TOPlist

[NÁVOD] Konvert autobusu do OMSI - část I.

Návody týkající se veškeré tvorby do OMSI.

[NÁVOD] Konvert autobusu do OMSI - část I.

Příspěvekod RedGunn » 22 čer 2011 14:31

Přináším vám návod na konvertování modelu autobusu do omsi.

Část I. - Konvert modelu do hry

Programy které budete potřebovat:
    3DS Max ZDE
    Blender nebo něco jiného na konvertování do .X formátu (ale blender je asi nejlepší)
    BLENDER ZDE
    Příklad velikosti autobusu(kvádr) ZDE

UPOZORNĚNÍ! Návod vyžaduje aspoň minimální znalosti programu 3DS Max a Blender.

Návod:
Dejte všechny 3D soubory a textury do jedné složky.
Otevřete 3DS Max, a Importujte všechny 3D soubory co jsou k modelu přiloženy.
Vyberte celý model a dejte ho do GROUP.
Změnte velikost modelu na velikost kvádru, který je uveden nahoře. (velikost Karosy B732).
Otexturujte okna texturou Fenster.tga která je v MANU SD 202 a 200. A dejte průhlednost (opacity) na 2.
Vymažte kvádr a dejte exportovat do .3ds formátu a exportujte do složky kde jste měli původní model (i s texturami!).

Vytvořte si složku v "OMSI/Vehicles/" a přesuňte sem složku scripts a sounds z MANU SD202 nebo SD200.
Zkoupírujte soubor ****.bus z MANu a otevřete si ho.
u [friendlyname] změnte název manu na váš autobus.
Najděte
[model]
model\*****.cfg

a změnte na
[model]
model\model.cfg

Vytvořte složku Model a Texture.
Do složky texture skopírujte všechny textury autobusu.
Ve složce model vytvořte soubor model.cfg (přes notepad).

Otevřete si blender a importujte model co jste si exportovali z 3DS Maxu.
OBRÁZEK
Vyberte export a formát DirectX.
OBRÁZEK
Otevře se vám následující tabulka:
OBRÁZEK
Odškrtněte Flip Z (nesmí být zmáčknuto) a dejte export do složky Model.

Otevřete si program OmsiXConv.exe který je součástí SDK.
Zaškrtněte Separate files a klikněte na Convert a vyberte váš .x soubor ve složce Model.
OBRÁZEK
Počkejte chvíli a neklikejte do programu dokud bude svítit červené kolečko.
Až červené kolečko zmizí, můžete program zavřít.
Jděte zpátky do složky Model a otevřete soubor model.cfg.
Přidejte sem toto:
Kód: Vybrat vše
#######################################
Sichtbarkeits-Boundingbox
########################################

[VFDmaxmin]
-1.5
-6
-0.5
1.5
6
4.5

Viewpoint-Flag: 0 = Immer, 1 = Draußen, 2 = Drinnen, 4 = AI-Bus. Summieren zum Kombinieren.

Textur-Detail-Faktor: hiermit kann eingestellt werden, ob das Objekt als größer oder kleiner angenommen
wird beim Wechsel von lowres nach highres-Textur
Der Wert wird einfach mit dem in den Graphik-Optionen eingestellten Wert multipliziert, d.h.:
* 0.5 = Objekt wird bereits dargestellt, wenn es nur halb so groß ist, wie der eingestellte Wert
* 1.0 = Objekt erscheint genau dann, wenn es so groß ist wie eingestellt
* 2.0 = Objekt erscheint erst dann, wenn es schon doppelt so groß ist wie eingestellt.

[tex_detail_factor]
0.5

########################################
Textur-Changes
########################################

A teď začneme přidávat jednotlivé části autobusu do hry.
Pod textur-changes přidejte vždy:

Kód: Vybrat vše
[mesh]
Název.o3d

a přidejte všechny .o3d soubory!

Nyní můžete autobus otestovat.

Zákaz kopírování bez mého svolení!!!
Naposledy upravil RedGunn dne 31 bře 2012 11:50, celkově upraveno 3
Uživatelský avatar
RedGunn
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 1051
Registrován: 12 dub 2011 12:57

Re: [NÁVOD] Konvert autobusu do OMSI - část I.

Příspěvekod kosak » 22 čer 2011 15:05

děláš si prdel že sem dáváš link na stažení 3DS maxu? řiká ti něco slovo warez? :roll: :evil:
http://www.usti.omsi.cz -> web o mapě Ústí nad Labem
Uživatelský avatar
kosak
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 1480
Registrován: 30 bře 2011 20:20

Re: [NÁVOD] Konvert autobusu do OMSI - část I.

Příspěvekod Pall » 22 čer 2011 15:11

Že to říkáš zrovna Ty:D Celej GB od "tebe" zapatlané:)
Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pall
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 3230
Registrován: 06 dub 2011 19:46
Bydliště: LOS BRNOS! Samosprávou pasované na Vznešené Království Velkomoravské Říše

Re: [NÁVOD] Konvert autobusu do OMSI - část I.

Příspěvekod Kuba J. » 22 čer 2011 15:24

kosak píše:děláš si prdel že sem dáváš link na stažení 3DS maxu? řiká ti něco slovo warez? :roll: :evil:


dává link na stažení trial verze, tak je to v pořádku...
Uživatelský avatar
Kuba J.
Diskutující člen
Diskutující člen
 
Příspěvky: 335
Registrován: 26 dub 2011 19:52
Bydliště: Hradubice

Re: [NÁVOD] Konvert autobusu do OMSI - část I.

Příspěvekod RedGunn » 22 čer 2011 17:58

Vím co je warez, ale tohle není rozhodně warez, je to trial verze.
Uživatelský avatar
RedGunn
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 1051
Registrován: 12 dub 2011 12:57

Re: [NÁVOD] Konvert autobusu do OMSI - část I.

Příspěvekod kosak » 23 čer 2011 10:57

aha, potom soráč :-)
http://www.usti.omsi.cz -> web o mapě Ústí nad Labem
Uživatelský avatar
kosak
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 1480
Registrován: 30 bře 2011 20:20

Re: [NÁVOD] Konvert autobusu do OMSI - část I.

Příspěvekod pcgamer1 » 23 čer 2011 20:46

redgune delal jsem to podle tvyho navodu a kdyz to chi vyskouset ve hre tak myto hodi chybu chyba:musis vybrat platne cislo na svuj autobus
pcgamer1
Nový člen
Nový člen
 
Příspěvky: 15
Registrován: 23 čer 2011 19:25

Re: [NÁVOD] Konvert autobusu do OMSI - část I.

Příspěvekod RedGunn » 04 črc 2011 22:39

pcgamer1 píše:redgune delal jsem to podle tvyho navodu a kdyz to chi vyskouset ve hre tak myto hodi chybu chyba:musis vybrat platne cislo na svuj autobus

Otevři si .bus soubor a vymaž [registration_free].
Uživatelský avatar
RedGunn
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 1051
Registrován: 12 dub 2011 12:57

Re: [NÁVOD] Konvert autobusu do OMSI - část I.

Příspěvekod karosak » 25 črc 2011 22:22

Freeware možnost: stačí Google sketchup (já mam Sketchup 7 pro, ale stačí obyč - freeware), importovat model, třeba *.3ds, model upravit, nebo si udělat vlastní, lze využít také galerii 3D modelů zdarma: ZDE, upravit a potom vyexportovat do x, na to je plugin ZDE a zbytek podle návodu ;-)
karosak
Nový člen
Nový člen
 
Příspěvky: 20
Registrován: 26 čer 2011 18:42

Re: [NÁVOD] Konvert autobusu do OMSI - část I.

Příspěvekod Bocko777 » 26 črc 2011 10:36

Problém je v tom, že free verze "sketchupu" nedělá s 3ds...Ale kdo hledá, tak se dá sehnat i "pro verze"...
Lidi se nemnění, mnění se okolnosti kolem nás, dej lháři příležitost lhát a on bude lhát, dej zrádci pŕíležitost zradit a on zradí ..
Uživatelský avatar
Bocko777
Pokročilý člen
Pokročilý člen
 
Příspěvky: 1137
Registrován: 12 dub 2011 08:04
Bydliště: Podmostova 999,treti krabice na levo

Další

Zpět na Návody

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků