Návod na vloženie objektu do autobusu
Napsal: 17 dub 2013 22:17
Za toto sa so mnou nebude baviť polovička fóra, no myslím si že sa patrí podeliť aj s menej znalými. Tak na začiatok, čo budeme potrebovať ?
1) Program 3d Ripper
2) 3ds Max
3) Nejaký program na konvertovanie súborov do .x, osobne používam Deep Exploration
4) O3D converter, ktorý je súčasťou SDK balíčku programov OMSI, volá sa OMSIXConv
5) Poznámkový blok
6) Veľkú ale naozaj veľkú dávku nervov.
Nebudem vám sem hádzať odkazy na tie programy, kto hľadá tak nájde, naviac toto nieje Warez. Takže po tom, čo si stiahnete a nainštalujete 3d Ripper, tak ho otvoríte, a nastavíte podľa predloženého screenu.
Alebo slovne povedané, navolíte si adresár hry, a ostatné veci, dáte Launch, spustí sa OMSI. Necháte načítať nejakú jednoduchú mapu, najlepšie niečo ako Grundorf, a kliknete hore na ponuku vyberu autobusu a vybereme si autobus, ktorý chceme upraviť. Podľa môjho nastavenia stlačíme klávesu F12. Na chvíľku obrazovka ztuhne. Keď sa znova "pohne", tak OMSI vypnite, štartnite 3ds Max, podľa navoleného priečinku otvoríme ten priečinok, kde sa vám majú ukladať "frames", a tam otvoríme súbor ktorý tam bude. Nechce sa mi to fotiť, nakoľko sa mi Max štartuje pomaly 10 minut, hadam to pochopite. Teraz bude nasledovať najdlhšia a najviac na nervy náročná časť, nastaviť autobus presne do stredu toho štvorca v Maxe. Skratka, stred autobusu musi byť v strede maxu . Keď toto všetko spravíte, tak vam zbytok pôjde ľavou zadnou. Umiestnite si do autobusu objekt ktory tam chcete mať, kliknete v maxe na export selected, vyberete format .3ds, súbor si uložíte do NOVEHO priečinka. Do tohoto priečinka pribalíte aj textúry. Potom ho otvoríte cez Deep Exploration, a hneď aj exportujete do .X. Potom otvoríte OMSIXConv. Znova nastavíme podľa obrázku:
Zvolíme súbor .x, ktorý sme pred tym zexportovali, a necháme exportovať do O3D. Teraz zobereme textúry a súbor .o3d, a ideme do modelu, do ktorého ste si ho v Maxe dali. Otvoríme v zložke vehicles/autobus/model súbor model.cfg, a podľa fotky zapíšeme model a textúry toho objektu ktorý sme pridali.
V mojom prípade išlo o ozdobu do Ikarusu, ktorá mala viacej textúr, no na postupe sa nič nemení. Uložiť a zapnúť hru. Tento návod je určený ľuďom, ktorí sú aspoň trošku oboznámení so základnými funkciami spomenutých programov. Na iné dotazy vam zodpoviem tu v diskusii. Ešte aby ste mali nejaku predstavu o tom ako ma byť autobus uloženy, tak šablóna na Ikarus 260.01A, podľa ktorého môžete dorovnať iné modely, samozrejme tak ako som popísal.
DOWNLOAD ŠABLÓNY:
http://ulozto.sk/x7cdf4Pv/sabla-3ds
Dúfam že vám to aspoň trochu pomôže, ak budú problémy, tak to popíšem podrobnejšie s viacerými fotkami.
1) Program 3d Ripper
2) 3ds Max
3) Nejaký program na konvertovanie súborov do .x, osobne používam Deep Exploration
4) O3D converter, ktorý je súčasťou SDK balíčku programov OMSI, volá sa OMSIXConv
5) Poznámkový blok
6) Veľkú ale naozaj veľkú dávku nervov.
Nebudem vám sem hádzať odkazy na tie programy, kto hľadá tak nájde, naviac toto nieje Warez. Takže po tom, čo si stiahnete a nainštalujete 3d Ripper, tak ho otvoríte, a nastavíte podľa predloženého screenu.
Alebo slovne povedané, navolíte si adresár hry, a ostatné veci, dáte Launch, spustí sa OMSI. Necháte načítať nejakú jednoduchú mapu, najlepšie niečo ako Grundorf, a kliknete hore na ponuku vyberu autobusu a vybereme si autobus, ktorý chceme upraviť. Podľa môjho nastavenia stlačíme klávesu F12. Na chvíľku obrazovka ztuhne. Keď sa znova "pohne", tak OMSI vypnite, štartnite 3ds Max, podľa navoleného priečinku otvoríme ten priečinok, kde sa vám majú ukladať "frames", a tam otvoríme súbor ktorý tam bude. Nechce sa mi to fotiť, nakoľko sa mi Max štartuje pomaly 10 minut, hadam to pochopite. Teraz bude nasledovať najdlhšia a najviac na nervy náročná časť, nastaviť autobus presne do stredu toho štvorca v Maxe. Skratka, stred autobusu musi byť v strede maxu . Keď toto všetko spravíte, tak vam zbytok pôjde ľavou zadnou. Umiestnite si do autobusu objekt ktory tam chcete mať, kliknete v maxe na export selected, vyberete format .3ds, súbor si uložíte do NOVEHO priečinka. Do tohoto priečinka pribalíte aj textúry. Potom ho otvoríte cez Deep Exploration, a hneď aj exportujete do .X. Potom otvoríte OMSIXConv. Znova nastavíme podľa obrázku:
Zvolíme súbor .x, ktorý sme pred tym zexportovali, a necháme exportovať do O3D. Teraz zobereme textúry a súbor .o3d, a ideme do modelu, do ktorého ste si ho v Maxe dali. Otvoríme v zložke vehicles/autobus/model súbor model.cfg, a podľa fotky zapíšeme model a textúry toho objektu ktorý sme pridali.
V mojom prípade išlo o ozdobu do Ikarusu, ktorá mala viacej textúr, no na postupe sa nič nemení. Uložiť a zapnúť hru. Tento návod je určený ľuďom, ktorí sú aspoň trošku oboznámení so základnými funkciami spomenutých programov. Na iné dotazy vam zodpoviem tu v diskusii. Ešte aby ste mali nejaku predstavu o tom ako ma byť autobus uloženy, tak šablóna na Ikarus 260.01A, podľa ktorého môžete dorovnať iné modely, samozrejme tak ako som popísal.
DOWNLOAD ŠABLÓNY:
http://ulozto.sk/x7cdf4Pv/sabla-3ds
Dúfam že vám to aspoň trochu pomôže, ak budú problémy, tak to popíšem podrobnejšie s viacerými fotkami.