TOPlist

[Modifikace] Nástup 3. a 4.dveřmi u Karosy B961E

[Modifikace] Nástup 3. a 4.dveřmi u Karosy B961E

Příspěvekod TheFloxiCz » 20 říj 2022 19:05

Ahoj všichni :)

Okecávání...: Jak jistě víte, nástup cestujících není přes 3. a 4.dveře ve hře možný, pokud již stojíte v zastávce. Cestující umí používat pouze 1. a 2.dveře, což je dáno rozdělením kloubového vozu na 2 části (přední část, zadní článek). OMSI samozřejmě neumí umožnit nástup cestujících do jiného článku, vždy pouze do primárního, což jsou právě ty 1. a 2.dveře. Do 3. a 4.dveří v současné chvíli nastupují pouze za předpokladu, že již stojíte v zastávce a spawnou se noví cestující.
Jelikož však rád experimentuji, trochu jsem se pustil do úprav a zprovoznil nástup i 3. a 4.dveřmi. Nebudu tady říkat, že jsem to vymyslel já. Tuto funkcionalitu již měly některé modely od Michala pro jeho konverty pro mapu Karlovy Vary (minimálně jsem je kdysi viděl na nějakých videích), nikde jinde jsem do současné chvíle nezahlédl. Nedávno jsem si však stáhnul novou verzi 4.generace Solarisů od Sobola a ten tuto funkcionalitu u SU 18 IV má. Jelikož skoro všechno popisuje a dělá svojí práci přehledně (a dobře), nastudoval jsem si jeho úpravy a následně jsem se pokusil vytvořit i na Karose B961E.


K funkci, řešení :arrow: Ta funkce samozřejmě funguje, podařilo se mi rozchodit tuto funkcionalitu u kloubové Karosy B961E. Nutno samozřejmě zmínit, že je to částečně trochu i taková zplácanina. Pokud však nedbáte příliš na detaily, asi si chyb ani nevšimnete.
Cestující tedy nyní umí skutečně využít všechny dveře, pokud jsou jim na blízku. Má to však jeden háček - nástup všemi funguje za jakékoliv situace, pokud však zastavíte v nějaké zastávce v zatáčce, nebo v malém zálivu, a zadní část nebude v rovině s přední, s velkou pravděpodobností Vám cestující půjdou sedačky, tyče, no prostě přes všechno, co jim stojí v cestě. Z kabiny to sice vidět není, ale tento problém už vyřešit nelze.


Jako náhled přidávám krátké video.
phpBB [video]


Modifikace je zatím dostupná pouze pro Karosu B961E. Ocenil bych však zpětnou vazbu, jak se Vám modifikace líbí, a zda by jste měli do budoucna zájem o další modely.
Jelikož je změna v souborech velká, vytvořil jsem vlastní .bus soubory. Ve hře mají modely přídavek "(nastup vsemi)".

Potřeboval bych však ještě poradit od nějakého zkušeného scriptaře, jak upravit, aby cestující "neběhali" za dveřmi. U toho Solarisu je to ještě ošéfené, že pouze přijdou k busstop kostce a stojí tam, dokud nezastavím a neotevřu dveře, což je fajn. Tady u Karosy je to tak, že ještě než zabrzdím, tak už letí ke 2.dveřím. Předpokládám, že bude potřeba zásah ve scriptu (door_nd_961.osc?). Tlačí se ke dveřím jak důchodci ke slevám v Kauflandu :lol:. Předem díky!

Odkaz ke stažení níže:
Nastup vsemi_Karosa B961E.7z
(6.01 KiB) 199 krát



----- Chyby, problémy -----
- Bohužel se mi párkrát při testování stalo, že cestující začali ignorovat stání a sezení v článku (všichni byli pouze vepředu). Nepodařilo se mi najít příčinu, vždycky mi však pomohlo spawnout si nový autobus.
TheFloxiCz
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 2221
Registrován: 25 kvě 2014 22:21

Re: [Modifikace] Nástup 3. a 4.dveřmi u Karosy B961E

Příspěvekod tramvaj3 » 21 říj 2022 00:41

Já vím že tohle mají vozy od Sobola, jediný co cca chápu je, že tam má přidaný pathy na zadní článek(jako u tebe v B961E) v přední části a nastupují i zadem, ale kdybych to uměl předělat do jiných kloubů s nástupem všemi, tak by se mi to líbilo. :D Jen nevím jak se zjistí ty pathy na zadní část do přední. :D Možná zkusím někdy u 961/E.
E:poradit by ti mohl Sobol nebo někdo z jeho komunity. :D
E2:Např v mapě EBS&SCH když jedu s tramvají tak až zastavím, tak lidi začnou jít k vozu. Asi vím jak se to dělá, ale to by se muselo dělat do všech map. Ono by ale stačilo vymyslet funkci(např. v AUXI) aby se vyplo to, že lidi půjdou k označníku a až zastavím tak teprve by šli k nejbližším dveřím.
E3:Dopočuruji používat {withbutton}, pak ti půjdou k nejbližším dveřím. :D a u půlky předních, kde není noticketsale být nemusí v případě že u předních jsou 2 entry(tady jsou)
only in our country CZ B741 no. 127(not in service)
15Tr no. 01 historic <3+RTO and 267
Come take a ride with noisy 15Tr in Budweiser, limited edition! : D
ZF!
Škoda 21tr(ab)/22tr forever!
Uživatelský avatar
tramvaj3
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3602
Registrován: 07 kvě 2012 14:53
Bydliště: V Budějovicích, samozřejmě v Českých

Re: [Modifikace] Nástup 3. a 4.dveřmi u Karosy B961E

Příspěvekod TheFloxiCz » 21 říj 2022 11:33

Tak u tramvají vím, jak je to vyřešené. Tam je to složitější, jelikož jsou tramvaje rozdělené do několika částí. U NF6D je to vyřešené třeba tak, že cíl se pro cestující objeví až při otevření dveří. Na panelech sice je, ale hra ho při jízdě potlačuje, takže vlastně cestující neví, že to je jejich spoj až do chvíle, dokud člověk nezastaví a neotevře dveře.
Předpokládám, že to tak budou mít nastavené i ostatní tramvaje.
TheFloxiCz
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 2221
Registrován: 25 kvě 2014 22:21

Re: [Modifikace] Nástup 3. a 4.dveřmi u Karosy B961E

Příspěvekod tramvaj3 » 21 říj 2022 12:08

Jo, takhle to asi bude no. Původně jsem myslel že to je řešené nějak u délky nástupiště v buskostce, ale ono to bude přes script.
Tak ono, kdyby to šlo jednoduše přendat do autobusů, tak by to bylo super. :mrgreen:
Jen nevím, jaká pasáž to dělá u dveřního scriptu nebo to je v jiném?
A spíš je to tak, že jak zastavím tak v tom okamžiku se pohnou, na dveře to vliv nemá. :?
only in our country CZ B741 no. 127(not in service)
15Tr no. 01 historic <3+RTO and 267
Come take a ride with noisy 15Tr in Budweiser, limited edition! : D
ZF!
Škoda 21tr(ab)/22tr forever!
Uživatelský avatar
tramvaj3
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3602
Registrován: 07 kvě 2012 14:53
Bydliště: V Budějovicích, samozřejmě v Českých

Re: [Modifikace] Nástup 3. a 4.dveřmi u Karosy B961E

Příspěvekod AutobusáciCz » 21 říj 2022 19:34

TheFloxiCz píše:Tak u tramvají vím, jak je to vyřešené. Tam je to složitější, jelikož jsou tramvaje rozdělené do několika částí. U NF6D je to vyřešené třeba tak, že cíl se pro cestující objeví až při otevření dveří. Na panelech sice je, ale hra ho při jízdě potlačuje, takže vlastně cestující neví, že to je jejich spoj až do chvíle, dokud člověk nezastaví a neotevře dveře.
Předpokládám, že to tak budou mít nastavené i ostatní tramvaje.


Naprostá pecka, nejde ten systém potlačení cíle aplikovat na busy?
AutobusáciCz
Rozkoukaný člen
Rozkoukaný člen
 
Příspěvky: 87
Registrován: 27 bře 2019 10:48

Re: [Modifikace] Nástup 3. a 4.dveřmi u Karosy B961E

Příspěvekod tramvaj3 » 21 říj 2022 21:29

Taky nad tím přemýšlím jak se to dělá. A taky teď na tím proč mi kurva nechtějí to B961E nastupovat lidi když mám vše správně.(Lišeň)
only in our country CZ B741 no. 127(not in service)
15Tr no. 01 historic <3+RTO and 267
Come take a ride with noisy 15Tr in Budweiser, limited edition! : D
ZF!
Škoda 21tr(ab)/22tr forever!
Uživatelský avatar
tramvaj3
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3602
Registrován: 07 kvě 2012 14:53
Bydliště: V Budějovicích, samozřejmě v Českých

Re: [Modifikace] Nástup 3. a 4.dveřmi u Karosy B961E

Příspěvekod AutobusáciCz » 22 říj 2022 10:19

Tak jsem si s tím včera večer hrál a zjistil jsem že jde o ibis_terminus_index :)

Ale má to háček v tom, že když zastavíš, tak je prodleva než začnou lidi chodit ke dveřím. Takže je to o prioritách, obě dvě varianty mají klady a zápory. ;)
AutobusáciCz
Rozkoukaný člen
Rozkoukaný člen
 
Příspěvky: 87
Registrován: 27 bře 2019 10:48

Re: [Modifikace] Nástup 3. a 4.dveřmi u Karosy B961E

Příspěvekod tramvaj3 » 22 říj 2022 15:02

AutobusáciCz píše:Tak jsem si s tím včera večer hrál a zjistil jsem že jde o ibis_terminus_index :)

Ale má to háček v tom, že když zastavíš, tak je prodleva než začnou lidi chodit ke dveřím. Takže je to o prioritách, obě dvě varianty mají klady a zápory. ;)

AHa já taky cca z jedné skupiny, oco tam jde.
A na jaký vůz si se koukal ohledně toho? Je tato funkce přá i v Mnichovském Manu LC. Tam se právě juknu.
Prodleva je mu u prdele, hglavně že půjdou i do zadních. :D
only in our country CZ B741 no. 127(not in service)
15Tr no. 01 historic <3+RTO and 267
Come take a ride with noisy 15Tr in Budweiser, limited edition! : D
ZF!
Škoda 21tr(ab)/22tr forever!
Uživatelský avatar
tramvaj3
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3602
Registrován: 07 kvě 2012 14:53
Bydliště: V Budějovicích, samozřejmě v Českých

Re: [Modifikace] Nástup 3. a 4.dveřmi u Karosy B961E

Příspěvekod tramvaj3 » 22 říj 2022 22:18

E:Nechtělo mi něco jít, zkoušel jsem něco jako si zkoušel ty, jde to, ale jdou dopředu nejprve.
E2:Přišel jsem na něco lepšího a už to funguje, zkusím ještě v Conectu a v Urbinu II 18M.

Pod frame u scriptu matrixu se dá:
(L.L.Velocity) 0.5 <
{if}
(L.L.Trick17) (S.L.target_index_int)
{else}
999 (M.V.GetTerminusIndex) 0 (M.V.GetTerminusString) "DummyTerminus" $=
{if}
999 (M.V.GetTerminusIndex) (S.L.target_index_int)
{else}
(L.L.Trick17) (S.L.target_index_int)
{endif}
{endif}


a dolu:

{macro:matrix_refreshIntIndex}
l0 0 (M.V.GetTerminusString) "" $= !
{if}
l0
{else}
(L.L.Matrix_TerminusAct)
{endif}
(S.L.Trick17)
{end}


do varlistu a radši i do stringvarlistu se dá:
target_index_int
Trick17
GetTerminusIndex
matrix_refreshIntIndex
GetTerminusString

a pak lidi začnou chodit rovnou ke dveřím, bo až zastavím tak zareagují. Ale je potřeba mít tento cíl v hof mapy, kterou pojedete:
999 DummyTerminus DummyTerminus DummyTerminus DummyTerminus DummyTerminus DummyTerminus DummyTerminus DummyTerminus DummyTerminus DummyTerminus


Případně starší zápis:
[addterminus]
999
DummyTerminus
DummyTerminus
DummyTerminus
DummyTerminus
DummyTerminus
DummyTerminus
DummyTerminus
DummyTerminus
DummyTerminus
DummyTerminus


Případně smazat některé proměnné, když je zapsáno v .hof míň cílů.
only in our country CZ B741 no. 127(not in service)
15Tr no. 01 historic <3+RTO and 267
Come take a ride with noisy 15Tr in Budweiser, limited edition! : D
ZF!
Škoda 21tr(ab)/22tr forever!
Uživatelský avatar
tramvaj3
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3602
Registrován: 07 kvě 2012 14:53
Bydliště: V Budějovicích, samozřejmě v Českých

Re: [Modifikace] Nástup 3. a 4.dveřmi u Karosy B961E

Příspěvekod AutobusáciCz » 23 říj 2022 12:18

Super, funguje to líp než můj random script :mrgreen:
AutobusáciCz
Rozkoukaný člen
Rozkoukaný člen
 
Příspěvky: 87
Registrován: 27 bře 2019 10:48

Další

Zpět na Scripty a zvuky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků