TOPlist

AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Návody týkající se veškeré tvorby do OMSI.

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Příspěvekod MarekZ » 30 čer 2014 23:21

2004? :shock: U nás sú 2013. :P
Uživatelský avatar
MarekZ
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 1974
Registrován: 03 lis 2011 18:21
Bydliště: Bratislava

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Příspěvekod Gryzly65 » 30 čer 2014 23:48

mhdfm - pozor na tie zálivy, až moc prudké vybočenie znamená nereálnosť, nakoľko v skutočnosti sú na tie nájazdové uhly do ník normy.. je síce pravda, že ani v realite často tie zálivy neodpovedajú normám, nie je to však vždy až takto okaté :)
Obrázek
Uživatelský avatar
Gryzly65
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 6162
Registrován: 12 dub 2011 21:36
Bydliště: Boratislava

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Příspěvekod VonShark » 01 črc 2014 06:36

No, ono to přesto jeden malý háček má. Ve Sketchupu si poměrně rychle vyrobíme křizovatku se vším všudy, avšak háček to má a sice, napojení na spline. Včera jsem si pokusně kompletně dokončil tu zastávku, včetně cest, ale - nesedí mi ty konce. To, že mám spline jinak širokou, to vím, ale je tu problém v tom, že zakončení křižovatek, je dejme tomu kolmo k hlavní silnici. My, tedy, potřebujeme udělat přesně kolmo napojení na spline, to samé konce hlavní silnice, které je třeba napojit přesně, aby tam nebyl tzv. zlom, tím myslím, na jedné straně je objekt trošičku delší, než na druhé straně, aby spline nebyla napojena na křivo, ale aby byla přesně rovně napojena na objekt/křižovatku. Jak toto ošetřit? Opět metoda pokus - omyl?

// Jsem bbej. :lol: Stačí se pořádně naučit používat Sketchup. Pak to vše vypadá, jak má. ;)
// Tak jsem si zkusil udělat obyčejnou křižovatku 4x4 pruhy s cestami a funkční signalizací. Dalo mi chvíli práci, to pochopit, spojit všechny cesty do všech směrů, atd... Nastavení SSZ, to se mi zdálo strašně těžké, ale je to velice jednoduché, hlavně důležité je, jaké paths označovat, aby se vám po změně signálu, auta, nebo chodci nezastavily uprostřed křižovatky...

TestKrizovatka.jpg
Testování křižovatky na připravované reálné mapě v oblasti Prahy 4


Co bude problém, jak kolega AfG popisuje ve svém návodu na tvorbu křižovatek - sladit křižovatky ve správných sklonech v kopci, protože křižovatku ve sklonu je potřeba už vyexportovat... Na rovině je to sranda, ve sketchupu se jen křižovatka nakreslí, otexturuje, vyexportuje, v crossing editoru se udělají cesty, nastaví se SSZ a je hotovo, ale kopec nebude jednoduchý...

Dále, pak pokud někdo máte "Spline creator" - pro někoho se zdá, že je velice složitý, ale dělají se v něm spliny velmi rychle a jednoduše. Nemusí se složitě zapisovat jednotlivé rozměry do textového souboru, což mě hodně brzdilo, ale takto vytvořím třeba 4proudou silnici s chodníky na obou stranách i s texturami, ani ne za 5 minut.
Obrázek
Lenovo Legion Y520-15IKBN - CPU: Intel Core i7-7700HQ, 2,8@3,8 GHz Turbo, grafika: nVidia GeForce GTX1050Ti - 4 GB GDDR5, RAM: 16GB DDR4, HDD: 128 GB M.2 SSD + 1TB klasika ;-)
Uživatelský avatar
VonShark
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 619
Registrován: 21 kvě 2014 01:49
Bydliště: Vozovna Motol - tramvaj... ;-)

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Příspěvekod Trolejbusák » 09 led 2015 15:34

Nemá někdo tyhle návody? Odkazy už nefungují :/
Trolejbusák
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 5046
Registrován: 23 dub 2011 15:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Příspěvekod XiZy132 » 09 led 2015 15:49

i5-6500 3.20GHz, 16GB RAM, Geforce GTX 1060 6GB
XiZy132
Pokročilý člen
Pokročilý člen
 
Příspěvky: 924
Registrován: 31 črc 2013 15:08
Bydliště: Praha

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Příspěvekod Trolejbusák » 09 led 2015 16:06

Jé, tam mě nenapadlo se kouknout, díky! :oops:
Trolejbusák
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 5046
Registrován: 23 dub 2011 15:42
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Příspěvekod mhdfm » 28 led 2015 14:47

Ještě bych rád doplnil, že není potřeba nic fotit, ale SketchUp samotný má v sobě funkci importování terénu. File -> Geo-location -> Add location... ;)
Obrázek
mhdfm
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 5653
Registrován: 09 pro 2012 08:09
Bydliště: ODIS 52-66

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Příspěvekod wooderCZ » 22 úno 2015 16:37

Tak jsem zkusil taky nakreslit křižovatku ve sketchupu a je to prima, ale nevím proč, ale sketchup my exportne jen 3 materiály, přestože jich mám v objektu 5. Nevíte čím to je?
ObrázekImage
Discord | občas streamuju z tvorby na Twitch.tv
Uživatelský avatar
wooderCZ
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 3937
Registrován: 17 zář 2011 22:02
Bydliště: Opava

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Příspěvekod mhdfm » 22 úno 2015 17:16

Nepoužíváš předinstalované textury? Ty se někdy nemusí exportovat. ;)
Obrázek
mhdfm
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 5653
Registrován: 09 pro 2012 08:09
Bydliště: ODIS 52-66

Re: AfG: Tvorba objektů a křižovatek

Příspěvekod wooderCZ » 22 úno 2015 19:46

Jen svoje. Ale je to divné, na jedné ploše se textura exportuje normáilně, ale na druhé tatáž už nikoliv.
ObrázekImage
Discord | občas streamuju z tvorby na Twitch.tv
Uživatelský avatar
wooderCZ
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 3937
Registrován: 17 zář 2011 22:02
Bydliště: Opava

PředchozíDalší

Zpět na Návody

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník