Stránka 1 z 10

Návod na vloženie objektu do autobusu

PříspěvekNapsal: 17 dub 2013 22:17
od rpopo
Za toto sa so mnou nebude baviť polovička fóra, no myslím si že sa patrí podeliť aj s menej znalými. Tak na začiatok, čo budeme potrebovať ?
1) Program 3d Ripper
2) 3ds Max
3) Nejaký program na konvertovanie súborov do .x, osobne používam Deep Exploration
4) O3D converter, ktorý je súčasťou SDK balíčku programov OMSI, volá sa OMSIXConv
5) Poznámkový blok
6) Veľkú ale naozaj veľkú dávku nervov.

Nebudem vám sem hádzať odkazy na tie programy, kto hľadá tak nájde, naviac toto nieje Warez. Takže po tom, čo si stiahnete a nainštalujete 3d Ripper, tak ho otvoríte, a nastavíte podľa predloženého screenu.
3dripper.JPG


Alebo slovne povedané, navolíte si adresár hry, a ostatné veci, dáte Launch, spustí sa OMSI. Necháte načítať nejakú jednoduchú mapu, najlepšie niečo ako Grundorf, a kliknete hore na ponuku vyberu autobusu a vybereme si autobus, ktorý chceme upraviť. Podľa môjho nastavenia stlačíme klávesu F12. Na chvíľku obrazovka ztuhne. Keď sa znova "pohne", tak OMSI vypnite, štartnite 3ds Max, podľa navoleného priečinku otvoríme ten priečinok, kde sa vám majú ukladať "frames", a tam otvoríme súbor ktorý tam bude. Nechce sa mi to fotiť, nakoľko sa mi Max štartuje pomaly 10 minut, hadam to pochopite. Teraz bude nasledovať najdlhšia a najviac na nervy náročná časť, nastaviť autobus presne do stredu toho štvorca v Maxe. Skratka, stred autobusu musi byť v strede maxu :mrgreen: . Keď toto všetko spravíte, tak vam zbytok pôjde ľavou zadnou. Umiestnite si do autobusu objekt ktory tam chcete mať, kliknete v maxe na export selected, vyberete format .3ds, súbor si uložíte do NOVEHO priečinka. Do tohoto priečinka pribalíte aj textúry. Potom ho otvoríte cez Deep Exploration, a hneď aj exportujete do .X. Potom otvoríte OMSIXConv. Znova nastavíme podľa obrázku:
xconv.JPG


Zvolíme súbor .x, ktorý sme pred tym zexportovali, a necháme exportovať do O3D. Teraz zobereme textúry a súbor .o3d, a ideme do modelu, do ktorého ste si ho v Maxe dali. Otvoríme v zložke vehicles/autobus/model súbor model.cfg, a podľa fotky zapíšeme model a textúry toho objektu ktorý sme pridali.
Sekaná.JPG


V mojom prípade išlo o ozdobu do Ikarusu, ktorá mala viacej textúr, no na postupe sa nič nemení. Uložiť a zapnúť hru. Tento návod je určený ľuďom, ktorí sú aspoň trošku oboznámení so základnými funkciami spomenutých programov. Na iné dotazy vam zodpoviem tu v diskusii. Ešte aby ste mali nejaku predstavu o tom ako ma byť autobus uloženy, tak šablóna na Ikarus 260.01A, podľa ktorého môžete dorovnať iné modely, samozrejme tak ako som popísal.

DOWNLOAD ŠABLÓNY:
http://ulozto.sk/x7cdf4Pv/sabla-3ds

Dúfam že vám to aspoň trochu pomôže, ak budú problémy, tak to popíšem podrobnejšie s viacerými fotkami.

Re: Návod na vloženie objektu do autobusu

PříspěvekNapsal: 18 dub 2013 07:01
od hugomm
rpopo píše:Tento návod je určený ľuďom, ktorí sú aspoň trošku oboznámení so základnými funkciami spomenutých programov.


Čiže nie pre mňa :D Nebudem to radšej skúšať ;)

Re: Návod na vloženie objektu do autobusu

PříspěvekNapsal: 18 dub 2013 08:53
od Peterson
Vďaka, takto vlastne môžem upravovať autobusy. Mám jeden upravený, ale nie je dobrý, ale už ho môžem prekopať.

Re: Návod na vloženie objektu do autobusu

PříspěvekNapsal: 18 dub 2013 18:08
od pitrsak642
Mohl by jsi sem dat nejake video nebo fotky z rozdilů jak to vypada

Re: Návod na vloženie objektu do autobusu

PříspěvekNapsal: 18 dub 2013 19:31
od bestrrboy
Mohl bys prosím přesně napsat/natočit jak se instaluje ten plugin na otevření .3dr? Mám 3DSmax 2009

Re: Návod na vloženie objektu do autobusu

PříspěvekNapsal: 18 dub 2013 19:59
od rpopo
Aha, na to som asi zabudol, no nič. Skús to zadať do googlu alebo tak, mne to tušim z 2010 išlo normalne, no teraz si to z hlavy nepamätam, skús na googli a napíš ako to dopadlo.

Re: Návod na vloženie objektu do autobusu

PříspěvekNapsal: 18 dub 2013 20:39
od MarekZ
Pri inštalácii 3D Ripper DX treba zvoliť nainštalovanie toho pluginu pre daný 3DS Max ;). Napríklad keď som to inštaloval pre 2011 tak som zvolil Max 2011 64-Bit...

Re: Návod na vloženie objektu do autobusu

PříspěvekNapsal: 19 dub 2013 12:28
od bestrrboy
A museli ste do toho okýnka jak je tam "Do not install" něco napsat ? protože já jsem tam zaškrtl ten 3ds max 2009 64bit a ale po skončení instalace se v 3ds maxu tahle možnost pro import neobjeví..

Re: Návod na vloženie objektu do autobusu

PříspěvekNapsal: 26 dub 2013 15:02
od bestrrboy
ten import mi už funguje.. ale potřebuju vědět jak zjistím kde je střed autobusu?

Re: Návod na vloženie objektu do autobusu

PříspěvekNapsal: 26 dub 2013 17:17
od pitrsak642
mam otazku.
kdyz je treba znak na autobusu a chci ho smazat jak to mam udelat ?