TOPlist

Evidenční čísla autobusů

Návody týkající se veškeré tvorby do OMSI.

Evidenční čísla autobusů

Příspěvekod Dalibor » 24 pro 2012 14:19

Pokud jste už zkoušeli tvořit vlastní mapu, určitě byste vás napadlo vytvořit si vlastní vozový park.

Tento návod vám vysvětlí jak si nastavit AI autobusy, jejich evidenční čísla i vzhled.

Všechny tyto úpravy se provádí v souboru "ailists", který je umístěn v adresáři s každou mapou.
Před úpravou doporučuju zálohovat mapu.

Vysvětlení jednotlivých položek v souboru

[ailist] //seznam všech AI vozidel, které se budou objevovat na mapě (auta, autobusy, vlaky, ...)
0 //Význam tohoto čísla neznám
-1 //Význam tohoto čísla neznám
28 //Počet AI vozidel
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD77.bus //Seznam vozidel
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD80.bus
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD81.bus
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD82.bus
vehicles\VW_Golf_2\AI_VW_Golf_2.bus
vehicles\VW_Golf_2\AI_VW_Golf_2.bus
...

[aigroup] //Definice skupiny vozidel (určeno pro autobusy)
Busses //Název skupiny
2 //Počet vozidel ve skupině
0 //Pořadí vozidla v ailistu (výše) !číslování začína od nuly!
1
Spandau //Název depa


[aigroup] //Definice skupiny vozidel (určeno např. pro vlaky)
OHE //Název skupiny
1 //Počet vozidel ve skupině
14 //Pořadí vozidla v ailistu (výše) !číslování začína od nuly!

[aigroup_depot] //Definice skupiny vozidel, přiřazených k depu (především autobusů)
Hof Spandau //Název skupiny
Spandau //Název depa

//Vše pod touto deklarací jsou autobusy příslušící k této skupině

[aigroup_depot_typgroup] //Definice evidenčních čísel a nátěru pro vybraný typ autobusu
0 //Pořadí vozidla v AI listu (čísluje se od nuly)
2814 //Evidenční číslo (musí se nacházet v seznamu)
Schultheiss //Název textury pro tento vůz (název zjistíte ze souboru .cti ve složce s repainty
2816
Lotto Toto Spiel 77
2820
Cosy-Wasch (P, alt)
2821
Wodka Gorbatschow
2828
Schultheiss
...
[end]

[aigroup_depot] //Definice další skupiny vozidel
Andere Höfe
Spandau

//Zde definujete pomocí tagů [aigroup_depot_typgroup] vozidla pro tuto skupinu

//Dále následují ve stejném principu rozdělení čísel a nátěru pro další vozy.


Můžete si vytvořit další skupiny, např. si můžete rozdělit klasické a bezbariérové autobusy apod.

Přidělení skupin pro jednotlivé kurzy se provádí v editoru. Otevřete mapu v editoru, zvolte záložku "Tracks and Trips", klikněte na tlačítko "Edit timetable" a na levém panelu uvidíte seznam linek (včetně AI linek) a pro každou linku seznam jejich kurzů. Níže bystě měli vidět položku "Groups" s rozevíracím seznamem, v něm si můžete pro každou linku a každy kurz vybrat jakou skupinou vozidel bude obsluhován. Dávejte si však pozor, abyste měli dostatek vozů v seznamu.
Rozdíl při výběru skupiny definované tagem [aigroup] a [aigroup_depot] je ten, že pokud zvolíte první možnost, budou na kurz nasazováný všechny vozy s jakýmkoliv číslem a nátěrem. Pokud zvolíte druhou možnost, budou na kurz nasazovány pouze autobusy uvedené tagy [aigroup_depot_typgroup] s uvedenými čísly a nátěry.

V případě problémů či dotazů se obraťte sem.
Uživatelský avatar
Dalibor
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 263
Registrován: 12 dub 2011 16:26

Re: Evidenční čísla autobusů

Příspěvekod Sergio_Cz » 08 bře 2013 21:31

ta červená barva je odporná. Zkus ji nahradit aby to bylo čitelný
Obrázek
jsem žid a neumím si změnit heslo

Discord - Autobusové simulátory, Vlakové simulátory a další hry. I Šotouši
https://discord.gg/invite/TEJEUuj
Uživatelský avatar
Sergio_Cz
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 2625
Registrován: 02 kvě 2011 17:33
Bydliště: Pražký Had

Re: Evidenční čísla autobusů

Příspěvekod shitman » 08 bře 2013 23:05

čitelnost bezproblémová, přenastav si kontrast na monitoru nebo si text označ. ;)
Obrázek
Obrázek PROTOŽE ZRZKY VLÁDNOU SVĚTU!!
Uživatelský avatar
shitman
Profík
Profík
 
Příspěvky: 12364
Registrován: 09 dub 2011 18:44
Bydliště: Kladno, to černé Kladno...


Zpět na Návody

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků