Stránka 1 z 14

České dopravní značky a objekty (veřejná BETA #1)

PříspěvekNapsal: 19 dub 2011 22:15
od TomsonTom
Ahoj,

už pár dní pracuji na českých dopravních značkách pro OMSI. Kosak mi poskytl několik modelů značek z Haulina (díky!), ale nakonec jsem se rozhodl, že udělám modely kompletně nový. Přestože jsou poměrně detailní (značky jsou ohnuté dozadu stejně jako v realitě), nezpůsobují téměř žádné zpomalení - alespoň zátěžový test s více než stovkou značek a tyčí dopadl perfektně. :)

Mám v plánu udělat všechny české svislé dopravní značky, včetně směrovek, dálničních velkoplošných směrovek, a tak podobně. Rád bych, aby byly všechny značky s nápisy měnitelné přímo v editoru (aby bylo možné změnit názvy obcí, kam směrovky ukazují, nápisy na dodatkových tabulkách, atp.). Snažím se, aby byly všechny rozměry podle reality (tyč o průměru 60 mm, výška 3 metry, kruhová značka průměr 70 cm (základní velikost), a tak dále).

Tyč i značky jsou ZVLÁŠŤ, to znamená že si budeme moci poskládat jakýkoli značky budete chtít (zatáčka vpravo a max. povol. rychlost 60 km/h klidně na jedné tyči), dokonce si je budete moci přidělat třeba i na lampy. Zřejmě nebudu dělat žádný sady, kde bude tyč už i se značkou. Pokud se mi to ale podaří, bude možnost značku k tyči přidělat automaticky pomocí "Attach to Object..." v editoru. :)

Poznámka: Vím, že na oficiálním fóru je ke stažení balíček německých značek, ale jak mě upozornil kosak, ne všechny značky zde odpovídají českým rozměrům (kruhové značky mají v Německu menší než v České republice), navíc to vypadá, že se projekt zastavil a pořád chybí spousta důležitých značek. 8-)

Moje hlavní priority:
  • modely s co nejlepším poměrem počet polygonů × kvalita
  • kvalitní textury (používám rozlišení 640×640 pixelů, textury jsou převedeny do .png z vektorů)
  • jednoduchá práce s modely v editoru (editovatelnost, přichycování pomocí "Attach to Object...")
  • reálnost

No a teď pár ukázek, zatím mám jen kruhové značky. ;)

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Betonová svodidla
Obrázek

Re: České dopravní značky

PříspěvekNapsal: 19 dub 2011 22:32
od Pall
Tome je to boží!:) Sem Tvůj velký fanda:) Celkový přístup, je to preciznost sama:) Pzn: logo firmy, která značku dělala, tam být nemusí:)

Re: České dopravní značky

PříspěvekNapsal: 19 dub 2011 22:39
od TomsonTom
Díky moc. Jinak s tou precizností se zase tolik neraduj, aby to bylo úplně ťip ťop, musel bych tam dát dozadu ještě klipsny, či jak by se tomu dalo odborně říct, který budou tu značku držet na tyči, ale to by byl pak problém, že kdyby chtěl někdo tu značku přidělat na sloup od lampy, který má až trojnásobný průměr co tahle tyčka, tak by to vypadalo blbě. Takže jsme se s kosakem shodli, že to tam dávat nebudu. :lol:

Re: České dopravní značky

PříspěvekNapsal: 19 dub 2011 22:48
od Pall
No, ale já sem se taky s Kosmenem o tom bavil:) Hned vítka chybí klipsny ale suprr. Kosmen že "Ty vole s klipsnama to už nerozjedeš":D (Já mám jako starou babku pc) takže takové naše špičkování:) Výsledně. Vím to a aji mě to napadlo s fleku, když to bude možné osadit na pouliční lampu , (most ) apod. Takže vím:) Hlavně že je to český, autentický (pokud si ospustím reflexní efekt, poškození apod.) tak hlavně že kopletní, protože když se podíváš na real kolem sebe, všude samá značka...

Re: České dopravní značky

PříspěvekNapsal: 19 dub 2011 22:59
od TomsonTom
No toho reflexního efektu je škoda, sice ve tmě když na to posvítíš dálkovejma tak to nějaký světlo navíc odráží, ale že by se tomu dalo říct reflexní, to ne. :) A poškození by udělat šlo, ale zase mi přijde blbý, když bude mít každá STOPka rejhu v jednom a tom samym místě. :)

Re: České dopravní značky

PříspěvekNapsal: 19 dub 2011 23:04
od Jurajs_89
Ahoj, velice povedené, moc se mi to líbí.
Možná bych pro nižší polys zvolil tyč z trojúhelníku, případně čtverce. Je to jen detail, který pak ve finále, a při megalomanskách projektech může pár bodů FPS ušetřit.
Ale to je jen můj názor. Jinak moc pěkné :!: .

Re: České dopravní značky

PříspěvekNapsal: 19 dub 2011 23:12
od TomsonTom
Díky. Právě kvůli těm různejm záhybám, detailům, atp. jsem dělal ten zátěžový test (mapa, která je vidět na obrázku, obsahuje stovky tyčí a značek) a rozeslal to pár lidem, aby napsali, jak jsou na tom s FPS. Zdá se, že je to naprosto v pohodě. (Jedna tyč má asi 200 poly, jeden autobus má přes 50 000 poly.) Jinak to ale pak v budoucnu u tý tyče není problém upravit.

Jinak v OMSI se při standardním nastavení načítají 3 tily (bloky mapy) vedle sebe, to znamená, že se nikdy nenačítá kompletně celá mapa, čili já bych se těch značek zase tak neobával. Ale uvidíme. :)

Re: České dopravní značky

PříspěvekNapsal: 19 dub 2011 23:15
od Jurajs_89
No, s těma plackama vedle sebe jsem si to neuvědomil. Holt rychleji píšu než přemýšlím. Vycházel jsem z nedávné diskuze na MSTS fóru, kde bylo doporučováno to samé, jelikož kruh nebo čtverec není stejnak moc poznat :) .
Takže v podstatě beru zpět.

Re: České dopravní značky

PříspěvekNapsal: 20 dub 2011 06:24
od Rohatej
TomsonTom píše:Jedna tyč má asi 200 poly


Pokud jen ta tyč má 200 polygonů, tak to je dost. Bohatě by stačilo max 50 a pochybuju, že by to bylo poznat. ;)

Re: České dopravní značky

PříspěvekNapsal: 20 dub 2011 08:47
od Pall
Hmm:) Ta já bych řešil, že tam třeba chybí patky a Vy by ste na to šli opačným směrem degradace jo?:) Hmm sakra..