet taky, to samé v Crosswayi CNG ;) Takže jsi zmínil naprosté blbosti... A co se týče kvalit, tak po technické stránce je na tom Solaris dosti v předu, teď myslím konstrukci a izolaci. Za konstrukční vlastnosti a zaizolování bych několik konstruktérů Sorky poslal do gulagu. Takže takový kecy ohledně toho, jak Sor a Irisy jsou nejlepší si nech na koledu na mikuláše. Protože meleš naprostý kraviny. A muže se semnou hádat kdo chce, ale když jsem viděl jak vypadají pod kapotou CNG12 od Busline, v jakých stavech jsou nápravy, rámy, hadice apod po 4 letech provozu, tak mě někdo nepřesvědčí o opaku jak kvalitní to jsou vozy, jenom pohoupohé šmejdy to jsou, ani 10 let to nevydrží. Proto se taky za 4 roky plánují vyřadit a prodat někam do prčic. A abych zase nebyl za nějakého Sorrasistu, tak i ty Solarisy na tom nejsou bůh ví jak dobře. Co se tu nejlépe drží jsou ty Setry, které jsou co se týče zpracování na nejlepší úrovní. Ano, jsou líné a moc jim to netáhne, ale nic v nich nemlátí, mají tiché motory, převodovky naprosto perfektní.
ImageImage
Uživatelský avatar
fanda124
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1282
Registrován: 14 črc 2012 17:57
Bydliště: Doma kde jinde ?

Re: ODPAD

Příspěvekod Stone Cold » 17 srp 2018 01:28

Fanda124: Co to tu zase meleš? Nepsal jsem, že SORky a Irisy jsou nejlepší vozidla planety, ale že jsou kvalitou lepší než Solarisy. Dále, srovnával jsem stav Karosy, Irisu a Solarisu po několika letech v provozu a ne nový vůz se starým. Zase meleš hovna, nauč se číst. Je sice pravda, že v Crosswayi se taky musím krčit, ale rozhodně ne takovým způsobem jako v tom polským sráči, který jezdí v Praze. Tu plesnivou Karosu si prosím odpusť, pořád lepší než ten plastama otrávějící Solaris. Ano, stojím si za tím, že Karosy, Irisy a Renaulty jsou kvalitnější než Solaris a jestli se ti to nelíbí, tak se z toho třeba poser :) Já ti tvůj názor brát nebudu. Ono ty Solarisy určitě nebudou žádný terno co se týče kvality, ale rozhodně na tom budou líp, než naše Crosswaye, které se rozpadají již po 4 letech provozu. A dokazují to příspěvky od Martina_S. Co jsem tak koukal na roky výroby těch Solarisů a porovnal ho s popisem stavu těch vozů, tak to není nic úžasného. „A taky tak podle toho ty vozy vypadají. Ještě, že se těch odporných krabic čísel 7709 - 7724 zbavíme už letos. To jsou neuvěřitelné popelnice, které - mimochodem, pokud vím, jsou už taky ve stadiu rozkladu a rozpadu. Ostatní vozy (7731 - 7787 a 7801 - 7807) jsou v pohodě.“ Hezký, že? Kde je ta tvá úžasná polská kvalita? 7709 je z roku 2004, 7724 je z roku 2005 apod. a údajně jsou ve stádiu rozkladu. Ale např. 7731 je z roku 2007 a prý je v pohodě. Jak je to možné? Vždyť Solaris je přece kvalitní výrobce, tak proč se za 3 roky změnila kvalita tak, že se vůz z roku 2007 nerozpadá, ale o 3 roky starší je pravý opak? Z vlastní zkušenosti vím, jak jsou na tom pražské Citybusy poslední série od Renaultu z Vršovické garáže. Jsou z roku 2000 a stavem jsou na tom po 18ti letech lépe než 9 let staré NBčka, rozhodně se nerozpadají jako ty 14 let staré Solahnisy z DPO a ani nemají žádnou SO, GO, ČO. To platí i pro pražské B951, maximálně mají za sebou ČO, mimochodem první ČO B951 proběhla v roce 2013, zhruba po 11 letech v provozu a spousta vozů jezdí bez ČO a jiných větších oprav dodnes a ve velkých počtech. Prostě spolehlivé vozy a to platí i pro Irisácké Citybusy, které kromě praskajících rámů kvůli uložení motoru, nemají žádnou významnou vadu a Citelisy to samé. Kam se ně hrabou naše Solarisy společně s vozy z DPO. Samozřejmě, pokud se o to nebude nikdo starat, tak to taky tak vypadá. V DPP je údržba na skvělé úrovni a taky ty Citelisy podle toho vypadají. Ještě jsem neviděl ani neslyšel jedinou stížnost na pražské Citelisy, jenom vídám stížnosti z Pardubic a jiných měst, tak kde je asi chyba, že? Všude hoří, všude jsou v hrozném stavu, ale v Praze nic. To samé s B952 v Košicích, rpopo nám tu popsal, jaký jsou to mrdky, a že tam mají jen jednu, zbytek se vyřadil, ale v Praze jsou B951, které jsou stejného ročníku jako v Košicích (jsou to téměř totožné vozy, kvalitou jsou úplně stejné) a pořád jezdí maximálně s ČO. To samé ty Busline SORky, to bude stejný příběh jako v Košicích, údržba která stojí za prd, Busline Crosswaye nejsou v nějakém extra úžasném stavu, i ty Axery jsou na tom líp.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Stone Cold
Člen
Člen
 
Příspěvky: 1203
Registrován: 14 srp 2013 13:51

Re: ODPAD

Příspěvekod Stone Cold » 17 srp 2018 01:52

dejvk píše:Nevím, co tvůj brácha v údu prý dělá, ale Karosy jsou naprosto rozpadlé, a právě B951 už spíš připomínají spíš schodiště než autobus (slavná zlomenina 4046) a velmi rychle se vyřazují. Které nemají zlomený rám, ty jsou prorezlé skrz naskrz. Ač to byl na svojí dobu pokrokový vůz, tak se sotva dožívají rozumné životnosti. Solarisy jsou myslím jediné vozy, které v Praze nehořely, jinak hořelo všechno, sorky, karosy (zdravíme suchdolský kopec), ciťáky (ty mají na plápolání vyhrazenou svojí jednu zastávku v Letňanech; byť uznávám, že ta hrstka vozů s novou maskou možná statisticky nehořela), myslím že i ten pidiikarus blafnul. Pokud máš pocit, že jsou City-whatever míň rozvrzané než cokoliv jiného, podívej se taky kolik novin to drží pohromadě. Když jednu sobotní přílohu vyndáš, tak se to složí jako puzzle.

Kdyby na tom byly B951/E tak špatně, tak jich je rozhodně míň, viz B941 ;) Rychle se nevyřazují ze 131 vozů je vyřazených pouze 7 B951/E v tomto roce, tyto vyřazené vozy ani neměly žádnou opravu, jsou to minimálně 14 let staré vozy a jejich stav odpovídá jednotlivým kusům a ne celé "flotile" B951/E. A pokud dobře vím, tak žádná B951/E za celých 16 let neblafla, Citybusy hořely pouze 18M a to mám pocit, že kvůli vadným startérům po 13ti letech, SORka nehořela ani jedna :) Citybusy jsou vyklepané stejně jako SORky, Karosy a starší Solarisy se už taky klepou a ani se nelze divit, pražské silnice jsou prostě jedna díra za druhou :)
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Stone Cold
Člen
Člen
 
Příspěvky: 1203
Registrován: 14 srp 2013 13:51

Re: ODPAD

Příspěvekod vojtas » 17 srp 2018 06:05

https://www.pozary.cz/clanek/176907-poz ... ke-zavady/
Tady mas tu nehorlavou SORku... Jinak fakt si nemuzes udelat nazor podle Solarisu od Aboutů, kdyz tam jsou v otresnem stavu naprosto vsechny vozy, nebo s malymi Solarisy DPP, kdyz vis, kudy vetsinu sveho zivota jezdi (kostky nejsou pro bus zrovna ideal...).
Jinal, kdyz uz jsme u tematu polskych vyrobku, co si myslim o Stadleru nOVA?
10 let...
Uživatelský avatar
vojtas
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1250
Registrován: 12 dub 2011 13:55
Bydliště: Ostrava

Re: ODPAD

Příspěvekod rpopo » 17 srp 2018 09:41

Stone: Karosa a 20 rokov ? To možno platilo u LC 73x. Nikde inde. Nie bez opravy rovnajúcej sa takmer novostavbe.

dejvk: Povedz mi jedinú jednu vec, v ktorej bola 951tka pokroková ? Alebo hocičo iné novšie od 700ky. Posledný pokrok, ktorý Karosa urobila bol prechod od Šky na 700ku, to zvyšné bola len modernizácia, ktorá často krát plynulo "prešla" od modelu k modelu, ako príklad si vezmi úplne prvé B932ky, ktoré mali od posledných B732 rozdielne čelá a palubovku. A takto to šlo ďalej a ďalej, a že sa tam vymeni motor, neznamena žiaden pokrok. Ale to je len znak toho, ako to v tej dobe už išlo s Karosou do kytek, v momente keď do toho stúpil Renault resp. Irisbus, to bolo odsúdené k zániku. Nepochybne bola Karosa super pre vodičov, ale v tej dobe sa to už nemalo vyrábať. Je škoda, že Karosa neprišla s niečím vlastným, novej konštrukcie.

Ten tvoj "pokrok" by som mohol kľudne prirovnať k Urbanwayu. Koľko vecí sa tam výraznejšie zmenilo od úplne prvého R312 ? Lebo okrem toho, že stamaď boli za 40 rokov schopní useknúť z interiéru jeden schod (aj to postupne s 20 ročnou odchýľkou podotýkam :mrgreen: ) tak sú to stále úplne rovnaké krámy. Všetko zle vyriešené tam ostáva stále tak ako to bolo už u prvého modelu. V Košiciach máme len Citelisy, pričom toto je jediný autobus, kde sa nedá hovoriť o neúdržbe, lebo ak je neúdržba, nefunguje nič, fakt nič. Ale aby musela byť vo výbave autobusu handra na sklo, montážna pena a asi 10 kíl novín, aby sa ten krám nerozpadol, to je už trošku veľa. O tom, koľko krát boli nitované niektoré časti vravieť nemusím, a že po 8 rokoch od zaradenia sa nám začínajú lámať rámy tak isto netreba vravieť. Jeden kľakol začiatkom leta, polámal sa tak, až vypáčilo stlpik aj s dvoma oknami. Gg wp, ako sa hovorí po gamersky. :mrgreen:

A ku požiarom, súhlasím s názorom Martina_S, že tie sa týkajú niektorej série vozidiel. Najlepším príkladom je celá výrobná séria LC936 a LC 936E (XE už boli opravené). S plochým zadným čelom neboli skúsenosti, a tak umiestnili hadicu, neviem či s naftou alebo olejom, kdesi nad akúsi pohyblivú časť. Časom to hadicu predrelo a autobus bafol. Veď si zistite, koľko z nich horelo a koľko z nich zhorelo do tla. Ďalším príkladom sú košické Solarisy, tretia séria. Tie sú tiež z čeľade horľavé.

Inak ku ostatným... Berte to tak, že veľká časť konštruktérov Karosy prešla ku SORke. SOR je v mnohých prípadoch geniálne vymyslený autobus, horšie to je už s prevedením tej myšlienky do reality. Naviac celý autobus je postavený viac menej na kompromisných riešeniach, viď použitie prednej nápravy, alebo všeobecne malých kolies. Faktom však je, že SORka od svojho založenia urobila úžasné pokroky, v kvalite, v prevedení, prakticky vo všetkom. Prvé NB a posledné NB sa skutočne nedajú porovnať. A že to hnije a praskajú tomu rámy ? Treba dodať, že išlo vtedy o jedny z prvých kusov autobusov, celá koncepcia NB bola v plienkach, a časom tie problémy viac menej vyriešili. V Košiciach problém s rámami nemáme, autobusy tu už jazdia štvrtým rokom. Je fakt, že SORka čo sa izolácie týka, oproti Solarisu výrazne zostáva (nevidel som skelet štvrtej, ani tretej generácie, hrabal som sa len v košickej druhej), na druhej strane, niekde sa muselo premietnuť to, že SORka dávala Solarisu na frak v cenách vozidiel a získavala si zákazníkov. Ja osobne som veľký fanúšik SORky, nie autobusov ako takých, ale politiky výrobcu. Na toto sa nechytá nikto, ani zďaleka.
Obrázek
Uživatelský avatar
rpopo
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 2641
Registrován: 23 říj 2011 20:36
Bydliště: Košice

Re: ODPAD

Příspěvekod danutu » 17 srp 2018 17:50

Myslím si že Rpopo to napsal správně, co se SORu týče. Berte pěkně prosím v potaz co mají ostatní výrobci autobusů za sebou Karosa se datuje až k 120let starým Sodomkům , rodokmen Iveca potažmo Irisbus/Renaultu se datuje až někam k Berlietům a Saviemům , což taky bude +-100let, Totéž MAN a Mercedes. I co se Solarisu týče nesmíme zapomínat že to bývala divize městských a meziměstských Neoplanů , což jsou taky 50.léta 20. století. SORka ? ti začli v roce tuším 1993 , jasně což už je taky 25 let ale taky jak dlouho trvalo než začli dělat alespoň 10,5 dlouhý vůz. Do řad 12 metrů pronikly až v roce 2003. Tzn. máme tu 15 až 25 leté zkušenosti proti více než 100 letým ;) a lidi .... ruku na srdce .... vezměte si ty kroky co SOR dělá , porovnejte si BN12 s kterým v roce 2003 začali , pak NB12 +-2010 a nyní NS a řekněte mi že to nejsou stamílové kroky vpřed. Troufám si tvrdit že až se pořádně zaběhne NS tak SOR bude řádově evropsky konkureční firma. Žádné malé kolečka vepředu , žádné uspořádání interiéru stylem že NB je vlastně vyskopodlažní autobus apod. Tady podle mě platí typické Češství , všechno cizí je dobré, ale být hrdí na vlastní produkt to už ne. Potom tu je taky samozřejmě otázka , proč SOR vyrábí lowcost vozy ? No proč asi .... protože to český a slovenský trh požadují ;) Za povšimnutí stojí že ani ty MANy , Mercedesy , Solarisy apod. jsou nesrovnatelné z těmi co potkáte v domovských zemích těchto výrobců ... Proč ? .... protože tam evidentně nepanuje nejsprostější věta českého národa ....... : Hodnotící kritérium ... cena = 100% (samozřejmě přestřeleno , ale pod 60% jsem ještě neviděl) :)
Uživatelský avatar
danutu
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 616
Registrován: 07 zář 2011 20:42
Bydliště: Liberec

Re: ODPAD

Příspěvekod Menticek887 » 17 srp 2018 17:53

danutu
Pravda, souhlasím s tebou chlape :)
Obrázek

Můj Počítač: Nějaký křáp který sotva rozjede OMSI
Menticek887
Člen
Člen
 
Příspěvky: 89
Registrován: 25 črc 2018 18:27

Re: ODPAD

Příspěvekod MokrýPapuč » 17 srp 2018 18:22

danutu píše:Hodnotící kritérium ... cena = 100% (samozřejmě přestřeleno , ale pod 60% jsem ještě neviděl) :)

Zemek se svým ČSAD Vsetín na tehdejší VŘ na busy měl 51% cena a zbytek záruka.. ale to byla výjimka a dostali jsme Yutongy.. si nestěžujte na Citelisy, Urbanwaye,.. když jste ještě nejeli v Yutongu :D.
I crashed my car into a bridge, I don't care.
Uživatelský avatar
MokrýPapuč
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 538
Registrován: 21 bře 2015 19:40
Bydliště: Ráj Seter 315

Re: ODPAD

Příspěvekod Martin_S » 17 srp 2018 18:50

Jen bych v souvislosti s tím, co napsal rpopo rád upozornil na skutečnost, že nejen Karosy jsou od řady 700 v podstatě jedno a to samé, ale stejně tak i Solarisy jsou od I. generace skoro jedno a to samé. A pokud by chtěl někdo pindat, tak připomínám, že pokud bylo něco jinak, tak pouze jako důsledek přání zákazníka nebo úpravy nevyhovujících celků či řešení.

Mimochodem, pokud jde o měřítko špatnosti, tak jsou to nové minibusy Dekstra LE37 CNG a popis všech chyb je minimálně na dvoustránkový článek v novinách.

A když už se bavíme o SORkách, tak firma je sice mladá a neomlácená trhem a poptávkou a zkušenostmi, ale mám tak nějak pocit, že možnost na debut v případě vozů NB už bohužel propásla. A myslím si, že se za těch 15-20 let od vzniku firmy po vznik NB se už mohli trochu poučit z minulých chyb, ale bohužel to tak nějak nezvládli. Na druhou stranu, SORkami tak často nejezdím a jsem zvyklý na Solarisy, takže to moc nemůžu posoudit, nakolik je to vyvedený vůz.
Uživatelský avatar
Martin_S
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 463
Registrován: 18 dub 2016 13:58
Bydliště: !!!

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků