[OMSI1 + OMSI2][NÁVOD] Stierače (ne)jazdia cez seba
Napsal: 19 zář 2013 23:10
Pekný večer všetkým.
Určite viacerých štve, že im stierače jazdia na autobuse cez seba (napríklad mne na TEDOMe cez seba nejazdia ). Pre príklad si to spravíme na Renault Karosa Citybus 12M od kosaka.
Upravovať budeme tieto súbory:
OMSI\Vehicles\REN_CITYBUS\Script\wiper.osc
OMSI\Vehicles\REN_CITYBUS\Script\wiper_varlist.txt
OMSI\Vehicles\REN_CITYBUS\Script\wiper_constfile.txt
OMSI\Vehicles\REN_CITYBUS\Model\model_citybus.cfg
1) Ako prvé si do súboru wiper_varlist.txt vpíšeme 2 premenné:
wiperpos_L
wiperpos_R
2) Druhú vec čo spravíme, bude úprava súboru model_citybus.cfg. V ňom si nájdeme tento odstavec:
Pri karoserie\sterac_l.o3d zmeníme wiperpos na wiperpos_L a pri karoserie\sterac_r.o3d na wiperpos_R.
Celý odstavec by mal vyzerať nejako takto:
3) Teraz treba animáciu jednotlivých stieračov upraviť vo wiper.osc. Na koniec súboru (pred {end}) vložíme tento zápis:
(L.L.wiperpos) (F.L.wiperposR) (S.L.wiperpos_R)
(L.L.wiperpos) (F.L.wiperposL) (S.L.wiperpos_L)
Tento zápis spôsobí rozdelenie stieračov na 2 rôzne.
4) Ďalším krokom je nastavenie polohy stieraču. Tá sa bude nastavovať v súbore wiper_constfile.txt. Do tohoto súboru vložíme na koniec tento zápis:
Pravý stierač sa neoneskoruje nakoľko je nad ľavým, preto budeme nastavovať iba ľavý (tento zápis funguje skvelo pre Citybus). Nás bude konkrétne zaujímať iba zápis
[pnt]
0.17
0
pod animáciou ľavého stieraču. Tých 0.17 je hodnota, pri ktorej sa stierač dá do pohybu. Ak by som si toto číslo vynásobil 100, tak dostanem číslo v % pri ktorých sa stierač dá do pohybu (pri 0.16 bude ešte stáť ale už pri 0.17 sa dá do pohybu). Túto hodnotu je potrebné si pri inom autobuse upraviť podľa vlastnej potreby tak, aby stierače nešli cez seba (ak ide stierač moc neskoro, toto číslo je treba znížiť, ak ide zase skoro, treba toto číslo zvýšiť).
5) Teraz si pustíme hru a otestujeme na nejakej menšej mape, ako napríklad Grundorf. Ak je všetko v poriadku, úprava stieračov je hotová. Ak nie, zopakujte bod 4 znova.
Prajem príjemnú zábavu pri tvorbe módu. Prípadne problémy píšte sem do topicu.
//31.7.2014: Úprava názvu topicu.
Určite viacerých štve, že im stierače jazdia na autobuse cez seba (napríklad mne na TEDOMe cez seba nejazdia ). Pre príklad si to spravíme na Renault Karosa Citybus 12M od kosaka.
Upravovať budeme tieto súbory:
OMSI\Vehicles\REN_CITYBUS\Script\wiper.osc
OMSI\Vehicles\REN_CITYBUS\Script\wiper_varlist.txt
OMSI\Vehicles\REN_CITYBUS\Script\wiper_constfile.txt
OMSI\Vehicles\REN_CITYBUS\Model\model_citybus.cfg
1) Ako prvé si do súboru wiper_varlist.txt vpíšeme 2 premenné:
wiperpos_L
wiperpos_R
2) Druhú vec čo spravíme, bude úprava súboru model_citybus.cfg. V ňom si nájdeme tento odstavec:
- Kód: Vybrat vše
[mesh]
karoserie\sterac_l.o3d
[newanim]
origin_trans
-0.832
5.935
1.286
origin_rot_x
0
origin_rot_y
5
origin_rot_z
90
anim_rot
wiperpos
-80
---------------------------
[mesh]
karoserie\sterac_p.o3d
[newanim]
origin_trans
0.838
5.935
1.293
origin_rot_x
0
origin_rot_y
5
origin_rot_z
90
anim_rot
wiperpos
70
Pri karoserie\sterac_l.o3d zmeníme wiperpos na wiperpos_L a pri karoserie\sterac_r.o3d na wiperpos_R.
Celý odstavec by mal vyzerať nejako takto:
- Kód: Vybrat vše
[mesh]
karoserie\sterac_l.o3d
[newanim]
origin_trans
-0.832
5.935
1.286
origin_rot_x
0
origin_rot_y
5
origin_rot_z
90
anim_rot
wiperpos_L
-80
---------------------------
[mesh]
karoserie\sterac_p.o3d
[newanim]
origin_trans
0.838
5.935
1.293
origin_rot_x
0
origin_rot_y
5
origin_rot_z
90
anim_rot
wiperpos_R
70
3) Teraz treba animáciu jednotlivých stieračov upraviť vo wiper.osc. Na koniec súboru (pred {end}) vložíme tento zápis:
(L.L.wiperpos) (F.L.wiperposR) (S.L.wiperpos_R)
(L.L.wiperpos) (F.L.wiperposL) (S.L.wiperpos_L)
Tento zápis spôsobí rozdelenie stieračov na 2 rôzne.
4) Ďalším krokom je nastavenie polohy stieraču. Tá sa bude nastavovať v súbore wiper_constfile.txt. Do tohoto súboru vložíme na koniec tento zápis:
- Kód: Vybrat vše
[newcurve]
wiperposL
[pnt]
0
0
[pnt]
0.17
0
[pnt]
1
1
[newcurve]
wiperposR
[pnt]
0
0
[pnt]
1
1
Pravý stierač sa neoneskoruje nakoľko je nad ľavým, preto budeme nastavovať iba ľavý (tento zápis funguje skvelo pre Citybus). Nás bude konkrétne zaujímať iba zápis
[pnt]
0.17
0
pod animáciou ľavého stieraču. Tých 0.17 je hodnota, pri ktorej sa stierač dá do pohybu. Ak by som si toto číslo vynásobil 100, tak dostanem číslo v % pri ktorých sa stierač dá do pohybu (pri 0.16 bude ešte stáť ale už pri 0.17 sa dá do pohybu). Túto hodnotu je potrebné si pri inom autobuse upraviť podľa vlastnej potreby tak, aby stierače nešli cez seba (ak ide stierač moc neskoro, toto číslo je treba znížiť, ak ide zase skoro, treba toto číslo zvýšiť).
5) Teraz si pustíme hru a otestujeme na nejakej menšej mape, ako napríklad Grundorf. Ak je všetko v poriadku, úprava stieračov je hotová. Ak nie, zopakujte bod 4 znova.
Prajem príjemnú zábavu pri tvorbe módu. Prípadne problémy píšte sem do topicu.
//31.7.2014: Úprava názvu topicu.