Dnes mám náladu na trošku dlhšiu recenziu, takže sa trošku rozpíšem.
Mapa na prvý dojem pôsobí ako krásna, obrovská, a veľmi detailne spracovaná mapa. No aj napriek tomu mapa beží celkom stabilne bez AI autobusov, ktorých je tam požehnane. Takže odporúčam si AI autobusy zapnúť, klesne FPS, ale nebude to taká nudná jazda. Ako prvú linku som si prešiel linku 70. Vybral som si ju na základe tabuľky v readme, kde sa spomínala vysoká náročnosť. Toto bolo ale značne prehnané, pretože linka bola na úrovni klasických prímestských liniek len s takým morským nádychom. Bolo pol desiatej večer, takže som vyrazil s krátkym Ikarusom 412 z konečnej Wah Fu Estate smerom na Yat Lam Estate. Aj napriek času bol autobus z prvej zastávky dosť plný. Jazda prebiehala v pohode, ale ako prvú vec som si všimol absolútne nestíhateľné jazdné doby a extrémne dlhé státia na semaforoch. Už na zastávke Fuk Wo Estate som ďalej cestujúcich nebral, nezmestili sa. Čo je vcelku nečakané, pretože linka nejazdí okolo žiadnych veľmi významných bodov. Trasa bola skoro stále v kopci, a meškanie sa šplhalo k 5 minútam. Čo ma tak príjemne prekvapilo, bol celkom vkusný a dosť reálne vedený tunel pre autá a peších, no premávka tu bola žalostne nízka. Dá sa povedať, že po ceste som stretol iba jednu dodávku.
Za koncom tunela nasledovala celkom pekná pasáž, ktorá bola ale trošku nudná, pretože sa neustále jazdilo vedľa diaľnice. Bolo tam zopár zastávok, ale nechápem, odkiaľ sa bralo toľko ľudí, keďže bolo skoro desať hodín večer a naokolo nič. Aj napriek tomu sa našlo na tých zastávkach dokopy skoro 15 ľudí. Linka následne prechádza cez malú osadu/dedinku, kde sa zachádza ku katedrále Sv. Paula, a prichádza sa do South Valley, mesta veľkosti ako pol Grundorfu, kde sa stojí na stanici a potom sa ide hore na koniec. Na stanici vystúpila časť autobusu, a pózoval aj samotný autobus.
Čo ma trošku ďalej prekvapilo, boli neskutočne voľné jazdné doby, čiže som dokázal vynulovať meškanie a ešte urobiť minútový nadbeh. Nasledovala zastávka S. Valley, Sport centre, kde vystúpila väčšina cestujúcich, a hore som už išiel poloprázdny. Konečná bola celkom malá a na cestu nazad nečakalo veľa ľudí.
Ďalšia linka, ktorú som otestoval, bola linka A1. Chcel som vyskúšať aj nejaký ten letiskový expres. Je to linka spojujúca letisko a Bauernhof. Vybral som si Karosu C954E, lebo na takú linku by som s mestským vozom nešiel.
Na nástupnej zastávke čakalo pomerne dosť ľudí, ale Karosa to pobrala bez problémov. Na tieto linky je nástup len so zakúpeným lístkom, doplnkový predaj tu nevedú.
A1 ešte zastavuje aj na termináli 1, kde dobiehal 1 pán, lebo stál na nesprávnom nástupišti. Linka ide z letiska po diaľnici súbežne s železnicou. Istá časť ľudí išla len po prvú zastávku v meste, kde následne prestupovali na ďalšie linky.
Jazda na Bauernhof postupovala celkom v pohode, meškal som, čo je pre túto mapu typické, a od Marktplatzu to kopíruje 76 až po Bauernhof.
Nasledujúca linka, ktorú som si prešiel, bola 74.
Oproti starému Great Grundorfu sa po novom zachádza aj na žel. stanicu, a aj so zachádzkou linka trvá len 11 min., oproti starým 14 min. Začal som na Bauernhofe s Hamburgským mercedesom O405, a vyrazil s hŕstkou cestujúcich. Od žel. stanice nešlo veľa ľudí, ale nebolo ich ani málo. Aj tu bol cestovný poriadok absolútne nestíhateľný, ako na všetkých ostatných linkách v GG.
Oproti starému GG, na Wah Fu Estate (kedysi Sumputuous Estate) išlo omnoho viac ľudí, ako kedysi. Celkovo ten terminál vyzerá modernejšie, a nie tak fádne ako kedysi.
Ďalej som skúsil linku P3, pohraničnú linku. Čo sa mi ale strašne páčilo je to, že za sklenenou stenou sa už jazdilo ľavostranne, a stáli tam aj statické autobusy s dverami naľavo.
Na nástupnej zastávke čakalo pomerne extrémne dosť ľudí, samozrejme že sa nezmestili všetci.
Linka P3 sa ako prvá odpája z diaľnice do mesta, kde sa splieta až na River Side. Viac to neviem popísať, z tej trasy si absolútne nič nepamätám.
Keďže som si ani na konečnej nič nepamätal, tak som si ju radšej prešiel znova a zdokumentoval.
Čakalo ešte viac ľudí, no do Neoplanu sa nakoniec natlačili.
Hneď za Hong Sching Portom linka vchádza na obrovský visutý dlhý most, a následne pokračuje po diaľnici, dosť skrútenej diaľnici, kde to viete aj s mestským vozom rozpeckovať na 100ku.
Linka zastavuje aj na stanici v South Valley, kde istá časť vystúpila.
Niektoré linky (aj mestské) jazdia okolo Grundorf Toll Plaza, kde je aj cca 3km tunel a niečo ako.. mýtny bod?
Čo sa ale všetkých liniek týka, nestíhateľné jazdné doby, a prestávky 1-3 min. To vkuse len točiť točiť točiť.
Ako klady by som považoval spracovanie, a celkovo veľmi logické trasovanie liniek, samozrejme mimo linky A1, ktorá vedie súbežne s MHD. Ako najväčšie zápory sú ale to, že mapa znefunkční kamión MAN F90, ktorý sa prestáva hýbať, ďalej vytýkam chyby v navigácii, neskutočné jazdné doby a strašne malé prestávky.
Moje hodnotenie je 85% a mapu rozhodne odporúčam, teda ak nechcete jazdiť stále ako jedno poradie. V tom prípade je to samovražda.