Prajem vám príjemnú nedeľu a dovoľujem si vám spísať návod, ako si pomerne ľahkou cestou vytvoriť novú súčasť modelu autobusu.
Tento návod je použiteľný v OMSI 2 a líši sa od toho rpopo-vho.
UPOZORNENIE: NIE JE MOŽNÉ PREKONVERTOVAŤ: MAN NL202, NG272, MB_O305, DREI GEN., LU200, TEDA ADDONY OD AEROSOFTU. Sú kódované.
Čo potrebujeme?
o3d konvertor
modelovací program (v mojom prípade 3ds Max 2015)
Deep Exploration
OmsiXConv
Čo budeme robiť?
1. Otvoríme si "3d converter" a klikneme File/Open a pozreme si, aký model sme si vybrali.
2. Ak máme vybraté, tak dáme File/Batch Convert a v okne si zvolíme "Add files" a zvolíme požadované súbory, pričom pod tým vybereme adresu vykonvertovaného súboru+zvolíme si výsledný formát: Wavefront (*.obj)
3. Otvoríme si modelovací program, dáme import a vyberieme súbor .obj
4. Modelujeme, textúrujeme, bakeujeme a pod. a nakoniec dáme File/Export///Export Selected (klikneme čo chceme) a dáme Export do súboru .obj (nič nemeníme v nastaveniach)
5. Otvoríme Deep Exploration a dáme si File/Open, teda otvoríme model a potom dáme File/Save as a vyberieme formát .x
6. Potom si už len otvoríme OmsiXConv a necháme si zaškrtnuté len oboje políčka začínajúce s "Opt."
7. Súbor .o3d dáme do modelu autobusu napr. Autobus/Model/zakladne a textúry dáme do Textures
8. Na to aby model bolo vidno, tak musíme upraviť súbor .cfg v zložke Model, teda napr. na koniec si vložíme:
[mesh]-označuje nový model
zakladne\doplnok.o3d-píšeme adresu zo zložky model+súbor, pozor na opačné lomeno ( \ )
ak treba napíšeme pod to aj [matl]-materiál (textúra) a nulu, teda bude to vyzerať takto:
[mesh]-označuje nový model
zakladne\doplnok.o3d
[matl]
textura.bmp
0
Je to jednoduchý a rýchly návod na základné pridávanie objektov do autobusov, v prípade otázok neváhajte odpísať do topicu.
OmsiXConv je súčasťou OMSI SDK packu, O3D je žiaľ platený, no pri šťastí ho nájdete aj niekde na internete zadarmo.