Ahoj všichni
Okecávání...: Jak jistě víte, nástup cestujících není přes 3. a 4.dveře ve hře možný, pokud již stojíte v zastávce. Cestující umí používat pouze 1. a 2.dveře, což je dáno rozdělením kloubového vozu na 2 části (přední část, zadní článek). OMSI samozřejmě neumí umožnit nástup cestujících do jiného článku, vždy pouze do primárního, což jsou právě ty 1. a 2.dveře. Do 3. a 4.dveří v současné chvíli nastupují pouze za předpokladu, že již stojíte v zastávce a spawnou se noví cestující.
Jelikož však rád experimentuji, trochu jsem se pustil do úprav a zprovoznil nástup i 3. a 4.dveřmi. Nebudu tady říkat, že jsem to vymyslel já. Tuto funkcionalitu již měly některé modely od Michala pro jeho konverty pro mapu Karlovy Vary (minimálně jsem je kdysi viděl na nějakých videích), nikde jinde jsem do současné chvíle nezahlédl. Nedávno jsem si však stáhnul novou verzi 4.generace Solarisů od Sobola a ten tuto funkcionalitu u SU 18 IV má. Jelikož skoro všechno popisuje a dělá svojí práci přehledně (a dobře), nastudoval jsem si jeho úpravy a následně jsem se pokusil vytvořit i na Karose B961E.
K funkci, řešení Ta funkce samozřejmě funguje, podařilo se mi rozchodit tuto funkcionalitu u kloubové Karosy B961E. Nutno samozřejmě zmínit, že je to částečně trochu i taková zplácanina. Pokud však nedbáte příliš na detaily, asi si chyb ani nevšimnete.
Cestující tedy nyní umí skutečně využít všechny dveře, pokud jsou jim na blízku. Má to však jeden háček - nástup všemi funguje za jakékoliv situace, pokud však zastavíte v nějaké zastávce v zatáčce, nebo v malém zálivu, a zadní část nebude v rovině s přední, s velkou pravděpodobností Vám cestující půjdou sedačky, tyče, no prostě přes všechno, co jim stojí v cestě. Z kabiny to sice vidět není, ale tento problém už vyřešit nelze.
Jako náhled přidávám krátké video.
Modifikace je zatím dostupná pouze pro Karosu B961E. Ocenil bych však zpětnou vazbu, jak se Vám modifikace líbí, a zda by jste měli do budoucna zájem o další modely.
Jelikož je změna v souborech velká, vytvořil jsem vlastní .bus soubory. Ve hře mají modely přídavek "(nastup vsemi)".
Potřeboval bych však ještě poradit od nějakého zkušeného scriptaře, jak upravit, aby cestující "neběhali" za dveřmi. U toho Solarisu je to ještě ošéfené, že pouze přijdou k busstop kostce a stojí tam, dokud nezastavím a neotevřu dveře, což je fajn. Tady u Karosy je to tak, že ještě než zabrzdím, tak už letí ke 2.dveřím. Předpokládám, že bude potřeba zásah ve scriptu (door_nd_961.osc?). Tlačí se ke dveřím jak důchodci ke slevám v Kauflandu . Předem díky!
Odkaz ke stažení níže:
----- Chyby, problémy -----
- Bohužel se mi párkrát při testování stalo, že cestující začali ignorovat stání a sezení v článku (všichni byli pouze vepředu). Nepodařilo se mi najít příčinu, vždycky mi však pomohlo spawnout si nový autobus.