TOPlist

Fiktivní Ostrava [WIP]

Prezentace map a výtvorů v editoru
Pravidla fóra
Nové téma založte až s prvními obrázky z mapy.
Obrázky musí ukazovat pokročilý stupeň vývoje mapy.

Seznam chybějících objektů nebo splin uzavírejte do tagu CODE.

Fiktivní Ostrava [WIP]

Příspěvekod Daduji » 05 led 2020 12:05

Zdravím,
chtěl bych se s vámi podělit o mou připravovanou mapu Fiktivní Ostrava.
Zde vám ukážu nějaké obrázky z mapy:

Obrázek Mitrovice

Obrázek Výškovice

Obrázek Poliklinika

Obrázek Hotelový dům Hlubina (Náměstí Ostrava-Jih)

Obrázek Kolonie


Ke stažení:

https://drive.google.com/file/d/1z0qV3b4HReiYq-viXA6YT4F66FIGVnJc/view?usp=sharing
Disk Google ↑
https://mega.nz/file/CEhQnZhA#PpfMWEh7_xvVlZriERjJnc78DoJcAJU6_aynjjfOoO8
MEGA ↑ - kompletní archiv, včetně chybějících textur, opraveného ai listu a úvodního obrázku mapy

Balíček chybějících textur
https://mega.nz/file/uVYwBZ5Y#cXIZWCSUPGdWglm--5nftEFR67iZKftuCFnKyQ-9izQ
Naposledy upravil Daduji dne 02 kvě 2021 19:38, celkově upraveno 27
Daduji
Objevující člen
Objevující člen
 
Příspěvky: 41
Registrován: 27 říj 2019 18:20
Bydliště: Ostrava

Re: Fiktivní Ostrava [WIP]

Příspěvekod Daduji » 06 led 2020 16:41

Upraveny zastávkyNová Bělá, křižovatka:

Obrázek
Daduji
Objevující člen
Objevující člen
 
Příspěvky: 41
Registrován: 27 říj 2019 18:20
Bydliště: Ostrava

Re: Fiktivní Ostrava [WIP]

Příspěvekod mKO » 06 led 2020 17:39

SUPER, obzvlášť jsem rád za linku 50, akorát na duben 2020 bych to neviděl, třeba se pletu.
Hodně štěstí v tvorbě!
Uživatelský avatar
mKO
Rozkoukaný člen
Rozkoukaný člen
 
Příspěvky: 64
Registrován: 16 říj 2019 15:42
Bydliště: Ostrava

Re: Fiktivní Ostrava [WIP]

Příspěvekod Daduji » 06 led 2020 19:28

Díky, ale linka 50 bude jen v trase Poliklinika - Krmelínská.
Daduji
Objevující člen
Objevující člen
 
Příspěvky: 41
Registrován: 27 říj 2019 18:20
Bydliště: Ostrava

Re: Fiktivní Ostrava [WIP]

Příspěvekod Honzaa » 06 led 2020 19:46

Upřímně... Vypadá to jak VBus. :roll: Už jenom ta textura "trávy" je příšerná. Možná bych zapracoval na tom, aby to vypadalo jako OMSI a ne omalovánka. Pokud se to změní a mapa bude na většině místech nějak zaplněná, nebude mít původní silnice s chodníkama, tak by to mohlo být fajn. :)
Uživatelský avatar
Honzaa
Zabydlený člen
Zabydlený člen
 
Příspěvky: 107
Registrován: 05 črc 2018 09:14

Re: Fiktivní Ostrava [WIP]

Příspěvekod Daduji » 06 led 2020 20:28

Podle mě ta tráva je taky nic moc, ale německé silnice a chodníky se budou po kouscích opravovat. Nové úseky už nedělám německými.
Daduji
Objevující člen
Objevující člen
 
Příspěvky: 41
Registrován: 27 říj 2019 18:20
Bydliště: Ostrava

Re: Fiktivní Ostrava [WIP]

Příspěvekod TheFloxiCz » 06 led 2020 20:38

Asi nemá smysl psát hate, jelikož jsi očividně začátečník, takže místo toho ti raději napíšu tipy na tvorbu.

Pokud doopravdy chceš mapu vydat v nějaké kvalitě, je potřeba věnovat mapy více času a péče, nestačí jen položit silnice a pár domů. Nepůsobí to dobře, v realitě taky není jen dům a silnice. Vždy jsou poblíž silnice různé sloupky, lampy, vegetace (stromy, keře), popřípadě další dekorační objekty. Silnicí a náhodně naházenými paneláky uprostřed ničeho doopravdy nikoho neokouzlíš, možná pár velmi nenáročných uživatelů.

Zkus se inspirovat jinými českými mapami, jako jsou například Kojetice. Viz. například tento nebo tento úsek. Pro inspiraci můžeš použít i jiné mapy, například zahraniční (Ahlheim&Laurenzbach, Stadtedreieck V3, Ettbruck, Blankwitz, Manningen a další desítky map jsem určitě zapomněl vyjmenovat).

Jednou z dalších chyb je hned si určovat datum vydání. Jak chceš stihnout 4 linky za necelé 4 měsíce? Pokud bude mapa vypadat takto i nadále, tak to určitě stihneš, ale málo koho tyto fotky nalákají.

Mapa je neustále ve vývoji, takže tam jsou prázdná místa a chyby :idea:

Co si pod tím máme představit? Budou všechny místa stejně prázdná, nebo je tohle finální produkt? Zdá se mi, že na prezentaci mapy zbytečně moc spěcháš a věř mi, že si tady od některých určitě "slízneš" peprnou kritiku.

Doporučil bych rozhodně použít jiné spliny, než jsou ty původní, které zrovna nebudí dobrý dojem. Můžeš použít například spliny z Kojetic nebo německé Addon Creative Streets, které jsou taky hodně pěkné.

Doporučuji podívat se i na různé videa z tvorby, jako je například tohle video.

Co ti určitě nebude fungovat, tak jsou křižovatky. Za předpokladu, že budeš pokračovat v křižovatkách typu spliny + invis spliny, tak auta budou automaticky ignorovat blinkry a jakékoliv přednosti, také budou do tebe bourat a nebudou tě registrovat. Proto bych ti doporučil prostudovat návod na tvorbu křižovatek od AfG nebo vyzkoušet lehčí variantu tvorby přes neviditelný objekt.

Mj. jak to máš s pathy, když vidím ty náhodně položené spliny? Víš vůbec, jak fungují? Mají ty spliny vůbec pathe? Zdá se mi, že trochu tlačíš na pilu, raději bych se nejdříve naučil s editorem, než se hned snažit honem něco publikovat. Takových pokusů už tady bylo totiž celkem nadmíru. Většinou téma skončilo v koši a "autoři" se už zde pro jistotu raději už nikdy neobjevili.
TheFloxiCz
Stálý člen
Stálý člen
 
Příspěvky: 2221
Registrován: 25 kvě 2014 22:21

Re: Fiktivní Ostrava [WIP]

Příspěvekod mKO » 07 led 2020 18:45

Daduji píše:Díky, ale linka 50 bude jen v trase Poliklinika - Krmelínská.

Čekal jsem to, no třeba někdy bude až na Českobratrskou :D
Uživatelský avatar
mKO
Rozkoukaný člen
Rozkoukaný člen
 
Příspěvky: 64
Registrován: 16 říj 2019 15:42
Bydliště: Ostrava

Re: Fiktivní Ostrava [WIP]

Příspěvekod Mr.BigPig » 07 led 2020 22:53

:D 8-)
Naposledy upravil Mr.BigPig dne 27 dub 2021 16:07, celkově upraveno 1
Retardátor 420
Aneb prostě hůmorník
Uživatelský avatar
Mr.BigPig
Rozkoukaný člen
Rozkoukaný člen
 
Příspěvky: 69
Registrován: 31 kvě 2018 19:27
Bydliště: Ostrava Mariánské hory

Re: Fiktivní Ostrava [WIP]

Příspěvekod mhdfm » 09 led 2020 19:47

Každý musí nějak začít. ;) Chápu i první nadšení, ale opravdu je při tvorbě jakéhokoli addonu potřeba trpělivost. ;) Základ je zaměřit se na detaily. V případě realistické/inspirované mapy stavět podle fotek/StreetView, hlavně na importovaných mapových podkladech. Kojetice jsou taky fiktivní kousek, ale základ jsme hodili na generovaný terén. :) Také jsme se inspirovali reálnými místy. Časem se určitě dostaneš i k modelování realistických objektů, na kterých veškerá tvorba podobných map stojí a padá.
Uživatelský avatar
mhdfm
Vytrvalý člen
Vytrvalý člen
 
Příspěvky: 5756
Registrován: 09 pro 2012 08:09

Další

Zpět na Mapy a editor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 43 návštevníků