PepaOMSI píše:A pak se kloub porouchá, pojede místo něj sólo a na spoj bude čekat spousta lidí, která doufala v kloub i když mohla klidně jet i jinými spoji, protože by nevěděla, kdy kloub pojede a nečekala by na něj.
Ty pleteš dohromady 2 věci a to situaci klasickou a situaci mimořádnou a tohle plést dohromady fakt nejde. U situace klasické požaduje třeba organizátor dopravy kapacitnější autobusy (tkz. Je na dané kurzy předepsán kapacitnější typ vozidla), takže dopravce musí na tyto kurzy posílat kloubové vozy. Situace mimořádná, už je neovlivněná DP, kdy se za porouchaný kloubový vůz pošle třeba záložní sólo, které jezdí do té doby, než DP zase třeba pošle na ten kurz další kloubový autobus. To máš jako u garantovaných nízkopodlažních spojů, taky když nějaký vypadne, pošle se třeba vysokopodlažní záložní vůz, tak maminky s kočárky na ten spoj čekaly (hromadně), přestože mohly jet po jednom v jiných spojích, protože nevěděla, že ten nízkopodlažní vůz nepřijede a všechny naráz se tam třeba nevlezou.
Rilian píše:Tahle diskuze by měla smysl, pokud bych mohl OMSI říct Hele, za hodinu pojedou dva kloubáky a dvě sóla, uzpůsobil jsem tomu JŘ, takže zařiď, ať na kloubák čeká víc lidí.
Já jsem neřekl, že když to tak není, že je to špatné. Ale zeptal jsem se, protože to tak bývá často i v realitě, kdy DP se snaží vecpat ty lidi hlavně do kloubů u těchto linek (aby ty kloubové vozy se opravdu vyplatily na té lince, protože, to se asi shodnem, DP chce ty klouby využít co nejefektivněji). Jen jsem nechápal narážky centipedeho, který to utnul, jako by to byl úplný nesmysl, přitom se to tak v realitě kolikrát běžně dělá.
Takže to ber jen jako tip, třeba do budoucna, kdyby se další linka plánovala s využitím kloub/sólo společně.