TOPlist

III. část - Vložení objektu do editoru

Návody týkající se veškeré tvorby do OMSI.

III. část - Vložení objektu do editoru

Příspěvekod kosak » 29 dub 2011 11:05

Nazdar lidičky, konečně tu máme další díl návodu ohledně tvorby do OMSI. Původně jsem chtěl udělat video návod, ale nějak mi zlobí Fraps :-).

Dneska bychom se podívali na to, jak vložit objekt do hry. Budeme se bavit o tom jak vložit něco do hry, tak abychom to přes editor mohli vložit. Předem upozorňuji případné nadšence, že toto nemá absolutně nic společného s vložením funkčního autobusu do hry a že je naprosto zbytečné, zkoušet to přes tento návod, protože jsou to dvě rozdílné věci.

V minulém díle jsme si ukázali jak zkonvertovat model do O3D formátu a dnes jednoduchým postupem tento model vložíme do editoru hry. Pokud si otevřete složku, kde máte nainstalované OMSI, vybafne na váš složka „SceneryObjects“ a po její otevření narazíte na několik dalších podsložek a pár SCO souborů. Abychom v tom neměli maglajz, vytvoříme si tedy novou složku, nazveme jí třeba „MOJE_TVORBA“, případně si jí každým pojmenujte jak vás zrovna napadne, toto není ani moc podstatné. V této naší složce si musíme vytvořit 2 následující složky „model“ a „texture“. Do složky "model" zkopírujeme náš O3D soubor a do složky "texture" zkopírujeme textury k našemu modelu, jen pro informaci, u těchto složek je nutný přesně tento název ;) Do naší složky "Moje_tvorba" si stáhneme tento SCO soubor.

Mělo by to vypdat následovně:
Obrázek

Teď si nastavíme náš stažený SCO soubor.
Po otevření v poznámkovým bloku by to mělo vypadat následovně:
Obrázek

Groups necháme nastavené na 2, HL. kategorie je název kořenového adresáře ve záložce Objects v editoru. Tam už si můžete napsat co se vám zlíbí. Podkategorie, po otevření hlavní kategorie, se nám zobrazí další subkategorie (podkategorie), například: Ústí nad Labem (HL.kategorie) -> Budovy (podkategorie). Jako název objektu si dosadíme jméno pod jakým se má náš objekt jmenovat v editoru. Když budu vkládat budovu nádraží, dám název ibjektu "Nádraží" :-)
MESH: je název našeho souboru v O3D a collision_mesh je kolizní model, kam vložíme to samé co u mesh.

Myslím že to by pro dnešek mohlo být vše, snad jsem na nic nezapomněl a pokud vám něco nepůjde, tak si to přečtěte ještě tak 3x a pak až se prosím ptejte ;) 8-) Díky!
http://www.usti.omsi.cz -> web o mapě Ústí nad Labem
Uživatelský avatar
kosak
Zasloužilý tvůrce addonů
Zasloužilý tvůrce addonů
 
Příspěvky: 1480
Registrován: 30 bře 2011 20:20

Zpět na Návody

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků