TOPlist

[NÁVOD] Sfunkčnenie hmloviek pre Karosy CX34

[NÁVOD] Sfunkčnenie hmloviek pre Karosy CX34

Příspěvekod stefco » 03 srp 2014 12:57

Trochu som hral s nastavením hmloviek u modelov týchto prímestských busov a prinášam návod, ako ich rozchodiť.

1. spínač hmloviek
V danom model.cfg nájdeme
Kód: Vybrat vše
[mesh]
40\t_tuman.o3d

a rozšírime na:
Kód: Vybrat vše
[mesh]
40\t_tuman.o3d

[mouseevent]
taster_nebelschluss

[newanim]
origin_from_mesh

origin_rot_x
0
origin_rot_y
90
origin_rot_z
0

anim_rot
cp_taster_nebelschluss
45


2. "Zapojíme" kontrolku na palubnej doske
Úprava sa bude opäť týkať súboru model.cfg, kde nájdeme
Kód: Vybrat vše
[mesh]
40\i_zt.o3d

a rozšírime na
Kód: Vybrat vše
[mesh]
40\i_zt.o3d

[matl_change]
ind.bmp
0
lights_nebelschluss

[matl_item]

[matl_nightmap]
ind_l.bmp


3. Sfunkčnenie zadnej hmlovky
Aj v tomto kroku stále pracujeme s model.cfg. Najprv zadefinujeme textúru rozsvietenej hmlovky tak, že namiesto:
Kód: Vybrat vše
[mesh]
40\z_tuman.o3d

vložíme zápis:
Kód: Vybrat vše
[mesh]
40\z_tuman.o3d

[matl_change]
734_ligths.bmp
0
lights_nebelschluss

[matl_item]

[matl_nightmap]
734_ligths_l.bmp

A ešte pridáme žiaru:
Kód: Vybrat vše
[light_enh_2]
-0.99
-5.88767
0.95996
0
-1
0
0
0
1
0
0
155
6
1
0.2
180
210
lights_nebelschluss
2.0
0.1
1
1
0.03
D_Scheinwerfer.bmp

V podstate je jedno do ktorej časti model.cfg sa pridá tento odstavec, pre prehľadnosť je najlepšie umiestniť ho za definície [light_enh_2] iných svetiel.

4. Predné hmlovky (okrem C834)
Model predných hmloviek nájdete v úprave od Rpopa: http://forum.omsi.cz/viewtopic.php?f=40&t=7444
Nakopírujte súbor hmlovky.o3d do adresára \vehicles\Karosa CX34\Model\ a príslušné textúry VDETAIL.png a CERNA.png do \vehicles\Karosa CX34\Texture\
Ptom na koniec model.cfg pripíšte
Kód: Vybrat vše
[mesh]
hmlovky.o3d

A podobne ako u zadných hmloviek sa doplní aj žiara,
Kód: Vybrat vše
[light_enh_2]
-0.97
4.9
0.555
0
1
0
0
0
1
0
0
255
255
200
0.2
180
210
lights_nebelschluss
2.0
0.1
1
1
0.03
D_Scheinwerfer.bmp

[light_enh_2]
0.945
4.9
0.555
0
1
0
0
0
1
0
0
255
255
200
0.2
180
210
lights_nebelschluss
2.0
0.1
1
1
0.03
D_Scheinwerfer.bmp


5. Efekt osvetlenia prednými hmlovkami
V model.cfg nájdite odstavce [spotlight] a za nich dopíšte
Kód: Vybrat vše
[spotlight]
0
4.909
1.011
0
1
-0.3
120
190
240
200
30
70


Teraz otvore súbor lights.osc (resp. lights_automat.osc pre verziu s automatickou prevodovkou) a az odstavec
Kód: Vybrat vše
'      Fernlicht
      (L.L.lights_sw_fern)
      {if}
         1
         (S.L.lights_fern)
         (S.L.lights_abbl)
         0 (S.L.Spot_Select)
      {else}
         0 (S.L.lights_fern)
      {endif}

doplňte
Kód: Vybrat vše
      (L.L.lights_nebelschluss) (L.L.lights_sw_fern) ! &&
      {if}
         2 (S.L.Spot_Select)
      {endif}


Aby nechcete mať predné hmlovky u všetkých modelov CX34, uložte súbor ako napr. lights_h.osc a zmenťe názov tohto skriptu aj v .bus súbore busu s prednými hmlovkami, aby nedochádzalo k osvetľovaniu od hmloviek u busu, ktorý ich nemá.

Pár dôležitých poznámok:
1. U modelu C734.20 SAO som netestoval, či modely predných hmloviek budú sedieť do toho nárazníku.

2. Keďže C934/E už má hmlovky v základe, tu stačí spraviť krok 5.

3. C734.00 a C834 už majú model hmloviek, takže ho nereba pridávať.

4. U C734.00 stačí pridať žiaru, pričom sa ešte drobne skoriguje ich poloha (prvé 3 riadky za pridaným [light_enh_2]) na
Kód: Vybrat vše
0.96
4.955
0.555

resp.
Kód: Vybrat vše
-0.96
4.955
0.555


5. U C834 sa namiesto 4. kroku spraví nasledovná úprava:
a) Nájdeme v model.cfg nasledujúci odstavec:
Kód: Vybrat vše
[mesh]
C834\834tumanki.o3d
[matl_change]
fary40.bmp
0
lights_fern

[matl_item]

[matl_nightmap]
fary40_l.bmp

A namiesto lights_fern zapíšeme lights_nebelschluss

b) Potom nájdeme odstavec:
Kód: Vybrat vše
[light_enh_2]
-0.95
5.0
0.716
0
1
0
0
0
1
0
0
255
255
200
0.2
180
210
lights_fern
1.0
0.1
1
1
0.03
D_Scheinwerfer.bmp

[light_enh_2]
0.95
5.0
0.716
0
1
0
0
0
1
0
0
255
255
200
0.2
180
210
lights_fern
1.0
0.1
1
1
0.03
D_Scheinwerfer.bmp

A nahradíme ho týmto:
Kód: Vybrat vše
[light_enh_2]
-0.95
5.0
0.716
0
1
0
0
0
1
0
0
255
255
200
0.2
180
210
lights_nebelschluss
2.0
0.1
1
1
0.03
D_Scheinwerfer.bmp

[light_enh_2]
0.95
5.0
0.716
0
1
0
0
0
1
0
0
255
255
200
0.2
180
210
lights_nebelschluss
2.0
0.1
1
1
0.03
D_Scheinwerfer.bmp



Týmto je úprava hotová. Na záver malá ukážka na C734.40:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Ak by ste mali ešte nejaké nápady na vylepšenie týchto hmloviek, dajte vedieť ;)

EDIT// Pridaná úprava pre C734.00 a C834
Naposledy upravil stefco dne 03 srp 2014 14:18, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
stefco
Zasloužilý scripter
Zasloužilý scripter
 
Příspěvky: 1004
Registrován: 12 srp 2011 22:17

Re: [NÁVOD] Sfunkčnenie hmloviek pre Karosy CX34

Příspěvekod NettysFall » 03 srp 2014 13:25

Děkuji :)
Bez 1.jpg
Allons-y!
Uživatelský avatar
NettysFall
Sponzor
Sponzor
 
Příspěvky: 2864
Registrován: 30 čer 2013 16:31
Bydliště: Šalingrad

Re: [NÁVOD] Sfunkčnenie hmloviek pre Karosy CX34

Příspěvekod Dawe » 03 srp 2014 19:04

//OT: Co je to za mapu?
Obrázek
Uživatelský avatar
Dawe
Pokročilý člen
Pokročilý člen
 
Příspěvky: 768
Registrován: 20 led 2013 22:18
Bydliště: Fucking, Rakousko

Re: [NÁVOD] Sfunkčnenie hmloviek pre Karosy CX34

Příspěvekod NettysFall » 03 srp 2014 20:39

Soukromá prezentační a na testy. :)
Allons-y!
Uživatelský avatar
NettysFall
Sponzor
Sponzor
 
Příspěvky: 2864
Registrován: 30 čer 2013 16:31
Bydliště: Šalingrad


Zpět na Scripty a zvuky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků