Stránka 9 z 13
Re: Objekty Tomashek_18
Napsal:
04 črc 2016 00:04
od mhdfm
Tak to nevím, jaké DDS má přes 5MB.
Možná bys to nemusel přehánět s rozlišením.
Re: Objekty Tomashek_18
Napsal:
04 črc 2016 02:31
od centipede
Opavan99 píše:No, ale jaká je velikost DDS po kompresi? Přeci jen, když mám .jpg ve velikosti 250 KB a DDS má přes 5? MB..
Tak ještě jednou. Dds načítá OMSI s kompresí takže když má dds 5 MB, tak tolik budd používat ve hře. S jpeg je to horší. Když bude mít 1 MB, tak ve hře to může x krát zvětšit jeho velikost( a zvýší se keho náročnost).
Re: Objekty Tomashek_18
Napsal:
04 črc 2016 04:01
od shitman
takže může, ale nemusí? upřímně tohle taky dost nechápu. pokud přejmenuju jpg na dds, tak kompresní metoda u toho obrazu zůstane stejná, jak s ní tedy může omsi pracovat jinak?
Re: Objekty Tomashek_18
Napsal:
04 črc 2016 04:24
od wooderCZ
Hru název souboru zajímá pouze v momentě, kdy zjišťuje, kam si sáhnout pro texturu. Když pak s tím souborem už má pracovat, už ho nezajímá název, ale formát. I třeba Irfanview u toho nákladního manu pozná, že textury pojmenované jako cokoliv dds jsou ve skutečnosti ve formátu bmp.
Re: Objekty Tomashek_18
Napsal:
04 črc 2016 06:49
od Tomashek_18
Tak jsem postup vyzkoušel a funguje. Takže přecházím také k dds
. Díky, zase jsem díky Vám o něco chytřejší.
Opavan99 píše:Co je spatne na souborech .jpg?
Další potíž s .jpg je v tom, že se mnoha lidem textury na některých objektech nenačítají a ve hře i editoru vidí jen bílé stěny. Proto jsem vydával ten opravný balíček.
Re: Objekty Tomashek_18
Napsal:
22 led 2017 19:44
od Tomashek_18
Dobrý večer,
pořád mám potíže s texturami křižovatek, které jsem si vymodeloval. Díky bouvierově radě se mi sice už nelesknou, ale zejména v noci tak podivně pableslují (za světla taky, ale je to méně patrné), možná by bylo výstižnější říci, že jsou osvětlené jen v takových pruzích. Nedokážu to přesně popsat, proto přikládám odkaz na krátké video. Dokázal by někdo poradit?
https://youtu.be/MBZ2SojCVkU
Re: Objekty Tomashek_18
Napsal:
23 led 2017 17:43
od wooderCZ
Pošleš model? Nemyslím o3d
Re: Objekty Tomashek_18
Napsal:
24 led 2017 17:03
od kuba.k
Tomáši, že ty to modeluješ jako já ve Sketchupu? Tento problém se totiž taky vyskytuje na mapě Prahy.
A podle všeho jde o malý počet "trianglů" (polygonů o třech stranách) v modelu.
Pokud bude zájem, můžu lépe vysvětlit.
Re: Objekty Tomashek_18
Napsal:
24 led 2017 18:10
od centipede
Tak ono OMSI nasvěcuje podle těch trianglů. (podle toho to taky pak vypadá)
Re: Objekty Tomashek_18
Napsal:
25 led 2017 08:09
od Tomashek_18
Afg: No jo, SketchUp je bohužel jediný program, ve kterém se mi podařilo naučit se modelovat. Zkoušel jsem i pár jiných, ale vždycky jsem ztroskotal. S těmi triangly se ve SketchUpu asi nedá nic dělat, že?