TOPlist

II. část - Konvert do O3D

Návody týkající se veškeré tvorby do OMSI.

II. část - Konvert do O3D

Příspěvekod kosak » 06 dub 2011 14:01

V první části jste se tedy dozvěděli něco málo o tom jak vytvořit vlastní objekt. Zde se vám pokusím popsat, jak model vložit do hry.
Stále potřebuju modelovací program Blender a k němu ještě SDK balíček programů, který stáhnete na www.omsi.cz. Balíček rozbalíme do složky s hrou a bude nás zajímat program s názvem OmsiXConv, který dokáže z vašeho .X formátu vykouzlit již zmiňovaný O3D soubor :-)
Asi nejzákladnější věc, která je před samotným konvertováním nejdůležitější, je mít k modelu přidané textury. Pokud například konvertujete již hotový model z jiné hry, někdy je potřeba textury k modelu znova přidat přes materiál editor. Ověřit zda-li se textury u modelu nachází se dá jednoduchým způsobem. Textury je důležité mít vložené ve stejné složce jako model a poté klikneme na následující tlačítko, které vidíte na obrázku.
Obrázek

Jestli se vám model zobrazí otexturovaný, jste na dobré cestě a můžete přistoupit k dalšímu kroku. Pokud se vám model zobrazí bílý nebo růžový, textury k němu přidané nejsou a musíte je ručně přidat vy. Opět, pokud nevíte jak na to použijte prosím internet a mrkněte na tutoriály, jak se to dělá ;-)
Jde totiž o to, že v samotné hře už se cesta nebo název k modelu nepřidává a hra automaticky po přečtení modelů bere před nadefinované textury ze složky texture.

Další podstatnou věcí před konvertem je rozdělení modelu. Pokud konvertujete například autobus, je potřeba aby části, které se mají v autobusu pohybovat byly jako samostatné objekty (páčky, volant, kola, dveře, pedály, atd. atd.)

Pokud jsme tedy zvládli tentok krok, stačí si poté zvolit Export a to do formátu DirectX (.x).
Obrázek

Zobrazí se následující tabulka.
Obrázek

V této tabulce musíte odškrtnout FLIP Z. Ve spodní části tabulky si vyberete vyhlazení. Pokud necháte zaškrtlé BI. Normals, objekt bude vyhlazený, no smooth znamená nevyhlazovat objekt. Pokud chcete exportovat celý model se veškerými objekty, kliknete na export all nebo máte možnost exportovat poze označené objekty, pro tuto možnost stačí kliknout na Export sel.

Model máme tedy v X formátu, teď ho převedeme do O3d souboru/ů. Po otevření OmsiXConv programu necháme vše zaškrtlé tak jak je. Jediné co náš bude zajímat je položka Separate Files. Pokud máte model, který se skládá z více objektů, je tato funkce potřeba. Program jinak vyhodí error a nehnete se. Navíc po zaškrtnutí políčka, které znamená „samostatné soubory“ se model rozdělí automaticky do několika souborů – jednotlivé objekty.

Pokud jste tyto jednoduché kroky zvládli, máte nyní váš model v O3D a připravený k vložení do hry. To opět v dalším díle ;-)
http://www.usti.omsi.cz -> web o mapě Ústí nad Labem
Uživatelský avatar
kosak
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 1480
Registrován: 30 bře 2011 20:20

Re: II. část - Konvert do O3D

Příspěvekod Č€jkys » 12 dub 2011 18:00

Kosaku dělal jsem vse tak jak pišeš a kdys jsem zacal konvertovat z toho souboru X v OmsiXConv hodí my to tuhle chybu http://picturepush.com/public/5441261
Č€jkys
Nový člen
Nový člen
 
Příspěvky: 28
Registrován: 12 dub 2011 08:29

Re: II. část - Konvert do O3D

Příspěvekod Č€jkys » 12 dub 2011 18:03

jo já nezaskrtnul separate File ;)
Č€jkys
Nový člen
Nový člen
 
Příspěvky: 28
Registrován: 12 dub 2011 08:29

Re: II. část - Konvert do O3D

Příspěvekod adam147812 » 15 dub 2011 17:56

viete mi poradit všetko ako je to v navode ale ked idem Konvertovat do O3D tak mi zamrzne OmsiXConv a napiše že neodpovida.

tu davam moj Konvert z vbusu,Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
adam147812
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 438
Registrován: 15 dub 2011 14:59
Bydliště: Slovakia-Zvolen

Re: II. část - Konvert do O3D

Příspěvekod kosak » 15 dub 2011 18:58

on nezamzrne.. sice napíše že neodpovídá, ale konvertuje... program neni tak dokonalý a konvert může u propracovaných modelů trvat klidně půl hodiny... takže pokud máš zaškrtlé Separate Files, tak prostě nic nedělej a čekej... třeba po 10 minutách by model z vbusu mohl být
http://www.usti.omsi.cz -> web o mapě Ústí nad Labem
Uživatelský avatar
kosak
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 1480
Registrován: 30 bře 2011 20:20

Re: II. část - Konvert do O3D

Příspěvekod adam147812 » 15 dub 2011 18:59

dobre dakujem ;) ;) :)
Obrázek
Uživatelský avatar
adam147812
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 438
Registrován: 15 dub 2011 14:59
Bydliště: Slovakia-Zvolen

Re: II. část - Konvert do O3D

Příspěvekod adam147812 » 22 dub 2011 18:28

KOSAK: kedy bude dalši krok na konvirtovani
Obrázek
Uživatelský avatar
adam147812
Aktivní člen
Aktivní člen
 
Příspěvky: 438
Registrován: 15 dub 2011 14:59
Bydliště: Slovakia-Zvolen

Re: II. část - Konvert do O3D

Příspěvekod kosak » 22 dub 2011 18:37

chystám jako další krok video návod... snad po víkendu
http://www.usti.omsi.cz -> web o mapě Ústí nad Labem
Uživatelský avatar
kosak
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 1480
Registrován: 30 bře 2011 20:20

Re: II. část - Konvert do O3D

Příspěvekod ridley » 29 dub 2011 18:45

zdravím, dajú sa konvertovať objekty aj z MSTS?. Chcel by som pridať do svojej mapy stanicu, len je tam formát .s a neviem čo s tým
ridley
Nový člen
Nový člen
 
Příspěvky: 7
Registrován: 12 dub 2011 20:05

Re: II. část - Konvert do O3D

Příspěvekod kosak » 29 dub 2011 19:51

ridley píše:zdravím, dajú sa konvertovať objekty aj z MSTS?. Chcel by som pridať do svojej mapy stanicu, len je tam formát .s a neviem čo s tým


to co Blender dokáže otevřít, to můžeš konvertovat. víc ti neporadim
http://www.usti.omsi.cz -> web o mapě Ústí nad Labem
Uživatelský avatar
kosak
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 1480
Registrován: 30 bře 2011 20:20

Další

Zpět na Návody

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků