Stránka 1 z 10

[NÁVOD] Konvert autobusu do OMSI - část I.

PříspěvekNapsal: 22 čer 2011 14:31
od RedGunn
Přináším vám návod na konvertování modelu autobusu do omsi.

Část I. - Konvert modelu do hry

Programy které budete potřebovat:
    3DS Max ZDE
    Blender nebo něco jiného na konvertování do .X formátu (ale blender je asi nejlepší)
    BLENDER ZDE
    Příklad velikosti autobusu(kvádr) ZDE

UPOZORNĚNÍ! Návod vyžaduje aspoň minimální znalosti programu 3DS Max a Blender.

Návod:
Dejte všechny 3D soubory a textury do jedné složky.
Otevřete 3DS Max, a Importujte všechny 3D soubory co jsou k modelu přiloženy.
Vyberte celý model a dejte ho do GROUP.
Změnte velikost modelu na velikost kvádru, který je uveden nahoře. (velikost Karosy B732).
Otexturujte okna texturou Fenster.tga která je v MANU SD 202 a 200. A dejte průhlednost (opacity) na 2.
Vymažte kvádr a dejte exportovat do .3ds formátu a exportujte do složky kde jste měli původní model (i s texturami!).

Vytvořte si složku v "OMSI/Vehicles/" a přesuňte sem složku scripts a sounds z MANU SD202 nebo SD200.
Zkoupírujte soubor ****.bus z MANu a otevřete si ho.
u [friendlyname] změnte název manu na váš autobus.
Najděte
[model]
model\*****.cfg

a změnte na
[model]
model\model.cfg

Vytvořte složku Model a Texture.
Do složky texture skopírujte všechny textury autobusu.
Ve složce model vytvořte soubor model.cfg (přes notepad).

Otevřete si blender a importujte model co jste si exportovali z 3DS Maxu.
OBRÁZEK
Vyberte export a formát DirectX.
OBRÁZEK
Otevře se vám následující tabulka:
OBRÁZEK
Odškrtněte Flip Z (nesmí být zmáčknuto) a dejte export do složky Model.

Otevřete si program OmsiXConv.exe který je součástí SDK.
Zaškrtněte Separate files a klikněte na Convert a vyberte váš .x soubor ve složce Model.
OBRÁZEK
Počkejte chvíli a neklikejte do programu dokud bude svítit červené kolečko.
Až červené kolečko zmizí, můžete program zavřít.
Jděte zpátky do složky Model a otevřete soubor model.cfg.
Přidejte sem toto:
Kód: Vybrat vše
#######################################
Sichtbarkeits-Boundingbox
########################################

[VFDmaxmin]
-1.5
-6
-0.5
1.5
6
4.5

Viewpoint-Flag: 0 = Immer, 1 = Draußen, 2 = Drinnen, 4 = AI-Bus. Summieren zum Kombinieren.

Textur-Detail-Faktor: hiermit kann eingestellt werden, ob das Objekt als größer oder kleiner angenommen
wird beim Wechsel von lowres nach highres-Textur
Der Wert wird einfach mit dem in den Graphik-Optionen eingestellten Wert multipliziert, d.h.:
* 0.5 = Objekt wird bereits dargestellt, wenn es nur halb so groß ist, wie der eingestellte Wert
* 1.0 = Objekt erscheint genau dann, wenn es so groß ist wie eingestellt
* 2.0 = Objekt erscheint erst dann, wenn es schon doppelt so groß ist wie eingestellt.

[tex_detail_factor]
0.5

########################################
Textur-Changes
########################################

A teď začneme přidávat jednotlivé části autobusu do hry.
Pod textur-changes přidejte vždy:

Kód: Vybrat vše
[mesh]
Název.o3d

a přidejte všechny .o3d soubory!

Nyní můžete autobus otestovat.

Zákaz kopírování bez mého svolení!!!

Re: [NÁVOD] Konvert autobusu do OMSI - část I.

PříspěvekNapsal: 22 čer 2011 15:05
od kosak
děláš si prdel že sem dáváš link na stažení 3DS maxu? řiká ti něco slovo warez? :roll: :evil:

Re: [NÁVOD] Konvert autobusu do OMSI - část I.

PříspěvekNapsal: 22 čer 2011 15:11
od Pall
Že to říkáš zrovna Ty:D Celej GB od "tebe" zapatlané:)

Re: [NÁVOD] Konvert autobusu do OMSI - část I.

PříspěvekNapsal: 22 čer 2011 15:24
od Kuba J.
kosak píše:děláš si prdel že sem dáváš link na stažení 3DS maxu? řiká ti něco slovo warez? :roll: :evil:


dává link na stažení trial verze, tak je to v pořádku...

Re: [NÁVOD] Konvert autobusu do OMSI - část I.

PříspěvekNapsal: 22 čer 2011 17:58
od RedGunn
Vím co je warez, ale tohle není rozhodně warez, je to trial verze.

Re: [NÁVOD] Konvert autobusu do OMSI - část I.

PříspěvekNapsal: 23 čer 2011 10:57
od kosak
aha, potom soráč :-)

Re: [NÁVOD] Konvert autobusu do OMSI - část I.

PříspěvekNapsal: 23 čer 2011 20:46
od pcgamer1
redgune delal jsem to podle tvyho navodu a kdyz to chi vyskouset ve hre tak myto hodi chybu chyba:musis vybrat platne cislo na svuj autobus

Re: [NÁVOD] Konvert autobusu do OMSI - část I.

PříspěvekNapsal: 04 črc 2011 22:39
od RedGunn
pcgamer1 píše:redgune delal jsem to podle tvyho navodu a kdyz to chi vyskouset ve hre tak myto hodi chybu chyba:musis vybrat platne cislo na svuj autobus

Otevři si .bus soubor a vymaž [registration_free].

Re: [NÁVOD] Konvert autobusu do OMSI - část I.

PříspěvekNapsal: 25 črc 2011 22:22
od karosak
Freeware možnost: stačí Google sketchup (já mam Sketchup 7 pro, ale stačí obyč - freeware), importovat model, třeba *.3ds, model upravit, nebo si udělat vlastní, lze využít také galerii 3D modelů zdarma: ZDE, upravit a potom vyexportovat do x, na to je plugin ZDE a zbytek podle návodu ;-)

Re: [NÁVOD] Konvert autobusu do OMSI - část I.

PříspěvekNapsal: 26 črc 2011 10:36
od Bocko777
Problém je v tom, že free verze "sketchupu" nedělá s 3ds...Ale kdo hledá, tak se dá sehnat i "pro verze"...