od VonShark » 06 črc 2016 08:07
Jen sdělím, co vlastně dělá onen "ekonomický mód". Tato funkce je řízena FPS a vlastně řídí to, co je nastavené pod tím, to znamená dynamické snižování/zvyšování počtu tilů, v závislosti na FPS, ekonomický mód je vlastně takový "vypínač" a má za funkci držet plynulý chod hry, na maximálním možném FPS. Např., pokud vám klesne FPS pod 20 (20 FPS je default, záleží na tom, jak máte nastaveno), aktivuje se ekonomický mód a pokud máte nastaveno, aby se snížil počet tilů, při klesnutí FPS pod 20 (což je také default), tak vám hra sníží načtení mapy o jeden sousední til. Pokud se FPS nezvýší nad 20, znovu, po chvilce hra sníží načtení mapy o další sousední til a tak to jde dále až do minima, to znamená na jeden sousední til a to, pokud se hra nestabilizuje nad 20+ FPS. V opačném případě to funguje stejně, to znamená, že hra bude sousední tily po jednom přidávat, při 25 FPS a vyšším (25 je opět default, záleží na nastavení), až na maximální počet sousedních tilů, pokud se FPS bude stále držet nad 25+ FPS, jak máte nastaveno v rozšířeném nastavení grafiky (grafika - advanced). Pokud klesne FPS třeba na 24, zvyšování počtu sousedních tilů se zastaví na momentální hodnotě, to znamená, že se vám zvedlo FPS a hra zvýšila počet sousedních tilů z jednoho na dva a při načtení dalšího sousedního tilu, vám kleslo FPS na 24 a méně. Pokud stoupne FPS nad 40 (40 je default), tak se ekonomický mód úplně vypne a není řízeno dynamické snižování/zvyšování načítání sousedních tilů, v závislosti na chodu hry.
Tato funkce je ale nepříliš stabilní, pokud máte pomalou RAM, nebo HDD a máte vypnuto plné načtení mapy (load whole map at start). Já osobně to mám vypnuté, při pomalejších PC se to projevuje nepříjemnými lagy a v horších případech pádem hry.
ASUS TUF GAMING Dash F15 - CPU: Intel Core i7-11370H, 3,3@4,8 GHz Turbo, grafika: nVidia GeForce RTX 3070 - 8 GB GDDR6, RAM: 16GB DDR4, HDD: 2x1 TB NVMe SSD