TOPlist

[NÁVOD][OMSI 1] Ploty jako objekt

Návody týkající se veškeré tvorby do OMSI.

[NÁVOD][OMSI 1] Ploty jako objekt

Příspěvekod wooderCZ » 21 srp 2013 16:24

Zdarec, včera (tj. 20. 8. 2013) mě na blíže nespecifikovaném místě napadlo, jak by se možná daly dělat ploty jako objekt bez toho, aby člověk musel pustit jakýkoliv modelovací program. Večer jsem to vyzkoušel, luky.pat to tesntul a opravdu to funguje. Potřebujete k tomu jen poznámkový blok, rozum a prográmek Omsi X to O3D Converter 1.0, který je součástí Omsi SDK balíčku.

Postup je následující:

- zapni editor OMSI a načti svou mapu
- vytvoř nějaký plot
- přepni se do Spline-Exp.
- vyber jednotlivé části spliny vytvořeného plotu (minimálně 2) a klikni na export (soubor pojmenuj jak chceš)
- vytvořený soubor otevři v poznámkovém bloku
- vyhledej (ctr+f) frázi "MeshNormals {"
- před tuto frázi zkopíruj obsah souboru "co tam hodit.txt", který je v souboru v níže uvedeném odkazu, poté odentruj, aby fráze "MeshNormals {" nebyl spojena s tím nakopírovaným
- vytvořený soubor .x ulož a poznámkový blok zavři
- pusť Omsi X to O3D Converter 1.0
- Zaškrtni All Normals Up a klikni na tlačítko Convert...
- vyber vytvořený soubor .x a klikni na otevřít
- vytvořený soubor o3d nakopíruj do složky se svými modely
- z níže uvedeného souboru zkopíruj soubor sco a uprav ho dle svých potřeb (včetně názvu souboru)
- vrať se do editoru a zkus vložit vytvořený objekt

http://woomsi.4fan.cz/zips/pvs.zip

V balíčku najdete i jeden ukázkový plot. Ten soubor sco, který je v balíčku, je teď zrovna nastaven na průhlednost. Pokud netvoříte průhledný (drátěný) plot, smažte následující:

[matl]
nazev_textury.png
0

[matl_alpha]
1

Pokud tvoříte průhledný plot, nezapomeňte, že textura musí být na patřičných místech průhledná. Taky mějte na paměti (až budete tvořit plot), že v případě plotu je textura otočená o 90°, tzn. že vlevo je spodek plotu.
Naposledy upravil wooderCZ dne 29 srp 2013 17:46, celkově upraveno 1
Obrázek
Uživatelský avatar
wooderCZ
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 4014
Registrován: 17 zář 2011 22:02
Bydliště: Opava

Re: [NÁVOD] Ploty jako objekt

Příspěvekod wolda007 » 24 srp 2013 00:41

Super, funkční. A neudělal by jsi také návod na křižovatky pomocí pomocných silnic? prosím.. :)
Obrázek
Uživatelský avatar
wolda007
Pokročilý člen
Pokročilý člen
 
Příspěvky: 1043
Registrován: 03 srp 2012 21:13
Bydliště: Brno, Československo

Re: [NÁVOD] Ploty jako objekt

Příspěvekod wooderCZ » 24 srp 2013 18:04

To nevím jak bys udělal.
Obrázek
Uživatelský avatar
wooderCZ
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 4014
Registrován: 17 zář 2011 22:02
Bydliště: Opava

Re: [NÁVOD] Ploty jako objekt

Příspěvekod wolda007 » 24 srp 2013 21:19

Já jsem taky nemyslel tímto způsobem :) , ale přes nějaký soft.
Obrázek
Uživatelský avatar
wolda007
Pokročilý člen
Pokročilý člen
 
Příspěvky: 1043
Registrován: 03 srp 2012 21:13
Bydliště: Brno, Československo

Re: [NÁVOD] Ploty jako objekt

Příspěvekod Etrusan » 27 srp 2013 07:13

Si vem Ai kocku, otevři si Crossing editor, nadělej pathy a semafory, ulož, otevři editor, hoď to tam, vem spliny a dodělej křižovatku.
Etrusan
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 1743
Registrován: 09 pro 2012 14:48

Re: [NÁVOD] Ploty jako objekt

Příspěvekod vonH » 11 dub 2015 12:19

Vyzkoušel sem podle tohoto návodu udělat křižovatku. Sice to jde, ale křižovatka je obrácená. (Textura je na spodu křižovatky) Věděl by někdo co s tím?
vonH
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 637
Registrován: 07 úno 2014 21:49

Re: [NÁVOD] Ploty jako objekt

Příspěvekod GIMI » 19 kvě 2015 07:24

Musíš to před ukládáním otočit (flip)
OMSI/2: Ještě jsem se nikdy tak nepobavil při odklikávání errorú.
Uživatelský avatar
GIMI
Diskutující člen
Diskutující člen
 
Příspěvky: 365
Registrován: 05 bře 2014 19:37


Zpět na Návody

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků