Mapa Ružinov (ex. Fiktívna Bratislava) je fiktívna električková slovenská mapa. Obsahuje rôzne typy električkových tratí, ktoré nájdeme v slovenských a českých mestách. Napríklad úzke uličky kde je električka vedená v jednom pruhu spolu s autami alebo rýchlodráhu inšpirovanú Košicami. Prvé dve verzie s názvom Fiktívna Bratislava obsahovali električkové linky 2, 6, 8, 9, 10, 13, 14, 26(nočná linka). Pôvodne mala mapa obsahovať 15 denných električkových liniek (1-15) a niekoľko nočných električkových liniek (rad 2x). Autobusové linky neboli v pláne. Z dôvodu neprehľadnosti linkového vedenia a veľkého pridávania svetelných križovatiek (museli by sa veľmi upravovať TTData) sa trasy výrazne zredukovali a zahustili intervaly. Nový systém linkového vedenia je inšpirovaný bratislavským jednolinkovým variantom. Okrem električkových liniek bude nová verzia mapy obsahovať aj tri autobusové linky (62, 96, 162) a jednu trolejbusovú linku (26). Dopravu v meste Ružinov a okolí zabezpečuje Dopravný podnik Ružinov (DPRž) električkami ČKD Tatra KT4D rôznych podtypov, NF6D (add-on NF6D) a autobusmi Mercedes Benz O 530 a O 530 G.
1 = Hlavná stanica – ŽST Nové Mesto 2 = Na hriadkach – Nežnej revolúcie 4 = Hlavná stanica – Trebišovská (výluka – pokračuje ako 6) 5 = Lodenica – Jurajov dvor 6 = Trhovisko – Trebišovská (výluka – pokračuje ako 4) 7 = Lodenica – Planét 8 = Lodenica – Nemocnica Ružinov (výluka) 9 = Hlavná stanica – Solinky/Nemocnica Ružinov 26 = Stodolova – Nežnej revolúcie 62 = Strmé vŕšky – Solivarská 96 = Lodenica – ŽST Nové Mesto 162 = Strmé vŕšky – Solivarská (cez Hrubý Drieňovec) N1 = Lodenica – ŽST Nové Mesto N2 = Hlavná stanica – Trebišovská (výluka – pokračuje ako N4) N3 = Hlavná stanica – Planét N4 = Lodenica – Trebišovská (výluka – pokračuje ako N2)
Fotky: Radničné nám. v prvej alebo druhej verejnej verzií mapy
Vtedajšia linka 8 niekde v úseku Samoobslužná – Ministerská, dnes tam premáva linka 7 v predĺženej trase o úseky Lodenica – Solinky (vtedy Solivar) a Na hriadkach – Planét.
Obratisko Hlavná stanica, premávajúce linky: 1, 4, 9, N2, N3
NF6D stúpa cez dedinu Praha (na Slovensku dedina Praha existuje), premávajúce linky: 5, N4
Klasická KT4D na Solinkách, premávajúce linky: 7, 8, 9, N1
Električková trať na Trnávku Električková trať na Trnávku pôvodne nebola plánovaná, ale v plánoch bola a je doprava na Ružinovské letisko. V možnostiach dopravy na letisko bol autobus, električka a metro. Ako najvýhodnejšia možnosť dopravy bola vybraná električka. Trať na letisko bola navrhnutá cez sídlisko Trnávka a jej výstavba bola rozdelená na dve etapy. V prvej etape ide o úsek Meteorová - Trnávka a v druhej etape úsek Trnávka - Letisko, ktorý sa do najbližšej verzie mapy nedostane. Trať začína na zastávke Meteorová, kde vznikla križovatka v štýle pražskéhu Andělu. Od Meteorovej je trať vedená pár metrov spoločne v jednom pruhu s autami po mimoúrovňové križovanie železničnej trate vedúcej zo ŽST Nového Mesta do Podunajskych Biskupíc. Od mimoúrovňového kríženia je trať vedená po samostatnom telese až na konečnú Trnávka, kde je ukončená jednoduchým slučkovým obratiskom s možnosťou pokračovania trate až na Letisko. Na trati sa nachádza päť zastávok s názvami: Meteorová (nastupište D pred križovatkou), Rozmarínová, Slowackého, Na križovatkách a Trnávka.
Zmeny v doprave po otvorení trate Na Trnávku bola predĺžená denná linka 2 z konečnej Na hriadkach a presmerovaná nočná linka N3 z konečnej Planét. V budúcnosti je v pláne linku 2 predĺžiť až na Letisko, čím sa spojí centrum mesta (Nám. Nežnej revolúcie, Radničné nám.) a Hlavná stanica s Letiskom priamou linkou. Po predĺžení linky 2 na letisko je v pláne zriadiť linku 3 premávajúcu z Trnávky cez Meteorovú na najväčšie sídlisko Ostredky. Po sprevádzkovaní linky 3 bude na Trnávke interval 3 min. cez pracovné dni a 5 min. cez víkendy.
Fotky z trate na Trnávku
Více obrázků:
Ostatné zmeny v mape a fotky Predĺženie linky 1 z Hlavnej stanice na Nám. Ľ. Štúra s cieľom zlepšenia spojenia centra mesta so ŽST Novým Mestom a jazerom Kuchajda.
Více obrázků:
Predĺženie liniek 4, 6, N2 a N4 z Trebišovskej na Malinovského nám.
Více obrázků:
Upravenie trasy linky 8. Linka 8 po novom premáva v úseku Lodenica - Herlianska, pričom na oboch konečných využíva koľajovú spojku na obrat do opačného smeru jazdy.
Více obrázků:
Zavedenie doplnkovej linky 39 v trase Trnávka - Planét. Plánované zavedenie doplnkovej linky 66 v trase Nad jazerom - Lodenica - Komárnická - Trhovisko. Plánované zavedenie nosnej linky 68 v trase Nad jazerom - Lodenica - Komárnická - Nemocnica Ružinov. Plánované zavedenie nosnej linky 69 v trase Nad jazerom - Praha - Predstaničné nám. - ŽST Nové Mesto - Trnávka. Plánované zavedenie nosnej linky 42 v trase Nežnej revolúcie - Za vozovňou. Plánované zavedenie nočnej linky N46 v trase Stodolova - Za vozovňou.
Ahoj, po dlhšej dobe prinášam novinky z mapy, konkrétne mestskej časti Nové Mesto. V rozširovaní mapy som sa rozbehol viac ako som pôvodne chcel. Vzniklo viacero mestských častí, ktoré postupne po dostavbe objektov predstavím. Najviac je hotová, už zmienená, MČ Nové Mesto a skladá sa z troch miestnych častí a to konkrétne Ahoj-Briežky, Ľudová štvrť a Pasienky. Mestská časť je čiastočne obsluhovaná električkou, no z väčšej časti autobusmi.
Električková trať v MČ Nové Mesto Električková trať na Junácku, resp. k ŽST Nové Mesto začína na križovatke na zastávke Trnavská. Odtiaľ je trať vedená po BKV paneloch na zastávku Kuchajda v blízkosti jazera Kuchajda a ďalej pokračuje k železničnej stanici Nové Mesto, kde sa trať vetví. Pôvodná trať končila obratiskom ŽST Nové Mesto a na Junácku nepokračovala. Neskôr bola upravená križovatka pred železničnou stanicou a vybudovaná trať na Junácku. Obratisko ŽST Nové Mesto je vybudované z BKV panelov s výnimkou výhybiek. Trať v úseku ŽST Nové Mesto – Polus City Center je zatrávnená a v úseku Polus – Junácka dláždená. Tesne pred obratiskom a v obratisku je opäť zatrávnená. Dopravu na trati zabezpečujú dve denné linky a jedna nočná. Jedná sa o linky s trasami: 1 ŽST Nové Mesto – Lodenica – Nemocnica Ružinov a 9/N9 Junácka – Radničné nám. – Nemocnica Ružinov
Zastávka Kuchajda a trať na BKV paneloch Zastávka a obratisko ŽST Nové Mesto Trať pri Poluse
Více obrázků:
Odbočenie na trať smer Nové Mesto
Pasienky Na Pasienkoch sa nachádza autobusová stanica Junácka a železničná stanica Nové Mesto, ktorá je neďaleko do Hlavnej stanice.
AS Junácka Junácku momentálne obsluhujú mestské linky 9, 22, 26, 59, 92, E59, N9, N22, N59, regionálne linky 221, 224, 226, 228, 521 a 8 AI liniek. O regionálnych linkách pridám informácie v ďalšom príspevku Autobusová stanica Junácka
Více obrázků:
ŽST Nové Mesto ŽST Nové Mesto momentálne obsluhujú električkové linky 1, 9, N9 a autobusové linky 21, 82, 96, 121 a E59
Více obrázků:
Budova železničnej stanice Nové Mesto
Obratisko Pasienky Obratisko Pasienky sa nachádza blízko jazera Kuchajda a rôznych športovísk. Za minulého režimu tu bolo vybudované megalomanské obratisko pre autobusy s možnosťou ukončiť veľké množstvo spojov počas športových podujatí. Dnes obratisko obsluhuje linka 23 a linky 21, 82, 96 a N92 cez zastávku Pasienky iba prechádzajú. Nepotrebný priestor obratiska sa zmenil na parkovisko osobných automobilov.
Více obrázků:
Ľudová štvrť Ľudová štvrť je prvá časť mapy bez električkovej dopravy. Električková doprava je nahradená kombináciou nosných (farebných) a doplnkových (šedých) liniek. Najvýznamnejšími linkami v tejto oblasti sú linky 21 (Kamzík nám. – Hlavná stanica) a 82 (Kukučínova – Vladimíra Dzurilu). Ľudová štvrť sa skladá prevažne z panelových domov vyšších než 6 poschodí a tehlových domov s výškou 3 poschodí. Celá štvrť je obsluhovaná linkami 21, 22, 26, 52 (AI), 62 (AI), 82, 121, 192, N22 a N62 (AI). Kostol v blízkosti zastávky Semianova Mladá garda Hálkova
Více obrázků:
Pri dynamitke Námestie Biely kríž Kríženie s traťou REŽ na Slovanoch
Ahoj-Briežky Ahoj-Briežky je kopcovitá časť mapy, taktiež bez električkovej dopravy. Najvýznamnejšími linkami v tejto oblasti sú linky 21 (Kamzík nám. – Hlavná stanica), 22 (Ahoj – Junácka) a 26 (Strmé Vŕšky – Rösslerov lom). Briežky sa skladajú prevažne z rodinných domov, no vyskytujú sa aj tehlové a panelové domy. Spodnou časťou Briežkov prechádza hlavná železničná trať a nachádza sa tu aj železničná zastávka Ružinov – Briežky (ŽST Briežky). Celá štvrť je obsluhovaná linkami 21, 22, 25 (AI), 26, 121 a N22. Lopenícka ŽST Briežky Medzizastávkový úsek Alibernetová - Briežky Konečná Ahoj
Více obrázků:
Zaujímavosťou okraju Briežkov je dnes nepoužívaný Rösslerov lom z ktorého odvoz materiálu bol riešený nákladnou železnicou. Tá sa dnes využíva na prepravu osôb (REŽ – Ružinovské elektrické železnice). Okolo Rösslerovho lomu premáva linka REŽ 492. O sieti REŽ bude zvlášť príspevok Rösslerov lom Trať k Rösslerovmu lomu
Schéma liniek v MČ Nové Mesto UPOZORNENIE! Trasy liniek sa ešte môžu zmeniť!