Stránka 3 z 4

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

PříspěvekNapsal: 30 čer 2014 23:21
od MarekZ
2004? :shock: U nás sú 2013. :P

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

PříspěvekNapsal: 30 čer 2014 23:48
od Gryzly65
mhdfm - pozor na tie zálivy, až moc prudké vybočenie znamená nereálnosť, nakoľko v skutočnosti sú na tie nájazdové uhly do ník normy.. je síce pravda, že ani v realite často tie zálivy neodpovedajú normám, nie je to však vždy až takto okaté :)

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

PříspěvekNapsal: 01 črc 2014 06:36
od VonShark
No, ono to přesto jeden malý háček má. Ve Sketchupu si poměrně rychle vyrobíme křizovatku se vším všudy, avšak háček to má a sice, napojení na spline. Včera jsem si pokusně kompletně dokončil tu zastávku, včetně cest, ale - nesedí mi ty konce. To, že mám spline jinak širokou, to vím, ale je tu problém v tom, že zakončení křižovatek, je dejme tomu kolmo k hlavní silnici. My, tedy, potřebujeme udělat přesně kolmo napojení na spline, to samé konce hlavní silnice, které je třeba napojit přesně, aby tam nebyl tzv. zlom, tím myslím, na jedné straně je objekt trošičku delší, než na druhé straně, aby spline nebyla napojena na křivo, ale aby byla přesně rovně napojena na objekt/křižovatku. Jak toto ošetřit? Opět metoda pokus - omyl?

// Jsem bbej. :lol: Stačí se pořádně naučit používat Sketchup. Pak to vše vypadá, jak má. ;)
// Tak jsem si zkusil udělat obyčejnou křižovatku 4x4 pruhy s cestami a funkční signalizací. Dalo mi chvíli práci, to pochopit, spojit všechny cesty do všech směrů, atd... Nastavení SSZ, to se mi zdálo strašně těžké, ale je to velice jednoduché, hlavně důležité je, jaké paths označovat, aby se vám po změně signálu, auta, nebo chodci nezastavily uprostřed křižovatky...

TestKrizovatka.jpg
Testování křižovatky na připravované reálné mapě v oblasti Prahy 4


Co bude problém, jak kolega AfG popisuje ve svém návodu na tvorbu křižovatek - sladit křižovatky ve správných sklonech v kopci, protože křižovatku ve sklonu je potřeba už vyexportovat... Na rovině je to sranda, ve sketchupu se jen křižovatka nakreslí, otexturuje, vyexportuje, v crossing editoru se udělají cesty, nastaví se SSZ a je hotovo, ale kopec nebude jednoduchý...

Dále, pak pokud někdo máte "Spline creator" - pro někoho se zdá, že je velice složitý, ale dělají se v něm spliny velmi rychle a jednoduše. Nemusí se složitě zapisovat jednotlivé rozměry do textového souboru, což mě hodně brzdilo, ale takto vytvořím třeba 4proudou silnici s chodníky na obou stranách i s texturami, ani ne za 5 minut.

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

PříspěvekNapsal: 09 led 2015 15:34
od Trolejbusák
Nemá někdo tyhle návody? Odkazy už nefungují :/

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

PříspěvekNapsal: 09 led 2015 15:49
od XiZy132

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

PříspěvekNapsal: 09 led 2015 16:06
od Trolejbusák
Jé, tam mě nenapadlo se kouknout, díky! :oops:

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

PříspěvekNapsal: 28 led 2015 14:47
od mhdfm
Ještě bych rád doplnil, že není potřeba nic fotit, ale SketchUp samotný má v sobě funkci importování terénu. File -> Geo-location -> Add location... ;)

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

PříspěvekNapsal: 22 úno 2015 16:37
od wooderCZ
Tak jsem zkusil taky nakreslit křižovatku ve sketchupu a je to prima, ale nevím proč, ale sketchup my exportne jen 3 materiály, přestože jich mám v objektu 5. Nevíte čím to je?

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

PříspěvekNapsal: 22 úno 2015 17:16
od mhdfm
Nepoužíváš předinstalované textury? Ty se někdy nemusí exportovat. ;)

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

PříspěvekNapsal: 22 úno 2015 19:46
od wooderCZ
Jen svoje. Ale je to divné, na jedné ploše se textura exportuje normáilně, ale na druhé tatáž už nikoliv.