Stránka 1 z 4

AfG: Tvorba objektů a křižovatek

PříspěvekNapsal: 29 čer 2014 18:11
od kuba.k
Rád bych se s Vámi podělil o své návody, které jsem vytvořil právě na přání některých z Vás. :) A protože mě to stálo nějaké to úsilí, tak rozhodně nechci, aby upadly jen tak do zapomnění. Tudíž, i když je zde návodů popisujících to samé spousty, tak je sem přidávám a doufám, že budou aspoň někomu užitečné. ;)


Obrázek

Jak vytvořit statický objekt a následně ho importovat do hry

Zde se dozvíte, jak název napovídá, vše podstatné o tvorbě statického objektu. Tedy prakticky celý postup od vytvoření textury až po finální vložení do hry.

STAHOVAT MANUÁL MŮŽETE ZDE:
Kód: Vybrat vše
https://drive.google.com/file/d/0B8xC3mOlgMFyYmpraW9sdmxvd0E/edit?usp=sharing


A modelovaný objekt zde (.skp formát/tvořeno Sketchup 8):
Kód: Vybrat vše
https://drive.google.com/file/d/0B8xC3mOlgMFyNi1JbVEyeVd2QkE/edit?usp=sharing




Obrázek

Jak vymodelovat a nastavit křižovatku se spline

Tento návod popisuje tvorbu křižovatky a s ní spojených součástí. Ovšem pro lepší pochopení doporučuji si přečíst i návod na tvorbu objektů.

STAHOVAT MANUÁL MŮŽETE ZDE:
Kód: Vybrat vše
https://drive.google.com/file/d/0B8xC3mOlgMFyQlhsaW5XSnBfZDQ/edit?usp=sharing


A modelovaný objekt zde (.skp formát/tvořeno Sketchup 8):
Kód: Vybrat vše
https://drive.google.com/file/d/0B8xC3mOlgMFyVEYwbnZFaGh0Ymc/edit?usp=sharing




:arrow: Pokud budete mít k některému z manuálů dotaz, tak neváhejte a zeptejte se. Rád zodpovím, případně vysvětlím.

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

PříspěvekNapsal: 29 čer 2014 18:57
od wolda007
Pěkná práce, díky :)

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

PříspěvekNapsal: 29 čer 2014 19:36
od bouvier
Super, ale mám jeden dotaz, poznatok. Keď spravíš hotovú križovatku v Sketchupe tak načo to exportuješ do .3ds a následne priraďuješ textúry ešte v 3DS MAX keď už si tam textúry dával? Stačí keď to vyexportuješ do .dae, v Blender-u hodíš iba mierku ktorú používa OMSI, dáš export do .x a vytvoríš súbory .o3d a .sco.

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

PříspěvekNapsal: 29 čer 2014 20:20
od kuba.k
Tak do .3ds to dělám automaticky z jednoho důvodu, a to že to z něho můžu exportovat kamkoliv. :) Jinak jsem si vědom, že je to kostrbatý postup, ale pro mne funkční. Zkoušel jsem třeba export do .obj, kde se mi vše v Maxu zobrazilo včetně textur automaticky, ale po konverzi do OMSI objekty mají divné stínování, nebo spíš žádné a to jsem to v tom Maxu ještě nastavoval. :D Prostě pro mě je zvyk železná košile.

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

PříspěvekNapsal: 29 čer 2014 20:35
od bouvier
Jasne, ono postupov je asi viac. Každému vyhovuje niečo iné. Tvoj postup v Sketchupe určite vyskúšam.

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

PříspěvekNapsal: 29 čer 2014 20:52
od VonShark
Jééé, děkujůůů, jak jsi mi tuhle řekl, tak jsi učinil, na to jsem čekal celou dobu, ještě jednou velké DÍÍÍÍÍKYYYYYYY!!!

EDIT: No a jak píšeš na konci toho tvého parádního návodu, ohledně stavby reálných map, že se rozjedou, jak na běžícím pásu, odpovím Ti jedno pane kolego - No, to si piš! Já dělám druhou stranu Prahy a silnice s křižovatkami chci mít fakt přesné a tohle jediné mi pro tvorbu chybělo. Opravdu díky moc, pane kolego. ;) ;) :)

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

PříspěvekNapsal: 30 čer 2014 12:07
od mhdfm
Postup na křižovatky se hodí. Dělám to podobně, ale toto je o něco lepší. :) Dík.

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

PříspěvekNapsal: 30 čer 2014 16:42
od VonShark
Tak tohle je můj úplně první pokus. Jsem si říkal - jednoduchá křižovatka a ono prdlajs... Pouze hrubý náčrt křižovatky tady kousek, co bydlím na Novodvorské. ;)

testcrossing.jpg

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

PříspěvekNapsal: 30 čer 2014 16:56
od XiZy132
Noooo, to vypadá dobře. :)

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

PříspěvekNapsal: 30 čer 2014 17:36
od VonShark
Jj, ale tohle je jen náčrt, musel jsem si to zkusit nanečisto, má to jen provizorní textury, nemá to vodorovné značení, nic, jen takový pokus. dělám si objekty postupem pokus - omyl, protože jsem vyhořel v 3ds maxu, protože jsem tam někde zvoral textury, v 3dsku je to, vlastně, jako multimaterial a mně se jich tam nepochopitelně objevilo asi 15, což je blbost, protože by tam měla být jen silnice, tráva, patník a chodník, navíc, mám Sketchup Pro 14 a já nevím, jak moc se liší od té osmičky. Pak jsem si v návodu všimnul, že patníky (pardón, obrubníky :lol: ) dělám z oblouku, takže tam by bylo asi strašně moc poly, budu to muset zredukovat a dělat to čárku po čárce, jako zde kolega (nebo má stejný postup, tzn. obloukovým kreslením?). ;) No, mám co dělat, se učit, se učit, se učit... :lol: :lol: