Stránka 6 z 6

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

PříspěvekNapsal: 02 čer 2011 16:36
od TomsonTom
Pall píše:u hydrauliky viskozita, u vzduchu tlak rychlost proudění/dávkování

Měl jsem připravený dva odstavce textu, kterýma jsem chtěl rýpnout do nesmyslnosti tvého tvrzení, jako že viskozita vzduchu by nás měla nějak omezovat, nebo že se snad hydraulika zabývá vzduchem. Až pak mi došlo, že ti v tý větě chybí čárka, kterou jsem si automaticky doplnil až za to "u vzduchu". Pište prosím vás tak, aby se to dalo nějak rozumně číst, ano? Díky. :lol:

Btw, tím se dostáváme k tomu, že definice hydrauliky na Wikipedii je špatně, hydraulika se nezabývá mechanickými vlastnostmi a technickým využitím tekutin, nýbrž pouze kapalin. U plynů se tímto zabývá pneumatika. :)

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

PříspěvekNapsal: 02 čer 2011 18:21
od Pall
Co jen jedna čárka, ale X čárek...Zkrátka problém je v tom, že klávesnice, lépe řečeno, mé ťukání do ní je pomalejší než-li nával myšlenek. Když kvaltuju, tak mlátím jedno přes druhý, pokud nekvaltuju su zas až moc dlouhej. Takže si vyber:D Za další musím přemýšlet na každým druhým slovem jestli je to vůbec česky a jak se to vlastně česky řekne, neboť má mateřtina není čeština....

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

PříspěvekNapsal: 02 čer 2011 21:57
od KingFrame
TomsonTom:
Mne celkem udivuje, že jsi si všiml, že je něco na Wikipedii špatně až teď? On to není zrovna dobrý informační zdroj, tam je těch "nepřesností" daleko více, někdy jsou tam opravdu naprosté bludy.

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

PříspěvekNapsal: 29 čer 2011 22:54
od LuciusTN
Asi to čo tu trepnem bude už neskoro a odveci...ale :

ja som prišiel na jeden rozdiel medzi zapnutým a vypnutým ABS :

keď jazdíte na snehu , tak s ABS sa bus rozbieha spôsobom zlým...tak akosi sekane,prerušovaný plyn...

keď som vypol ABS na snehu , tak proste bus turoval motor dokedy sa nedostal na rýchlosť kedy má preradiť a preradil...

osobne sa mi na snehu páčila jazda s vypnutým ABS omnoho viac !!!

a čo sa týka brzdenia...je to v podstate úplne jedno ! Keď brzdíte tak moc , že sa pustí ABS , tak vám už cestujúci pindajú , takže je jedno či ho máte zapnuté či nie...ale !!! pravdepodobne s použitím herného volantu alebo analógového ovládača by to malo iný význam...vyskúšajte to niekto a napíšte ! predsa len analog to bude brzdiť inak ako digital !!!

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

PříspěvekNapsal: 29 čer 2011 23:26
od Vitas
Za a) si pletes ABS a ASR a za b) OMSI bez volantu nema vubec cenu. ASR zabranuje prokluzu pri jizde, ABS zabranuje blokaci kol pri brzdeni (oboje hoodne ve zkratce). Takze to jsou dve odlisny veci, ale na sipkach to opravdu nema cenu.

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

PříspěvekNapsal: 05 črc 2011 22:18
od martin8211
Na šipkách ne , ale na myši už to jde dost dobře.

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

PříspěvekNapsal: 26 črc 2011 15:18
od rogerer
tak ja se taky vložím do debaty :D včera jsem to testoval - myslim ze v omsi je to nasimulovany pekne jak abs tak asr - dokonce i z vnejsiho pohledu je krasne videt prokluz/zablokovani kol, vevnitř abs i prokluz taky krasně poznáte tím cukáním......když to vypnete tak to ticho pri zablokvanych kolech a saních na sněhu je opravdu ukazkove :D

Napíšu asi to co stejně většina víte ale mám prostě to nutkání to vyblejt a udělat ze sebe chytrýho nebo blbce:
Co se týče názorů že dobrý řidič nepotřebuje ABS, ESP, ASR atd., že je dokáže sám nahradit - tak to je naprostá hovadina. Dokonalou práci ABS napodobí ledatak superman. Hlavním účelem ABS je zajistit ovladatelnost vozu při krizovém brždění, brzdná dráha na suchu je logicky delší, když to brzdí přerušovaně, ale aspoň můžete zatáčet. Co se týče ASR - osobní zkušenosti - na rozjezd ve sněhu nepoužitelný jelikož je ASR propojeno s motorem (tj.reguluje přívod paliva) a také je propojeno z brzdami (přibržďuje jednotlivá kola) takže při pokusu o rozjezd v hlubším sněhu dojde k prokluzu kol -> mění se otáčky motoru a různě se to přibržduje ...vysledek je ten ze vam litaj otacky sem a tam a téměř jistě se nerozjedete (mluvím o extrému - hluboký sníh) - proto je taky ASR vypínatelné a nejlepší je se rozjet třebas na dvojku bez ASR. Hlavní účel ASR je za jízdy - aby nedošlo k prokluzu kola a tím rozhození vozu když jedním kolem jedete třeba po asfaltu a druhým vjedete třeba do štěrku...s tím souvisí ESP (když máte ESP máte i ABS a ASR) - to přibržďuje kola na základě čidel podélného zrychlení.... ESP samozřejmě není spása...když jedete nad 90kmh tak smyk dostanete tak jako tak, fyziku neochčiješ (to ale hodně střelců netuší). No a pak jsou další hovadiny jako EBD apod. které jsou taky velmi užitečné.....

Takže osobně myslím že ABS/ASR jsou v omsi nasimulovaný hodně dobře, spíš mě štve to bručení kaštanů když už se brzdí trochu prudčejc a abs do toho jebe :-))

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

PříspěvekNapsal: 29 črc 2011 09:44
od Vitas
Ja myslim, ze ASR je vyresenej vic zpusobama, a to jak pribrzdovanim, tak ubiranim plynu, ale divil bych se kdyby bylo oboje u jednoho auta. Jinak, jasne ABS se hodi, to je bez diskuze, i kdyz to castokrat brzdnou drahu prodlouzi... ASR jeste dejme tomu, ale kdyz nemate misto nohy kopyto tak to clovek nepotrebuje. A ESR - to me prijde spis jako peknej sebevrazednej prvek - hlavne teda pro cloveka co s autem umi, pro zenskou co si jede nakoupit je to jiste plus. Ale to, ze nevim co me auto zacne delat, to je pro me mirne znepokojujici.

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

PříspěvekNapsal: 30 črc 2011 12:25
od Jerry
To video je moc pěkné a článek se mi taky velice líbí. K tomu ABS, když máš podle mě ABS jak se říká "v noze", tak by si to ubrzdil mnohem líp. Já teda takhle brzdím a je to lepší ... podle mě. ;)

Re: [Test] Brzdná dráha autobusů (ABS vs. bez ABS)

PříspěvekNapsal: 25 čer 2014 18:17
od FantomCZ
nemá někdo z vás tuhle nebo podobnou mapu, rád bych si to vyzkoušel, ale s editorem moc neumím